• Trendovi
  • Prakse
  • Analize
    • KnowledgeBites
    • TrendKiwi
  • CERTIFIED SHOP®
  • Događaji
    • Konferencija Ecommerce Day
    • ARHIVA: Ecommerce Day 2017, Zagreb
    • ARHIVA: Ecommerce Day 2018, Zagreb
    • ARHIVA: sMind konferencija 2016, Zagreb
  • Natjecanja
  • Data Wednesday
Traži
  • Pobjednici natjecanja WEB TRGOVAC GODINE 2020.
  • Popis trgovaca s oznakom CERTIFIED SHOP®
  • Kontakt
Shopper\'s Mind Hrvatska Shopper's Mind Hrvatska
Shopper\'s Mind Hrvatska Shopper\'s Mind Hrvatska
  • Trendovi
    • E-commerce trendovi

      Automatizacija, Crni petak i budućnost e-commerce

      E-commerce trendovi

      Pripremite se za promjene na CRO Commerce konferenciji

      E-commerce trendovi

      3 rješenja za AI izazove u online prodaji

      E-commerce trendovi

      Kako Retail Media oglašavanje preoblikuje web prodaju

      E-commerce trendovi

      Oglašavanje u maloprodajnim medijima

  • Prakse
    • E-commerce prakse

      3 efikasna načina kako probuditi uspavane korisnike

      E-commerce prakse

      5 praktičnih savjeta kako poboljšati email marketing

      E-commerce prakse

      Kako personalizirati iskustvo kupnje i web trgovini dati osobni pečat?

      E-commerce prakse

      Od online do trgovine: Kako je sigurnija e-trgovina inspirirala inovacije u…

      E-commerce prakse

      Unfollow – razlog za paniku?

  • Analize
    • SveKnowledgeBitesTrendKiwi
      E-commerce analize

      4 razloga zašto morate urediti svoj katalog proizvoda!

      E-commerce analize

      Rast od 2% u Q4 ublažio je godišnji pad online prodaje…

      E-commerce analize

      Istraživanje pokazalo da ¾ hrvatskog stanovništva kupuje putem interneta

      E-commerce analize

      Proljeće nas je pokrenulo – što online kupci trenutno pretražuju?

  • CERTIFIED SHOP®
    • CERTIFIED SHOP®

      Intervju s pouzdanim trgovcima: Corner69

      CERTIFIED SHOP®

      Intervju s pouzdanim trgovcima: Polleo Sport

      CERTIFIED SHOP®

      Intervju s pouzdanim trgovcima: Outletshop

      CERTIFIED SHOP®

      Intervju s pouzdanim trgovcima: Mali zakladi

      CERTIFIED SHOP®

      Digitalnom zajedništvu pridružio se i Jeftinije.hr

  • Događaji
    • SveKonferencija Ecommerce DayARHIVA: Ecommerce Day 2017, ZagrebARHIVA: Ecommerce Day 2018, ZagrebARHIVA: sMind konferencija 2016, Zagreb
      Događaji i edukacija

      Jeftinije Marketplace, siguran put do zadovoljnih kupaca

      Događaji i edukacija

      Sudjelovali smo na Netokracijinoj Future of Work: People First konferenciji

      Događaji i edukacija

      Najbolja web trgovina po mišljenju kupaca – bijela-tehnika.com

      Događaji i edukacija

      Kupci su odabrali Sonusart.hr

  • Natjecanja
    • Natjecanje Web trgovac godine

      Web Retailer Award natjecanje, dokaz izvrsnosti domaćih web trgovina

      Natjecanje Web trgovac godine

      Dodjela nagrada Web Retailer Award 2021

      E-commerce prakse

      Marko Čendak (Proteone): “Svaki naš pothvat ima početak i kraj, ali…

      E-commerce trendovi

      FOTO|VIDEO Evo kako je Lafaboo.com osvojio hrvatske kupce, stručnu komisiju, ali…

      Natjecanje Web trgovac godine

      Web trgovac godine 2019 – ovo su najbolje web trgovine u…

  • Data Wednesday
Početna stranica E-commerce trendovi 3 rješenja za AI izazove u online prodaji
  • E-commerce trendovi

3 rješenja za AI izazove u online prodaji

Od
Tilen Terbuc
-
August 8, 2025
Podijeli na Facebooku
Podijeli na Twitteru

Jeste li znali da online kupci već koriste alate umjetne inteligencije prilikom kupovine?

Mnogima omiljeni ChatGPT u travnju 2025. napravio je korak naprijed i razvio rješenje Shopping Assistant – praktičan alat koji kupcima pomaže u istraživanju i informiranju prije kupnje određenog proizvoda.

