Read in Slovenian

Prije nego što počnemo govoriti o budućnosti, možda bi bilo najbolje da pogledamo u prošlost. Prošlo je dobrih pet godina otkako se trend sporog razvoja internetske trgovine lansirao u nebo. Razinu razvijenosti koju su stručnjaci predviđali do 2025. internetski trgovci uspjeli su doseći već 2022.! Hrvatski kupci podigli su potražnju, a od trgovaca je ovisilo kako će reagirati.

Mnogi su se trgovci tada prvi put susreli s internetskom prodajom iz nužde, bez odgovarajućeg znanja, no unatoč tome, zbog povećane potražnje, svjedočili smo brojnim pričama o uspjehu!

Što se dogodilo?

Tržište je postalo zasićeno, ali istovremeno brzo promjenjivo. U internetskoj prodaji postoje dva ključna faktora uspjeha: prilagodljivost i brzina reakcije.

Poduzeća ne smiju zaspati na lovorikama, već moraju konstantno pratiti trendove kako bi zadržala konkurentnost.

Prilagodljivost kroz digitalizaciju procesa

Jedna od prednosti poduzeća u odnosu na konkurenciju je sposobnost brze prilagodbe. Brza prilagodba i praćenje trendova na tržištu moguća je digitalizacijom poslovanja.

Prvi korak u digitalizaciji poslovanja je odabir poslovno-informacijskog sustava (ERP). ERP sustav mora biti fleksibilan, otvoren i mora predstavljati centralizirani sustav u kojem se podaci prikupljaju i koji su dostupni drugim sustavima.

Primjer ERP sustava koji nudi digitalizaciju internetskim trgovcima je: MetaKocka.

Kako ERP sustavi služe vama

U ERP sustavu podaci se prikupljaju, obrađuju i prate. Tako ERP može biti radni alat, ali i alat koji omogućuje uvid u poslovanje i buduće poslovne odluke.

Poduzeća koja ne odaberu pravi ERP sustav ili i dalje većinu stvari obavljaju ručno i koriste zastarjele procese, brzo će se na tržištu internetske prodaje naći u problemima.

Na digitalizaciju treba gledati kao na ulaganje. Ulaganje koje donosi rast i putem kojeg je moguće postići još bolje poslovne rezultate.

Omni-channel prisutnost je vrlo važna!

Osim digitalizacije poslovanja, u svijetu internetske trgovine za opstanak i rast važno je proširiti prodajne kanale. U prošlosti je bilo dovoljno da trgovac svoje proizvode postavi na web stranicu i počne s oglašavanjem putem Facebooka ili Googlea.

Danas to više nije dovoljno, a prodor na zasićeno tržište mnogo je zahtjevniji.

Web trgovci koji svoje proizvode prikazuju potencijalnim kupcima kroz različite kanale postižu puno bolje rezultate. Za višekanalnu prodaju nije potrebno biti prisutan svugdje – samo tamo gdje su vaše stranke. To uključuje integraciju svih dodirnih točaka kako bi kupcima pružili ono što trebaju, kad to trebaju i na bilo kojem uređaju.

Praznično razdoblje odlična je prilika da web trgovci kontaktiraju svoje stare kupce i ponovno ih podsjete na svoju ponudu.

U tvrtki MetaKocka primjećuju da internetski trgovci uspijevaju privući sve više ponovljenih kupnji. To je moguće kombiniranjem različitih prodajnih kanala koje nude svojim korisnicima, od kojih su najuspješnije SMS kampanje.

Napšutene košarice problem su svakog internetskog trgovca, a tijekom blagdanskog razdoblja pojavljuju se još češće. Kupci su tada pomalo izgubljeni u mnoštvu ponuda, obavljaju mnogo kupovina i ponekad, zbog raznih distrakcija, zaborave koje su narudžbe dovršili. Zato je još važnije redovito ih podsjećati.

Funkcionalnosti koje u MetaKocki označavaju kao ključne su:

  • automatizirano izdavanje i fiskalizacija računa
  • automatsko kreiranje prijevoznica odabranog kurira
  • praćenje paketa
  • automatizirano obavještavanje kupaca SMS-om i e-mailom
  • sustav napuštenih košarica

Kako se pripremiti na povećani obujam poslovanja uz automatizaciju?
Primjer: Crni petak

Često mislimo da smo dobro pripremljeni za prodajnu sezonu, no tek kad ona počne, prepoznajemo nedostatke i slabe točke koje je trebalo optimizirati ili poboljšati.

Zato vas pozivamo da nam se pridružite na besplatnom webinaru: “Pobijedite na Crnom petku: Strategije za velike rezultate”

Datum: 6. studenog (četvrtak)
Početak: 10:00