Prekogranična kupovina je vrlo popularna u Europi, ali postoje razlike od države do države. Prema rezultatima PayPal istraživanja, prekogranična online kupovina je popularnija u Irskoj, nego u Poljskoj u kojoj čak 62 % stanovništva kupuje lokalno. Istraživanje je provedeno u 31 državi i u njemu je sudjelovalo oko 34.000 ispitanika. Kako donose na portalu Ecommerce News, u PayPal-u su htjeli saznati kako se ecommerce razvija, kako i zašto kupci kupuju na internetu u svojim državama ili preko granice, te kako plaćaju svoje narudžbe.
»» Obećaju se niže cijene prekogranične dostave – očekuje li vas više inozemnih kupaca?
Nijemci i Poljaci najviše kupuju kod domaćih web trgovaca
U PayPal-u su gledali kako je prekogranična kupovina predstavljena u određenim europskim državama. Na primjer, prekogranična kupovina je najzastupljenija u Irskoj i Australiji gdje samo 16 % i 18 % stranaka kupuje od domaćih trgovaca.
U Poljskoj i Njemačkoj je situacija potpuno drugačija – čak 68 % Nijemaca i 62 % Poljaka kupuje samo kod domaćih trgovaca.
Vir: PayPal
Minimalne razlike između Istočne i Zapadne Europe
U Zapadnoj Europi nešto manje od polovice kupaca kupuje samo u domaćim web trgovinama, a 48 % kupuje i kod domaćih i inozemnih trgovaca. 9 % ispitanika je u protekloj godini kupovalo samo u inozemnim web trgovinama. U Istočnoj Europi je situacija vrlo slična, 10 % ih kupuje samo kod inozemnih web trgovaca, 44 % kod domaćih, te 47 % i u inozemnim i domaćim web trgovinama.
U Irskoj i Australiji se najviše kupuje u prekograničnim online trgovinama.
Prekogranične kupovine kupci zaključuju na računalima
Većina prekograničnih kupaca svoju je narudžbu predalo preko računala, taj postotak je malo viši u Istočnoj Europi (71 %). U Zapadnoj Europi je 20 % kupaca naručilo preko pametnih telefona, a nešto manje od četvrtine u Istočnoj Europi.
Što se tiče svjetskih kupaca, Kina i SAD su još uvijek najpopularnije prekogranične destinacije, a slijedi Zapadna Europa.
68 % Nijemaca i 62 % Poljaka kupuje samo kod domaćih trgovaca.
Što pokazuje naše istraživanje?
Prema istraživanju Shopper’s Mind 2018, većina Hrvata kupuje kod inozemnih trgovaca, čak 43 %, među najpopularnijim online trgovcima su eBay, Wish, AliExpress i Amazon. Naše istraživanje je pokazalo kako se kod inozemnih trgovaca kupuju proizvodi niže vrijednosti, a kod domaćih više.
»» Uvođenje poreza u digitalnu ekonomiju i što to može značiti za web trgovce