Prema globalnom istraživanju (Adyen, 41.000 potrošača u 28 zemalja): 37 % ljudi koristi umjetnu inteligenciju kao pomoć pri kupnji, a 55 % otvoreno je za AI kupovine u budućnosti. (Izvor: Retail Times) Prema anketi Adobea u SAD-u: 55 % koristi generativnu umjetnu inteligenciju za istraživanje proizvoda ili usluga, a 47 % za preporuke proizvoda. (Izvor: Search Engine Land)

Što te promjene znače za online prodaju?

Izazovi novog kupovnog puta

Tradicionalno, potrošači su kupovnu putanju započinjali na internetskim tražilicama ili izravno na platformama za usporedbu cijena poput Jeftinije.hr. Oba su im kanala ponudila niz web trgovina, prije nego što bi kupac stigao na konačno odredište i kliknuo “kupi”.

ChatGPT ima drugačiji plan – želi objediniti cijeli proces u jedan kanal. AI preoblikuje način otkrivanja proizvoda, a uvođenje ChatGPT-jevog Shopping Assistanta potvrđuje da je to njihov cilj. No, postavlja se pitanje – što će biti s prometom? Ovo je važno jer bi organski promet s tražilica poput Googlea mogao opasti. A ako smo išta naučili posljednjih godina – to je da kad Google dobije slobodne ruke, rijetko dijeli promet. To je jedan od razloga zašto je i sam uveo AI rješenja u pretragu

Iz SEO perspektive, ovo je velika promjena – i ne nužno pozitivna. Nekada smo imali rich snippets, sada imamo AI sažetke. Oni korisnicima odmah nude više korisnih informacija s poveznicama na razne izvore, često dajući prednost blogovima, člancima ili drugim sadržajima. I dok se Googleov AI ne pojavljuje pri svakoj pretrazi, kad se pojavi – vrlo je dominantan.

Zauzima najviše pozicije u rezultatima i gotovo cijeli vidljivi prostor na ekranu (i na desktopu i na mobitelu). Za kontekst: prema zadnjim podacima, prva pozicija na Googleu ima prosječni CTR od oko 39,8 %, dok druga i treća bilježe osjetan pad – na 18,7 % i 10,2 %. (Izvor: FirstPageSage)

Procijenite sami koliko je to korisno. Za Google – svakako.

3 rješenja za bolju vidljivost

Tehničke pojedinosti na stranu – AI doista mijenja način na koji ljudi otkrivaju i odlučuju što kupiti, ali izvor podataka iz kojeg AI crpi informacije i dalje ovisi o vama. Bogat, precizan i relevantan sadržaj o proizvodima upravo je ono što AI-ju često nedostaje.

AI modeli pretražuju internet, interpretiraju vaše podatke i odlučuju hoće li se vaš proizvod pojaviti u preporukama.

1. RJEŠENJE: KVALITETNI METAPODACI

AI modeli ne “čitaju” samo tekst na stranici, već interpretiraju i strukturirane podatke. Metapodaci (poput shema, izračunatih metrika, agregacija i odnosa među podacima) često su dovoljni da AI može odgovarati na analitička pitanja i generirati korisne uvide. (Izvor: Gooddata)

Nedostatni ili nedosljedni metapodaci smanjuju vašu vidljivost i otežavaju prikaz proizvoda u relevantnim pretragama.

Prilikom optimizacije, obratite pažnju na:
→ relevantnost (naslov + opis usklađeni s namjerom pretrage)
→ sheme (naziv proizvoda, cijena, slike, ocjene)
→ ažurnost (je li proizvod dostupan? je li cijena aktualna?)
→ vanjske izvore (Google Merchant Center, recenzije itd.)

2. RJEŠENJE: BOGATI OPISI PROIZVODA

Razmislite što kupca može zanimati. Koji problem pokušava riješiti kupnjom određenog proizvoda? Koje su mu ključne funkcije važne? Koje su prednosti baš tog proizvoda? Odgovorite na sva ta pitanja u opisima proizvoda i pratite razliku.

Dobar primjer “Rich Description"

Loš primjer: “Rich Description”

Dobar opis uključuje konkretne informacije i scenarije korištenja: “Je li ova jakna dovoljno topla za zimske planinarske ture?”; “Hoće li se ovaj radni stol uklopiti u moju kućnu radnu sobu?” …

Stranice s bogatim opisima proizvoda (Rich Description) pokazuju veći angažman korisnika, a u nekim slučajevima i povećavaju stopu konverzije, prema podacima Jeftinije.hr – vodeće platforme za usporedbu cijena u regiji

