7 trikova za uspješnije email kampanje, ali oprezno s njima!

Što napraviti ako nikako ne možete oživjeti svoje “mrtve baze” pretplatnika na e-novosti? Vrijedi jednako i za poslovne partnere ili cijelu internu email komunikaciju >> kako postići da zaista otvore vaše poruke?

Neću govoriti o osnovama kojih biste se trebali držati u kreiranju naslova e-novosti (subjecta emaila) prilikom slanja kampanja vašim kupcima, odnosno korisnicima. Na mnogim mjestima možete pročitati sve o obveznim elementima e-novosti i načinima kojima možete angažirati pretplatnike pa ću se odmah usredotočiti na najteži (neaktivni) segment.

Savjete u nastavku koristite jedino:

  • ako znate što i zašto radite,
  • ako poznajete svoju ciljnu publiku (klijenti, kupci, poslovni partneri, suradnici, …)
  • ako znate da vam vaši pretplatnici neće zamjeriti promjenu, inače budite spremni na visoki bounce (broj odjavljenih pretplatnika ili ne otvaranje idućih kampanja)
  • ako se radi o važnoj poruci (nemojte zloupotrebljavati ove tehnike jer neće biti pretjerano učinkovite)

Napravite senzaciju

Onim iskusnijima je senzacionalističko, provokativno i dijelom zavaravajuće pisanje naslova e-poruka poznato i kao clickbait. Najjednostavnije ih je objasniti u primjeru senzacionalističkih naslova u magazinima u kojima raznim igrama riječima pokušavaju skrenuti vaš pogled, a sam sadržaj ne otkriva ništa posebno.

Pomislite što je suština vaše email poruke i pokušajte u naslovu pretjerivati i djelomično sakriti samu srž ostatka sadržaja, time ćete stvoriti veće zanimanje.

RE: ply 

Ovu tehniku rado nazivam “automatski odgovor” jer njime stvarate dojam komunikacije s korisnikom. Ako se radite o primatelju kojem ste već poslali neku poruku, najprije pokušajte istoj poruci u prednjem dijelu ručno dodati RE:. Ako još uvijek ne otvori poruku promijenite sadržaj poruke.

Izvorna poruka, na koju primatelji nisu reagirali:

poruka-bez-re

Poruku s ručno dodanim reply elementom:

re-porukaTestirajte još i razliku u open-rate-u prvog i drugog načina. Pažljivo provjerite click rate unutar poruke, bounce primatelja te konačnu konverziju (što god ona bila) jer ćete uz pomoć tih pokazatelja doći do odgovora je li kampanja bila uspješna ili nije.

Apel na strah

Možda se čini malo grubo, međutim upotreba elementa straha ili brige je učinkovita metoda za pobuđivanje zanimanja kod pretplatnika. Pogledajmo kako to izgleda u praksi:

element-straha-1

element-strahaPretplatniku morate stvoriti osjećaj da je nešto zaboravio pogledati / poslati / pročitati / otvoriti … , ukratko – stvoriti osjećaj zabrinutosti. Ne želi ostati u strahu, stoga je velika vjerojatnost da će poruku otvoriti, a vi pripazite da samim sadržajem objasnite smisao poruke.

Očita pogreška

Radi se o pogreškama koje trebate napraviti namjerno jer time možete kod pretplatnika stvoriti osjećaj čuđenja i samim time zanimanje ” a što je sad to?”. Nešto slično vam se možda već nehotice i dogodilo (a da niste ni opazili) jer se može dogoditi i najboljima zato je važno pažljivo i temeljito testirati.

U subjectu napišite nešto što bi moglo izgledati kao pogreška, odnosno kao da je netko zaboravio napisati, upisati samo djelomičnu adresu, pogriješio u pravopisu ili slično. Nekoliko (ne)uobičajenih pogrešaka:

maja

ne-znam-sto-ce-biti-naslovNe čitajte ovaj odlomak!

Ovu taktiku rado nazivam taktikom zabrane ili negiranja budući da se radi o igri riječi s ciljem kojeg želimo postići (otvaranje emaila). Negiramo ili zabranimo ono što zapravo želimo postići jer time stvaramo konfuziju koja može pretplatniku (zbog neobičnosti) biti zanimljiva te će upravo zato otvoriti email i pročitati ostatak. Nekoliko primjera:

  • Ne otvarajte jer vam može povećati prodaju!
  • Ne klikajte, to je koristan sadržaj!
  • Ovu poruku nije potrebno otvarati

Ik⚽ni💤acij🗼

Ikone mogu još dodatno naglasiti sadržaj naslova odnosno uzbuditi čula pretplatnika što će ih natjerati na veći broj otvaranja i klikanja. Na raspolaganju vam je mnogo različitih znakova tako da možete poruke u potpunosti uskladiti s vizualizacijom.

Ikone su uglavnom u boji, ali svakako testirajte poruku na više email poslužitelja jer u nekima ima problema s prikazom grafičkih elemenata. Neki će ikonu prikazati u pojednostavljenoj crno-bijeloj verziji, dok će neki, poput Outlooka, vaše brižljivo odabrane ikone prikazati kao nimalo privlačne kvadrate.

100 % transparentno = pucanj u nogu?

oglasna-porukaSubject poput “Oglasna poruka” možda izgleda kao pucanj u nogu, ali dok ga ne isprobate, ne znate! Jedan od većih hrvatskih portala svako toliko pošalje prodane (zakupljene) e-novosti i uvijek upotrijebi takav subject. Svaki put se radi o sadržaju s oglasnom porukom, što je i jasno napisano, ali se svaki put iznova pitam da li je to stvarno moguće. Još uvijek dvojim, radi li se o rezultatu testiranja ili potpunom nepoznavanju email marketinga.

Poanta posljednjeg primjera je da uvijek treba učiti iz svojih ili tuđih grešaka te u budućnosti koristiti najbolje i provjerene taktike za subjecte e-poruka. Nabrojane trikove koristite povremeno, a u privatnoj ili internoj komunikaciji unutar tvrtke imate puno više slobode za eksperimentiranje. Nikada nemojte odustati od testiranja novih subject ideja jer ćete time rasti u iskustvu, a postupcima doći do novih zaključaka o tome što motivira i na što se najbolje odazivaju vaši pretplatnici.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte: