Kaspars Drikis (RTB House): Započnite s pametnim retargetingom!

1275

Kaspars Drikis odgovoran je za razvoj tvrtke RTB House koja razvija rješenja za retargetiranje za ecommerce tvrtke na tržištima Balkana, Baltika, Kazahstana i Bjelorusije. Uskoro će svoje predavanje održati na konferenciji Ecommerce Day 2019. u Zagrebu.

“Svaka tvrtka treba digitalni marketing – zašto je bolje da naši budući planovi ne uključuju korištenje samo onih platformi triju marketinških divova (sustava)?”

K.D. – Može postojati nekoliko načina: s jednostavnom diverzifikacijom rizika i obogaćivanjem komunikacijskih kanala s jedne strane i dobivanjem nekih vrlo specifičnih i ciljanih visokokvalitetnih rješenja uključujući i dobre usluge klijentima s druge strane.

Remarketing je zbog svoje prirode vrlo moćan alat. Koji stupanj uspjeha možemo očekivati na temelju AI retargetinga?

K.D. – Ne mislim da bih mogao generalno pričati o retargetingu jer postoje različita rješenja. Međutim, pričajući o RTB House i našem deep learningu temeljenom na preusmjeravanju, mogao bih se dotaknuti nekih naših rezultata i kampanji. Generalno, naši algoritmi temeljeni na deep learningu su 50% učinkovitiji kod personalizacije retargetinga.

Osim toga, kod CTR ili CR rasta podaci pokazuju da nakon implementiranja deep learninga u naš preporučen mehanizam, korisnici kliknu 41% više na oglase nego što to inače čine. Deep learning je omogućio retargetima, ne samo da analiziraju temeljno ponašanje korisnika s obzirom na proizvode ili kategorije proizvoda koje su posjetili, već da analiziraju i ”slojeve skrivenih podataka’.

“Kao pri govoru tijela, mikro izrazi nam omogućavaju otkrivanje istine, a ponekad i neotkrivenu namjeru “- Kaspars Drikis

Sofisticirani algoritmi koji upotrebljavaju deep learning omogućuju analizu npr. našeg vremena između gledanih proizvoda, cijene gledanih proizvoda ili redoslijed posjećenih podstranica određene trgovine. Opremljeni tim informacijama, uređaji interpretiraju točno ono što je korisnik radio u trgovini te tako pokušavaju predvidjeti koje su njegove aktualne namjere kupnje. A zahvaljujući mnogim starim algoritmima podataka, može pretpostaviti koji će proizvodi korisniku biti najzanimljiviji.

Kaspars Dirkis intervju

Je li AI samo popularna fraza? Kako se AI koristi u retargetingu? Zašto funkcionira?

K.D. – Naravno da je popularna frazi, ali je i fraza koja radi. Ako bih morao izabrati jedno objašnjenje njenje funkcionalnosti, rekao bih da je to mogućnost analiziranja velikog volumena podataka u malim obrascima što podrazumijva brzo uočavanje trendova i bolje ocjenjivanje potrošača.

Kako pospješiti marketinške rezultate retargetingom temeljenom na AI – to je naslov vašeg predavanja na ovogodišnjoj Ecommerce Day konferenciji u Zagrebu. Kako uopće početi? 

K.D. – Prva stvar –  započnite s pametnim retargetingom. Retargeting nije više samo slijepo praćenje vaših korisnika. Nadam se da ću tijekom prezentacije dati dovoljno materijala za razmišljanje.

Jesu li neke tvrtke (ili cijele industrije) uspješnije od drugih zbog AI retargetinga – ili je prikladan za sve web trgovine?

K.D. – Vjerojatno je sveopći mit da retargeting najbolje radi s pravim proizvodima kao što je to kod e-fashiona. Zapravo, u RTB House vodimo uspješne kampanje za klijente različitih grana od telekomunikacija, putovanja do klasificiranih oglasa. Retargeting im pomaže povećati ROI by cross-selling, usluge za osobe koje su npr. kupile avionsku kartu s pretpostavkom da će vjerojatno tražiti neki hotel ili auto za iznajmiti.

Od kada smo u RTB House izgradili deep learning algoritam, koji analizira veliku količinu korisničkih podataka u svrhu stvaranja brojnih segmenata, vjerujemo da više ne postoji ograničenje upotrebe retargetinga za različite grane industrije.

Vaš se alat koristi od Tokija, Moskve, Istanbula, Dubai, Londona i New Yorka – možemo li pretpostaviti da unatoč razlikama svi možemo profitirati od istih marketinških principa i alata?

K.D. – Definitivno. Al u našoj tražilici predviđa namjere kupaca bez obzira na kulturne razlike ili nacionalnost kupaca te je tako sve globalno djelotvorno. Zapravo, olakšava posao marketingaša i štedi vrijeme jer eliminira potrebu dugotrajnog istraživanja ponašanja kupaca prije segmentiranja. Vjerujem da je naša suradnja s multinacionalnim brendovima najbolji dokaz efektivnosti.

Može li sve vjerovati AI-u i hoće li nas zamijeniti?

K.D. – To je jako dobro pitanje o kojem debatiraju brojni veliki umovi industrije. Moje je skromno mišljenje da će sve biti u redu ako budemo dovoljno pametni. Umjetna inteligencija olakšava život u marketingu.

Danas je marketing temeljen na sve više brojki koje moraju biti analizirane. Ako je sve napravljeno ispravno, rezultati su izvor uspjeha. Međutim, sam proces analize podataka može biti dugotrajan i ne obećava rezultate.

Što više podataka imamo, teže je analitičaru i marketinškom stručnjaku razumjeti proces i donijeti zaključke. Ovdje na scenu stupa Al.

Možemo naučiti uređaje da čitaju podatke, slike i videa te da analiziraju gotovo bilo kakve tokove podataka u svrhu pronalaska uzorka. Što više zadataka budu odrađivala računala umjesto analitičara, to će marketinški stručnjaci imati više vremena za inovacije i razvoj branda umjesto da se muče kako analizirati podatke i donijeti ispravne odluke koje će utjecati na milijune korisnika istovremeno.

 

Osim Kasparsa Drikisa na Ecommerce Day 2019. stižu i druga brojna svjetska i domaća imena koja nemojte nipošto propustiti! Najbolja predavanja, govornici koji motiviraju i inspiriraju, velike ideje, iskustva, prakse, networking, najveći performans i dobra hrana sve su to razlozi da dođete na konferenciju Ecommerce Day 2019 u zagrebački Kraš Auditorium 17.4.2019. godine!

Prijavite se: Ovdje i vidimo se!

Verziju intervjua na engleskom možete pročitati ovdje: Kaspars Dirkis_interview_eng_version