![smindhr_podatkovna_ekonomija smindhr_podatkovna_ekonomija](https://smind.hr/wp-content/uploads/2017/10/smindhr_podatkovna_ekonomija-696x465.jpg)
Digitalni podaci ključan su izvor za ekonomski rast, kompetitivnost, inovacije, stvaranje novih radnih mjesta i općeniti napredak društva. Najvažnije od svega, vrijednost podataka raste. Ovom anketom je The European eCommerce & Omni-Schannel Trade Association (EMOTA) htjela provjeriti koliko web trgovci koriste dobivene podatke svojih korisnika i ovdje su glavni zaključci:
- Velika većina online trgovaca koristi podatke klijenata i obično ih dobije preko kolačića.
- Podaci se ne koriste samo za marketing i prodaju, nego i za funkcionalnost stranice, na primjer košarica, otkrivanje prevare, postavke jezika, pretraživanje, postavke valute i slično.
- 81% online trgovina prakticira marketing preko e-pošte koji zahtjeva specifične informacije o korisničkim preferencijama preko sakupljanja podataka.
- Velika većina online trgovaca koristi internet medije za reklamiranje. Korištenje korisničkih podataka i kolačića ključno je za online marketing.
- Reklame trećih strana predstavljaju veliki dio online prodaje.
Europska anketa za online trgovine naglašava važnost korištenja podataka korisnika. Anketu je provela EMOTA u trećem tjednu srpnja i temelji se na oko 300 ispitanika diljem Europe.
72% trgovina koristi podatke korisnika za marketing
81% trgovina koristi marketing preko e-pošte
92% trgovina radi oglašavanje preko internet medija
1 od 2 trgovine naprave više od 20% prodaje preko reklama s treće strane
77% trgovina koristi kolačiće
3 glavna razloga korištenja kolačića: košarica, postavke jezika, postavke plaćanja
»Moramo prihvatiti podatkovno gospodarstvo. Online kupcima nudi besprijekorno iskustvo, a online trgovcima omogućava da stupe u kontakt s kupcem na vrlo ciljan način. U tom slučaju u kupac i prodavač dobivaju. S obzirom na rasprave Europske Unije o zaštiti privatnih podataka, moramo poticati regulatore da razviju povoljan okoliš za korištenje podataka u našem digitalnom gospodarstvu.«, komentirao je Jörgen Bodmar, direktor EMOTA.
Online trgovine se trenutno pripremaju za GDPR (General Data Privacy Regulation), koji će stupiti na snagu u proljeće 2018. godine.