8 savjeta kako e-mail kampanjama pretvoriti kupca u obožavatelja

post-sale

Email marketing je odličan i sigurno će vam pomoći da povećate prodaju u svojem web shop-u, ali kao što donose na blogu Shopify, to nije jedina stvar za koju ih možete koristiti. Dodatna prednost elektronske pošte je održavanje odnosa sa strankama nakon prodaje. Vaši novi kupci su ovdje i vi imate priliku da ih pretvorite u obožavatelje svojeg brenda. A znate li što je najbolje od svega? Istraživanje Bain & Company pokazalo je da pretvaranjem kupaca u obožavatelje možete povećati svoj profit od 25 do čak 95%. U ovom članku donosimo 8 prijedloga za e-mailove koji će vam pomoći da pretvorite svoje nove kupce u obožavatelje.

  1. E-mailovi zahvale

Najosnovniji savjet za izgradnju odnosa s kupcem jest zahvala. Važno je da vašu poštu dobiju odmah nakon predane narudžbe, te da budete jedinstveni i zabavni. Svi kupci očekuju klasičnu poruku potvrde i takvi e-mailovi obično imaju vrlo visok open rate, čak duplo više od običnih promocijskih kampanja. Ako u e-mail zahvale uspijete ubaciti malo osobnosti svojeg brenda, to samo znači da će ga vidjeti puno više ljudi od običnog reklamnog e-maila. Možete biti hrabri i poslati kratak video u kojem se osobno zahvaljujete svojem novom kupcu.

  1. Obavijesti o dostavi

Kad kupac nešto naruči preko interneta, najčešće ga muči pitanje kad će točno njegova narudžba stići na vrata. Obavijesti o dostavi nisu samo vrlo korisne, nego se i očekuju, ali ne trebate se uvijek držati standardnih okvira „Vaša pošiljka je na putu“. Neki alati vam omogućuju da te poruke učinite personaliziranim, pa to svakako iskoristite i uključite svoj logo. Možete ići i korak dalje, te par dana nakon što kupac dobije svoju narudžbu, poslati e-mail da provjerite ima li kakvih dodatnih pitanja i treba li kakvu pomoć. Lijepo je kada brinete o tome jesu li sretni s narudžbom.

  1. Informativni e-mailovi koji objašnjavaju kako nešto funkcionira

Bez obzira na to što prodajete, uvijek će se naći ljudi koji trebaju malo više pomoći da bi u potpunosti iskoristili funkcionalnost tog proizvoda. Na primjer, ako prodajete šampone za kosu, nije na odmet da pošaljete koristan sadržaj o kompletnoj njezi, nešto poput vodiča kako pravilno njegovati kosu. To možete poslati tjedan, dva nakon što kupac dobije proizvod. Šaljite im blogove i zanimljive članke na tu temu ili odgovore na često postavljana pitanja drugih stranki, čak i serija uputa može biti vrlo korisna. Pazite da se sadržaj ne ponavlja, razmislite što možda ne znaju i ponudite im savjete.

Ako prodajete modne dodatke ili odjeću, pošaljite primjere raznih kombinacija, ako prodajete dodatke za kuću pošaljite im primjere kako mogu urediti određenu prostoriju u stanu ili kući. Primjera je mnogo, a to samo znači da svojim kupcima možete ponuditi brojne zanimljive sadržaje.

  1. Podsjetnici

Postoje mnogi razlozi zbog kojih ljudi prestanu koristiti određene stvari ili čak nikada ni ne počnu. Ako prodajete dodatke prehrani, moguće je da je čovjek jednostavno preskočio dan ili dva i ispao iz rutine, te ga prestao koristiti. Što god da prodajete, razmislite zašto bi ih kupci možda prestali koristiti. S vremena na vrijeme im pošaljite mali podsjetnik da koriste proizvod koji imaju.

  1. Ankete

Pošaljite svojim kupcima anketu u kojoj ćete ih pitati kolika je mogućnost da preporuče vašu trgovinu svojim prijateljima i poznanicima. Naravno, možete postaviti i više pitanja, ali svakako im predložite ljestvicu od 1 do 5 ili 10 prema kojoj će vas ocijeniti. Ako vam odgovore visokim ocjenama, probajte ih uključiti u program vjernosti ili nagradnih bodova, a ako su ocjene loše, provjerite zašto je tome tako. Vjerojatno ćete ponekad naletjeti na zid i neće vam htjeti odgovoriti, ali postoji i mogućnost da pretvorite nezadovoljnog kupca u vjernog obožavatelja, ako mu pokažete da vas brine njegovo mišljenje.

  1. E-mailovi s informacijama o kupcima

Jednom kad kupac preda svoju narudžbu, ostavit će vrlo malo informacija o sebi. Vjerojatno ćete imati njegovo ime, adresu i povijest narudžbi. Najlakši način da saznate više o njemu jest da jednostavno pitate. Pošaljite im par pitanja da saznate što ih zanima, koju veličinu nose, u kojim aktivnostima uživaju, te slična pitanja koja vam mogu pomoći da prilagodite svoju ponudu i promocijsku poštu.

  1. E-mailovi iznenađenja

Sigurno ćete naletjeti na kupce koji se ističu, na primjer vrlo su aktivni na društvenim mrežama i promoviraju vaše proizvode ili naručuju 5 puta više od prosječnih količina. Takvim kupcima možete poslati brojne pogodnosti ili iznenađenja koja će im puno značiti. Pošaljite im osobnu poruku, to može biti jednostavna, iskrena poruka zahvale i svakako im napišite zašto im se zahvaljujete. Isto tako, možete im dati svoj osobni kontakt, tako da vas direktno mogu kontaktirati. Dobra ideja je i besplatan poklon ili kupon s posebnim popustom za posebne kupce.

  1. Posebno prilagođen sadržaj za kupca

Nije jednostavno zaslužiti vjernost kupaca, ali jednom kad postanu pravi obožavatelji vaše web trgovine, potaknite ih da podijele svoju ljubav na društvenim mrežama poput Facebook-a i Instagrama. Provjerite koja je društvena mreža najbolja za vašu vrstu proizvoda i nakon što dobijete odgovor na to pitanje, kreirajte poruku i zamolite kupce da podijele svoje doživljaje. Možete napraviti nagradnu igru i izabrati par kupaca koji podijele vaše sadržaje, te im pokloniti mali znak pažnje ili popust.

E-mailovi ne služe samo za pridobivanje potencijalnih kupaca, nego i za „njegovanje“ nakon kupnje. Ovo su samo neki od savjeta koji mogu pretvoriti kupca u vašeg vjernog obožavatelja. Naravno, nije sve samo u elektronskoj pošti. Svaki kontakt koji imate s kupcem vrlo je važan za izgradnju povjerenja

Zanima vas više?

Pročitajte i: