Google uvodi promjene zbog kazne EU– istina ili laž?

Google je nedavno izjavio kako će prilagoditi svoj Google Shopping za uspoređivanje cijena, u skladu s odlukom Europske komisije koja je donesena ranije ove godine. Kao što smo već pisali, EU komisija je Google-u odredila rekordnu kaznu, jer je druge platforme za uspoređivanje cijena stavljao u podređeni položaj.  U ovom članku donosimo prilagodbe koje je, prije nekoliko dana, online gigant predstavio kao odgovor na odluku Komisije. Istovremeno predstavljamo novo rješenje koje online trgovcima u Hrvatskoj i Sloveniji omogućuje prikaz ponuda na Google-u.

Od sada bi sve oglasne pozicije trebale biti dostupne svim ponuđačima

Kako donose na TechCrunch-u, Margrethe Vestager, europska komisionarka, smatra da je Google samom sebi davao ilegalnu prednost i iskoristio svoju dominantnost kao pretraživač interneta, tako što je promovirao svoju uslugu uspoređivanja cijena i nije prikazivao rezultate konkurencije.

Google je kao pretraživač vrlo dominantan, zauzima otprilike 90 % tržišta, zbog toga je njegovo blokiranje konkurencije toliko važno. EU nije Google-u odredila što mora napraviti, nego mu je dala priliku da sam smisli rješenje, pa je gigant prije nekoliko dana otkrio kako se planiraju prilagoditi.

Popravljen alat za prikazivanje oglasa na vrhu ponuđenih pretraga, dostupan je u državama europskog gospodarskog prostora i u Švicarskoj, tj. tamo gdje su dostupni oglasi. Google sada dozvoljava svakome da se cjenka za oglase koji se prikazuju na vrhu povezanih pretraživanja, a ne kao što je to prije bio slučaj, da prikazuje samo rezultate tvrtki koje su mu plaćale. »Sve pozicije oglasa su sada dostupne svim ponuđačima. Više nema rezerviranih mjesta za Google Shopping i druge platforme za uspoređivanje cijena«, rekao je Google na svojem Twitter-u.

Nije sasvim jasno je li Google napravio promjene u tome kako prikazuje suparnikove usluge u rezultatima pretraživanja. Europska organizacija potrošača (BEUC) uputila je pismo komisionarki Vestager u kojem objašnjava da se pravni lijek predložen od strane Google-a ne odnosi na prave probleme. Navode da model koji se temelji na aukciji ne jamči potrošačima rezultate koji su njima važni. Prikazani rezultati neće ovisiti o tome koliko su relevantni za potrošače, nego o tome koliko je moćna tvrtka koja se natječe. Kao rezultat, potrošač neće vidjeti rezultate koji najviše odgovaraju njegovom upitu, nego rezultate tvrtke koja je najviše platila za prikaz.

Drugi razlog zbog kojeg se ne slažu s prijedlogom je pretpostavka da će svi proizvodi i usluge biti skuplje. S obzirom na to da će tvrtke morati plaćati više da bi bile primijećene, velike su šanse da više neće moći nuditi najjeftinije ponude.

Otkrijte 1-2-3 Kupovinu!

U Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji Google Shopper nije dostupan, pa je zato tvrtka Ceneje d.o.o. koja upravlja vodećom platformom za uspoređivanje cijena u regiji (jeftinije.hr, ceneje.si, idealno.rs i idealno.ba) smislila još bolje rješenje – 1-2-3 Kupovinu!

1-2-3 Kupovina je dodatak (add-on) za Google Chrome koji potrošačima omogućuje da skrate vrijeme online kupovine tako što će najbolje proizvode pronaći direktno na Google-u i na jednom mjestu usporediti ponude različitih online trgovina. To rješenje prikazuje najrelevantnije ponude web trgovaca s obzirom na ključne riječi koje potrošač pretražuje.

123-kupovinaŠto rješenje 1-2-3 Kupovina znači za online trgovce? Glavna prednost je to što vam omogućuje dodatnu poziciju za prikaz vaših ponuda na Google pretraživaču – i to besplatno ako ste partner portala jeftinije.hr, ceneje.si ili idealno.rs.  

O prednostima rješenja puno govori i činjenica da je 1-2-3 Kupovinu, u samo dva mjeseca od lansiranja, instaliralo čak 1000 korisnika. Rješenje još uvijek razvijaju i nadograđuju sve funkcionalnosti, kako za potrošače, tako i za trgovce.

Pročitajte više o 1-2-3 Kupovini »