3. RJEŠENJE: PRISUTNOST NA VIŠE KANALA

Kao što je već ranije vrijedilo kod Googlea, tako je i kod AI alata važna široka prisutnost. Ne tvrdimo da morate za uspjeh potrošiti tisuće eura na oglašavanje, nego da istražite mogućnosti gdje se još možete pojaviti uz optimalno ulaganje. Alati poput ChatGPT-a, naravno, ne koriste samo vaš produktni feed, već uzimaju u obzir i sadržaje s foruma, recenzije vašeg poslovanja ili proizvoda, različite uredničke sadržaje te druge internetske unose. Ako se ne pojavljujete na više dodirnih točaka, vrlo je vjerojatno da vas AI neće preporučiti. Stranice s bogatim opisima proizvoda (engl. Rich Description) pokazuju veći angažman korisnika, a u nekim slučajevima čak doprinose povećanju stope konverzije, prema podacima Jeftinije.hr, vodeće platforme za online usporedbu cijena u regiji.

    • Potaknite svoje kupce da ostavljaju recenzije ili ih sami distribuirajte putem interneta. Jedna takva oznaka povjerenja, koja je popularna i u Sloveniji i u Hrvatskoj, jest Certified Shop®.
    • Surađujte s drugim trgovcima ili platformama.
    • Budite prisutni na društvenim mrežama i na mjestima gdje ljudi organski istražuju i uspoređuju proizvode. Jedan takav kanal u Hrvatskoj je Jeftinije.hr

Završna misao

Razvoj umjetne inteligencije u području online prodaje nije prijetnja, ali jest upozoravajući znak. Znak da se ponašanje potrošača (iako još ne masovno) mijenja te da se moramo prilagoditi ako želimo ostati relevantni. Pametna poduzeća neće se suprotstavljati AI-ju, već će prilagoditi svoje sadržajne strategije, optimizirati ih za AI te pokušati proširiti svoju digitalnu prisutnost.

U sve brže rastućem razdoblju umjetne inteligencije, uspjeh neće pripasti najglasnijima, nego onima koji se najbolje prilagođavaju. Pobrinite se da budete prisutni, da je vaša prisutnost dobro strukturirana, a vaša ponuda jasno oblikovana i vjerodostojna. Upravo to traže i AI alati i kupci.

  • OZNAKE
  • ai
  • chatgpt
  • customer journey
  • data
  • ecommerce
  • ecommerce hrvatska
  • google
  • metadata
  • omnichannel
  • online prodaja
  • prodaja putem interneta
  • seo
  • sezonski trendovi
  • top trendovi
  • trendovi online kupovine
  • trends
  • web trgovina
PODIJELI
Facebook
Twitter
Prethodni članakKako Retail Media oglašavanje preoblikuje web prodaju
Idući članakPripremite se za promjene na CRO Commerce konferenciji
Tilen Terbuc

POVEZANI ČLANCIVIŠE OD AUTORA

E-commerce trendovi

Automatizacija, Crni petak i budućnost e-commerce

E-commerce trendovi

Pripremite se za promjene na CRO Commerce konferenciji

E-commerce trendovi

Kako Retail Media oglašavanje preoblikuje web prodaju

ZADNJE OBJAVE

Automatizacija, Crni petak i budućnost e-commerce

November 3, 2025

Pripremite se za promjene na CRO Commerce konferenciji

August 28, 2025

3 rješenja za AI izazove u online prodaji

August 8, 2025
Učitaj više
Shopper\'s Mind Hrvatska
O NAMA
sMind d.o.o.
Ulica grada Vukovara 269D
10000 Zagreb, Croatia


Shopper's Mind je brand poslovne inteligencije koji je posvećen razvoju web trgovine u regiji i pomaže web trgovcima uspješno konkurirati u novom digitalnom poslovnom okruženju.

Ecommerce usluge:
- Oznaka povjerenja - CERTIFIED SHOP®
- Natjecanje Web Retailer Award
- DPO pravna pomoć

Shopper's Mind u regiji:
- Shopper's Mind Slovenija - sMind.si
- Shopper's Mind Hrvatska - sMind.hr

Shopper's Mind vijesti: PRIJAVA »
Kontaktirajte nas: b2bmarketing@jeftinije.hr
PRATI NAS
  • Pravila privatnosti – Shopper’s Mind
  • Opći uvjeti korištenja i politika privatnosti portala Shopper’s Mind – sMind
© 2016-2025 Shopper's Mind
Web stranica sMind.hr upotrebljava kolačiće kojima unapređujemo korisničko iskustvo i omogućavamo kvalitetno i pravilno djelovanje svih funkcija web stranice. Klikom na gumb "PRIHVATI" dozvoljavate upotrebu kolačića. Ukoliko nastavljate upotrebu web stranice, bit će postavljeni nužno potrebni kolačići za funkcioniranje web stranice i analitike.PRIHVAĆAMNeViše »