Zašto ekspandirati?

Jedinstveno europsko tržište i jedinstvena pravila za prodaju na daljinu pružaju vrlo jednostavnu i važnu osnovu za cjelokupni europski ekosustav e-trgovine.

Uvjeti i pravila prodaje na daljinu gotovo su isti u svim zemljama EU i razlikuju se samo u manjim, ali ne i zanemarivim, specifikacijama.

Cjelokupni ekosustav e-trgovine, koji je postupno nastao zbog popularnosti online kupovine, temelji se na povezanoj logistici, međunarodnim plaćanjima, međunarodnim tržištima i lokalno primijenjenom marketingu.

Slovački i češki poduzetnici s uspješnim e-trgovinama imaju bogato iskustvo u tome kako uspjeti na zahtjevnom i visoko konkurentnom tržištu kakvo je češko tržište. Upravo su iskustvo i know-how preduvjet uspješnog ekspandiranja. Ukratko, sreća prati spremne.

No prodavača koji su ujedno i proizvođači unikatnih i visokokvalitetnih proizvoda je malo. Upravo takvi proizvodi zasigurno će pronaći svoje zadovoljne kupce diljem EU. Mnoge priče o e-trgovinama iz Češke dokaz su da je pravilno odabrana i pripremljena ekspanzija način da se poveća vrijednost tvrtke i osigura stabilan rast.

Ekspanzija unutar Europske unije

Glavna korist dobro vođene ekspanzije (uz već spomenuto povećanje vrijednosti tvrtke) je raspodjela rizika na nekoliko prodajnih kanala. Ukratko, u prodaji je važan rast prometa od prodaje.

Stoga se svaki prodavač mora dobro pripremiti za ekspanziju, posebice pri izboru tržišta. Treba se pobrinuti da njegovi novi kupci iz odabrane zemlje imaju jednako jednostavnu i proceduralno obrađenu kupnju kao kod domaćeg prodavatelja. Osnova je dakle visokokvalitetna lokalizacija.

Europska unija neprestano nastoji funkcionirati kao cjelina, posebice u smislu unifikacije zakonodavstva. Ali kao što je superiorno pravo na razini država, tako i na poslovanje utječe sam mentalitet i kultura pojedinih naroda.

Pri online kupnji može doći do problema povezanih s nejasnim opisom proizvoda i nedovoljnom kvalitetom fotografija proizvoda. Kupce često zanimaju točne informacije o isporuci narudžbe, mogućnosti reklamacije i povrata robe ili povrata novca. Ako su opisi u e-trgovini zbunjujući, loše prevedeni ili teško dostupni, može doći do nepotrebnog opterećenja korisničke podrške i financijske neučinkovitosti. Također je važno da e-trgovine pružaju točne i detaljne podatke o statusu narudžbi, planiranom datumu isporuke i otpreme robe.

Većina kupaca ne oklijeva povećati vrijednost narudžbe dodatnom robom ako ih motivira mogućnost besplatne dostave ili besplatnih povrata. Ipak, jedan od glavnih razloga za preferiranje domaćih e-trgovina u odnosu na inozemne su visoki troškovi transporta ili carine. Ukoliko su uz to uvjeti povrata robe komplicirani ili nejasni, kupac napušta košaricu bez konverzije.

Često se susrećemo i s nevoljkosti dati recenziju kada su klijenti izričito pozvani da to učine, na primjer putem automatskog e-maila. Ipak, isplati se motivirati kupce da ispune upitnik o zadovoljstvu dodatnom ponudom ili popustom za sljedeću kupnju.

Vrata tržišta može otvoriti i lokalna e-trgovinska komora. Na primjer:

Mađarski https://ecommerce.hu │ Romunijski https://www.gpec.ro/ │ Češki https://www.apek.cz/en

Market Finder je Googleov besplatni alat koji će vam pomoći pronaći odgovarajuća tržišta i pružiti korisne informacije prilikom širenja u inozemstvo. Samo unesite URL web stranice i Market Finder će vam pokazati gdje postoji najveća potražnja za vašim proizvodima ili uslugama.

Alat također pruža informacije o tome koliko često ljudi u određenoj državi kupuju online. I određuje težinu ulaska na određeno tržište. Osim toga, pružit će približnu cijenu po kliku u različitim zemljama i detaljne podatke o svakom tržištu. Nakon klika na pojedine zemlje, dobit ćete još više informacija: savjete o dosezanju ciljne publike i informacije o kupovnoj moći ili zakonskim zahtjevima za online poslovanje u danoj zemlji.

Za daljnje ažurne informacije o temi ekspanzije, preporučujemo da pratite blog Expandeco ili zakažete online konzultacije.