
Razmišljate o pokretanju online trgovine i ne možete se odlučiti između klasične online trgovine ili dropshipping-a? Niže cijene proizvoda zbog manje posredika i nižih marži na prvi pogled izgledaju vrlo privlaćno – ali ima li takav poslovni model stvarno samo prednosti?
Što je dropshipping?
Prema objašnjenju portala www.shopify.com, dropshipping je način maloprodaje u kojem web trgovina nema skladište i proizvode na zalihi, nego ih naručuje od treće strane i dostavlja direktno kupcu, nakon što preda narudžbu. Tako trgovac nema direktan kontakt s proizvodom. Najveća razlika između dropshipping-a i standardne online trgovine je to što trgovac nema svoju zalihu. Takav način prodaje ima brojne prednosti, ali i mane o kojima više pročitajte u nastavku.
Koje su prednosti dropshipping-a?
Manje potrebnog kapitala i lakši početak
Najveća prednost dropshipping-a definitivno je mogućnost otvaranja online trgovine bez tisuća i tisuća kuna početnog kapitala. Više ne trebate unaprijed kupovati proizvode, ako ih kupac nije naručio i platio.
Vođenje online trgovine puno je lakše kada nemate fizički kontakt s proizvodom. Ne trebate više brinuti o upravljanju i plaćanju skladišta, pakiranju i dostavi narudžbi, inventuri i praćenju stanja, vraćanju proizvoda i konstantnom naručivanju proizvoda na zalihu.
Niski troškovi i široka ponuda proizvoda
Imat ćete niže troškove, jer više ne trebate plaćati skladište. Mnoge uspješne dropshipping online trgovine posluju iz malog kućnog ureda, pomoću jednog laptopa i s mjesečnim troškovima manjim od 1000 kn. Logično je da će se rastom vaše online trgovine povećavati i troškovi, ali će još uvijek biti značajno niži od troškova tradicionalnih online trgovina.
Svojim kupcima možete ponuditi velik izbor proizvoda, jer ih ne trebate prije toga naručivati. Kada dobavljač na svoju zalihu doda proizvod, vi ga možete ponuditi svojim kupcima, bez dodatnih troškova.
Jednostavna promjena lokacije i prilagođavanje
Online trgovinu možete voditi bilo gdje, važno je jedino da imate internet vezu. Vaša online trgovina za uspješno poslovanje treba imati omogućenu besprijekornu komunikaciju s dobavljačima i kupcima.
Kad se radi o tradicionalnim online trgovinama, ako se opseg posla poveća, povećat će se i količina potrebnog rada. Dropshipping povećava posao korisničkoj službi, ali preostali posao će za vas raditi dobavljači.
Dropshipping ima i svoje loše strane
Niske marže
Niske marže dropshipping-a su najveća mana vrlo konkurentnog tržišta. Trgovci mogu jednostavno otvoriti online trgovinu i imaju male troškove, te obično rade s ekstremno niskim maržama i tako pokušavaju ostvariti prihod. Imaju mala početna ulaganja i zato si mogu priuštiti minimalne marže. Takvi trgovci obično imaju nekvalitetne web stranice i lošu korisničku službu – ukoliko uopće postoji – ali to obično neće spriječiti kupce da uspoređuju njihove cijene s vašima. Takvo poslovanje bi uskoro moglo uništiti zaradu na maržama.
Problemi sa zalihom i komplikacije s dostavom
Ako imate svoje skladište i svoju zalihu, uvijek ćete moći jednostavno pratiti zalihu i usput naručivati proizvode kojih vam ponestaje. S druge strane, ako surađujete s brojnim dobavljačima koji rade i s drugim trgovcima, zalihe se mijenjanju na dnevnoj bazi. Usklađivanje s dobavljačima nije uvijek besprijekorno i može se dogoditi da ponestane traženih proizvoda, a da vi tog niste ni svjesni.
Ako surađujete s više dobavljača – kao što to većina drop shipper-a radi – proizvodi iz vašeg web shopa će se dostavljati na različite načine, što povećava troškove dostave. Na primjer, kupac je naručio 3 proizvoda koja dolaze od različitih dobavljača. Platit ćete tri različite dostave za jednu stranku, to ne možete njoj naplatiti, jer će misliti da previše da ju varate, tj. veće su šanse da odustane od kupovine.
Pogreške dobavljača
Je li vam se ikada dogodilo da su vas okrivili za nešto za što niste bili odgovorni, ali ste morali preuzeti odgovornost? To se može dogoditi kad je u pitanju dropshipping. Čak se i najboljim dobavljačima događaju pogreške kod narudžbi, a za te greške se vi morate ispričavati i preuzeti odgovornost. Prosječni ili nekvalitetni dobavljači vam mogu uzrokovati brojne frustracije ako pošiljka nestane ili je nekvalitetno zapakirana, a to na kraju krajeva može utjecati na vaš ugled.
Isplati li se uopće raditi na taj način?
Dropshipping nije savršen i jeftin način vođenja uspješne trgovine. Ima svoje prednosti, ali i kompleksne nedostatke koje odmah na početku morate otkriti i naći rješenje za iste.
Zanima vas više?
Pročitajte i: