
U medijima se već neko vrijeme piše o novom projektu uvođenja i razvoja sustava praćenja i nadzora e-trgovine u Poreznoj upravi RH (CRO E-COM), vrijednom gotovo 200.000 eura, koji financira EU. Porezna uprava namjerava oblikovati specijalizirane ekipe stručnjaka i po novom će web trgovine nadzirati 40 inspektora. Web trgovci u RH trebaju provjeriti imaju li na svojim stranicama istaknute sve zakonski obvezne informacije. Ako još niste, pripremite se, jer prema komentarima trgovaca Facebook grupe eCommerce Hrvatska, posjete inspektora su i trenutno aktualne.
40 inspektora s iskustvima u području internet poslovanja
Porezna uprava se za strog nadzor web trgovaca odlučila prije svega zbog stalnih i brzih promjena na području e-trgovine te lakšeg praćenja aktivnosti na internetu.
Glavni cilj projekta je unapređenje učinkovitosti Uprave u području nadzora i praćenja internetskog poslovanja, što do sada nije postojalo kao zasebna aktivnost. Za izvedbu tog cilja organizirat će posebne radne skupine koje će nadzirati internetsko poslovanje: 40 inspektora s iskustvima u području poreznog nadzora, potrebnim IT znanjima i dobrim razumijevanjem interneta i društvenih mreža. U prvom će se koraku analizirati pravni okvir i uspostaviti organizacijska struktura, zatim slijedi oblikovanje priručnika za praćenje i nadzor e-poslovanja.
Usklađenost sa tehničkim standardima sigurne online kupovine:
Hrvatska vs. Slovenija
Analiza usklađenosti tehničkih standarda provedena na hrvatskim i slovenskim trgovinama, pokazala je zanimljive razlike među državama. Na hrvatskom online tržištu postoji nekoliko problematičnih područja, dok su u Sloveniji temelji dobrog korisničkog iskustva i povjerenja već prilično dobro razvijeni.
Na primjer, vidljivo istaknute uvjete poslovanja ima 86% slovenskih web trgovaca, dok je taj udio u Hrvatskoj manji od polovice. Skrivenu (nedovoljno istaknutu) ili nepostojeću politiku povrata proizvoda u Sloveniji ima 4% trgovaca, dok ona na hrvatskom tržištu iznosi gotovo 44%. Nepotpune informacije o dostavi u Sloveniji ima približno petina trgovaca, dok se kod nas penje do gotovo 50%.
Popravite prosjek! Na što možda niste obratili pažnju?
Neka od područja koje inspektori mogu pregledati:
- Jasno ste istaknuli sve nužne informacije o tvrtki koja upravlja web trgovinom?
- Imate informaciju o zakonskom jamstvu trgovca za materijalni nedostatak proizvoda?
- Uvjeti kupovine sadrže jasne upute o načinu pisanja prigovora?
- Imate obrazac za jednostrani raskid ugovora?
- Istaknuli ste cijene sukladno Pravilniku o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda i usluga?
Ne zaboravite da usklađivanje svoje web trgovine sa zakonodavnim okvirom ne koristi samo prilikom posjete inspektora, već povećava povjerenje kupaca u pouzdanost i sigurnost web trgovine, a to je drugi najvažniji čimbenik radi kojeg se potrošači odlučuju za kupovinu kod određenog trgovca.