Zanima li vas koje su omiljene i najčešće korištene metode online plaćanja u Europi? Pitali ste se koje načine plaćanja ponuditi da biste zadovoljili većinu kupaca? Teško je dati jedinstven odgovor, jer je svaka država u Europi drugačija. Zato ne iznenađuje činjenica da kupci iz različitih država preferiraju različite načine plaćanja. U 2017. godini DPD grupa je izdala izvješće Barometer E-shopper koje pokazuje najpopularnije metode plaćanja u Europi.
Kad se radi o plaćanju robe naručene preko interneta, kupci u Europi generalno preferiraju digitalne novčanike poput PayPal-a i Alipay-a. Visa i Mastercard su također vrlo popularni, a prate ih domaće kreditne i debitne kartice.
Debitne i kreditne kartice u ecommercu – prednosti i izazovi?
Debitne i kreditne kartice su najpristupačnije i najčešće se koriste za elektroničko plaćanje u Zapadnoj Europi. Bez obzira na to, kada kupci kupuju online izvan svoje države, često se dogodi da ne mogu platiti debitnom karticom. U današnje vrijeme kad kupac ne može koristiti svoju debitnu karticu, često krivi trgovca, ali ta pretpostavka je vrlo često kriva.
Danas su debitne kartice najčešće korištena kartična metoda plaćanja u Europi. Od kada je na snagu stupila uredba o naknadama Interchange Fee Regulation, korištenje debitnih kartica postalo je još jeftinije i za kupce, ali i za prodavače. Nažalost, često se događa da prilikom online kupovine debitna kartica nije prihvaćena od strane online trgovca iz druge države. To može rezultirati time da kupac odustane od transakcije ili da mora plaćati kreditnom karticom koja je neisplativija za prodavača.
Bez obzira na brojne inovacije tijekom posljednjih godina, pogledi na plaćanje debitnom karticom se ne mijenjaju. Za online trgovce se sva infrastruktura plaćanja radi na temelju dugotrajnih ekonomskih izgleda, očekivanja i trendova. Da bi elektroničko plaćanje bilo prihvaćeno i korisno za online trgovca, mora odgovarati određenim načelima, a to su: doseg, pretvorba i troškovi. Kada odlučujete hoćete li prihvatiti određenu debitnu karticu, važno je da razmislite o omjeru između investicije i povećanja prodaje.
Zanimljiva je činjenica da u Nizozemskoj kreditna kartica nije pretjerano popularna, jer Nizozemci koriste svoj način plaćanja iDeal za online kupovinu. U Njemačkoj kupci radije kupuju preko uplatnica i digitalnih novčanika, te prijenosom novca, a Portugal je jedina zemlja u kojoj se Visa/Mastercard ne pojavljuju u tri najvažnije metode plaćanja. U Hrvatskoj su, prema našem istraživanju Shopper’s Mind 2017, najpopularnije American Express i Mastercard kartice, a u stopu ih prate Visa i Diners.
Preferirani načini online plaćanja u Europi
Izvor: izvješće Barometer E-shopper
Plaćanje po pouzeću još je uvijek popularno
U Istočnoj Europi je plaćanje po pouzeću još uvijek vrlo popularno. U Slovačkoj se 72% online kupovina izvršava na taj način. Velika prednost tog načina plaćanja jest to što kupac ne treba davati svoje osobne podatke i plaća tek nakon što dobije svoju naručenu robu. Ovu vrstu plaćanja najčešće izabiru i naši susjedi Slovenci, čak 53% njih. U Poljskoj većina ljudi (51%) koristi Payu koji je također vrlo popularan u Turskoj.
Podaci istraživanja Shopper’s Mind 2017 malo se razlikuju od istraživanja DPD-a. Prema našem istraživanju, u Hrvatskoj je na prvom mjestu plaćanje po pouzeću, a tek nakon toga slijedi PayPal koji koristi 27% ispitanika. Zanimljiva je činjenica da se u usporedbi s 2015. godinom povećao broj korisnika koji plaćaju po pouzeću, a smanjio broj korisnika PayPal-a.
Ako ste kao trgovac mislili da ćete zadovoljiti većinu kupaca iz Europe ako ponudite digitalni novčanik, Visu/Mastercard i kartice domaćih banaka, varate se. Svaka država ima svoje posebne potrebe kad se radi o online plaćanju. Ako ne želite izgubiti šansu za prodajom, morali biste prilagoditi svoju ponudu svakoj državi posebno.
Zanima vas više?
Pročitajte i: