[EKSKLUZIVNO] Pretrpjeli ste štetu zbog najnovijeg ažuriranja Facebooka?

610

Jesu li korisnici vaše web stranice šokirani, a da vi to ni ne znate? Vaša Facebook aplikacija uzrokuje vam poslovnu štetu?

Matej Kolšek, voditelj marketinga u tvrtki Ceneje d.o.o. ekskluzivno otkriva što morate pod hitno morate učiniti kako bi na vrijeme provjerili i poduzeli određene mjere ako ne želite pretrpjeti veliku poslovnu štetu ili nezadovoljstvo korisnika.

Među prvima na svijetu uspjeli smo otkriti veliki problem najnovije nadogradnje Facebook aplikacije koja izravno utječe na korisničko iskustvo i prihod web stranica!

Što je najveći problem?

Posjetiteljima koji dolaze na vašu web stranicu putem Facebooka ne radini jedna vanjska poveznica na vaš web (otvaranje u novom prozoru preglednika). Kada korisnik klikne na poveznicu ništa se ne dogodi što rezultira zbunjenošću i ljutnjom korisnika. Ako su takvi linkovi izvor prihoda web stranice tada gubici mogu biti veliki.

Za posjetitelje koji dolaze na web stranicu putem Facebooka na Facebook stranice putem Facebooka nema vanjske veze (otvaranje u novom prozoru preglednika) NE RADI*! Korisnik klikne na njega, ali se ništa ne događa. Zbunjenost i ljutnja korisnika su zajamčeni! Ako su takvi linkovi izvor prihoda web-mjesta, gubici mogu biti veliki.

*Odnosi se na korisnike koji u svojim postavkama Facebooka nemaju postavljeno da im se linkovi otvaraju u vanjskom prozoru / pregledniku.

Kako smo otkrili “nevidljive” promjene?

Na našoj platformi Jeftinije.hr svakodnevno pratimo ogroman broj različitih pokazatelja, a krajem siječnja otkrili smo neobična kretanja u stopi pretvorbe, i to na bolje! Odmah smo počeli tražiti razloge i ubrzo smo došli do važnog zaključka koji potvrđuje tvrdnju da ono što izgleda lijepo vjerojatno nije istina 😊

U smislu praćenja glavnih KPI-a i marketinških kampanja, to je veliki problem, budući da su svi izračuni ROI-a za Facebook kampanje iskrivljeni odnosno irelevantni. Statistika Google Analyticsa zabilježila je više događaja (kao što su određene vrste evenata) nego što se to moglo očekivati, budući da se ljudi nadaju da će im se sadržaj otvoriti/prikazati, a pritom će se više puta kliknuti na iste gumbe.

Tako, u analitičkim programima, konverzije su se umjetno povećale zbog povećanog broja događaja, a korisnici nisu uopće dolazili do željenog sadržaja. Grozno je to što, na prvi pogled, u statistici, sve izgleda bolje nego inače, pri čemu se neiskusna osoba koja se bavi marketingom može prerano poveseliti, a tek kasnije shvatiti gorku istinu.

Scenarij koji uzrokuje probleme*:

  • Korisnik unutar Facebookove mobilne aplikacije klikne na poveznicu koja ga vodi do vaše web trgovine
  • Vaša se web stranica otvara unutar Facebook aplikacije (in-app browser)
  • Bilo koja poveznica na vašoj web trgovini koja se otvara u novoj kartici (target = “_ blank”) NE RADI!

*Otkrili smo problem u novijim verzijama operativnih sustava Android s najnovijim ažuriranjem aplikacije za Facebook

* Odnosi se na posjete vašoj web trgovini čiji je izvor Facebook aplikacija

* Odnosi se na korisnike koji nemaju u svojim Facebook postavkama postavljenu opciju da im se poveznice (linkovi) otvaraju u vanjskom prozoru/pregledniku

Tko bi mogao osjetiti najviše negativnog učinka zbog ovog problema?

  • Sve web trgovine koje ostvaruju prihod putem poveznica na vanjske web lokacije
  • Klikom na vanjsku poveznicu korisniku se neće ništa otvoriti → korisnik će biti ljut, a i smanjeni prihodi su zajamčeni
  • Sve web trgovine koje koriste bannere za oglašavanje koji se otvaraju u novom prozoru (_blank)
  • Korisnici neće doći nigdje klikom na banner, ali ćete vjerojatno vidjeti lažan klik u statistici
  • Sve web trgovine koje imaju važan sadržaj koji je usmjeren na vanjsku web trgovinu
  • Upotrebljavajte vanjske poveznice koje se možda nalaze u podnožju web trgovine. Svakako provjerite prvo.

    Što možete učiniti odmah?

  • Pregledajte svoju web stranicu i saznajte koristite li važne poveznice tako da vam se otvaraju u novom prozoru (target = ‘_ blank’).
  • Za posjetitelje koji dođu na vašu web trgovinu s Facebooka, promijenite postavku na rad s vanjskim poveznicama.
  • Uroš Mevc, tehnički voditelj (CTO) u Ceneje d.o.o., predlaže sljedeće:

    “U user agentu pogledate koji korisnici posjećuju vašu web stranicu putem Facebooka te posjeduje li riječ FBAN ili FBAV.  Zatim za te korisnike iz HTML koda na svim poveznicama uklonite target = ‘_ blank’ što znači da će im se od tog trenutka poveznica otvoriti u istom prozoru preglednika.

    Preporučujemo korisnicima da svoje Facebook aplikacije postavljaju tako da otvaraju veze u vanjskom pregledniku (kao što je Chrome ili zadani preglednik) kako bi dobili najbolje korisničko iskustvo i dodatne funkcije preglednika.

    To možete učiniti tako da u izborniku Business Managera učinite sljedeće: “Menu -> Settings & Privacy -> Settings -> Media and Contacts” i uključite opciju “Links open externally”.

    Možemo zaključiti da će Facebook uskoro otkriti ovu grešku (ili barem na temelju naših poziva i drugih pritužbi korisnika), a još uvijek se nadamo da ova pogreška nije namjerna. Nakon toga svi možemo mirnije spavati. Kada i ako Facebook popravi svoju grešku, savjetujemo da poduzmete gore spomenute mjere (makivanjem target=’_blank’ iz HTML-ja).

    Ako imate bilo kakvog iskustva s opisanom problematikom slobodno nam se javite.