Chrome je počeo blokirati nametljive oglase! Hoće li i vaša web stranica biti na »ad-block« popisu?

455

Google je 15. veljače u online pretraživaču Chrome počeo blokirati nametljive oglase. O toj smo promjeni već pisali, a sada je konačno stupila na snagu. Pritom su se marketinški krugovi digli na noge, ali Google očekuje da će to na kraju krajeva biti dobro za korisnike interneta, kao i za oglašivače, izdavače i sve ostale koji zarađuju od prikazivanja oglasa. Je li tome zaista tako?

.

Provjeravanje oglasa prema standardima Better Ads

Temelje za ovu promjenu postavila je Koalicija za bolje oglase (Coalition for better ads) koja je u opsežnom istraživanju provjeravala kakvi su, prema mišljenju potrošača, neželjeni i nametljivi oglasi.

Chrome, omiljeni web preglednik, kojeg koristi oko dvije trećine Internet populacije, odsada će prilikom otvaranja web stranice provjeriti sadrži li ona neki od spornih formata i u tom slučaju blokirati oglas. Korisnika će potom obavijestiti o blokiranju i upitati dozvoljava li prikaz oglasa na toj stranici.

O najlošije ocjenjenim desktop i mobilnim formatima smo već pisali, a na idućoj grafici ih možete još jednom pogledati:

Sporni oglasni formati prema standardu Better Ads:

Izvor: Better Ads

3 koraka prije no što vas Google doda na listu blokiranih oglasa

Google će ocjenjivati web stranice na temelju spomenutih standarda i označiti ih s pass, warning ili fail. U slučaju da kao vlasnik web stranice primjetite da Chrome blokira vaš oglas, u Google Search Consoli u dijelu Ad Experience Report provjerite što nije u redu s oglasnim formatom, popravite ga i ponovno provjerite odgovara li. Ako to ne napravite u roku od 30 dana, Chrome će tek tada početi blokirati oglase na vašoj web stranici.

Promjena vrijedi i za oglase koji se prikazuju preko Google oglasnih platformi DoubleClick i AdSense.

Bolje korisničko iskustvo i smanjenje »ad-blockera«?

Google tvrdi da njihova namjera nije blokirati što više oglasa, nego potaknuti kreatore sadržaja da rade oglase koji ne uništavaju korisničko iskustvo. Više takvih oglasa smanjilo bi korištenje alata za blokiranje oglasa, što će u krajnjoj fazi biti pozitivno za oglašivače i vlasnike web stranica.

Mišljenje stručnjaka: „Određena je granica među nametljivim i prihvatljivim oglasima!“

Za stručan savjet o tome što Google potez znači u praksi i što možete napraviti da se vaši oglasi i dalje prikazuju, pitali smo Mateja Kolšeka, direktora marketinga i uredništva u Ceneje d.o.o., koji vodi vodeći portal za usporedbu ponuda i proizvoda jeftinije.hr:

“Vjerojatno ne postoji osoba koja će prilikom prikaza nametljivog promocijskog oglasa zablistati od sreće, jer je upravo to ono što je htjela vidjeti na određenoj web stranici. Ako je to napravljeno na suptilan, simpatičan i smislen način, veća je vjerojatnost da time ne kvarimo korisničko iskustvo pojedinca. Što je još dozvoljeno (gledano iz vidika marketing stručnjaka), zbog poteza Google-a više ne možemo sami presuđivati.

Gdje je granica između nametljivih i dozvoljenih oglasnih formata koje Chrome neće blokirati po novom nije samo sadržajno / UX pitanje, nego i tehničko. Tehničko u smislu načina serviranja oglasa, jer vam alat za prikaz oglasa mora ponuditi način prikaza koji je prihvatljiv.

Oglasni format bez kojeg gotovo ne možemo zamisliti online marketing, zasigurno je pop-up prozor s kojim većina želi dobiti e-mail adresu za slanje novosti, osvajanje kupona za popust i slično.

Znači li to da ne smijete više koristiti pop-up prozor? Naravno da ne, važan je samo način kako kada će se prikazati, odnosno što će ga aktivirati.

Ne prikazujte velike pop-up prozore odmah kada korisnik dođe na web stranicu, nego prilagodite prikaz ponašanju korisnika. Pop-up prozor se može pojaviti kada korisnik:

–  provede neko vrijeme na stranici (testirajte različite vremenske intervale)

– želi napustiti web stranicu (exit intent)

– pogleda određen broj stranica (pageviews)

– pogleda određen postotak pojedine stranice (npr. članka ili popisa proizvoda)

– neko vrijeme ništa ne radi na stranici (pokazivač miša je na mjestu)

Na mobilnim uređajima ne koristite velike pop-up prozore, neka budu manji (< 30 % površine zaslona) ili umjesto njih upotrijebite odgovarajući  »floating bar« na dnu zaslona.

Ako pogledamo oglasne medije  sigurno je dobrodošlo ukidanje oglasnih poruka s timerom preko cijelog zaslona, videa s automatskom reprodukcijom i slično, jer je njihova prvenstvena (pogrešna) svrha upravo ometanje korisničkog iskustva kako bi korisnik došao u direktan kontakt s oglasnom porukom. Predlažem da se posvetite suptilnijim taktikama kao što su npr. native oglasi koji neagresivno pokazuju svoju poruku kroz sadržaj, te ne ometaju korisničko iskustvo.”

Zanima vas više?

Pročitajte i: