Chrome će 2018. automatski blokirati »loše« oglase. Jesu li i vaši među njima?

Google će u 2018 u pretraživač Chrome ugraditi novu opciju blokiranja oglasa koja će spriječiti prikazivanje »loših« oglasnih formata.

Prema pisanju The Wall Street Journal, izdavači će imati na raspolaganju šest mjeseci prilagode kako bi se pripremili na novu instalaciju koja će u preuzetom načinu rada na web stranicama onemogućiti prikazivanje oglasa koji bilježe loše korisničko iskustvo. Ovaj potez može negativno utjecati na izdavače kojima su oglasi izvor prihoda, ali i na oglašivače koji žele što veći doseg svojih oglasa.

Odgovor na porast »ad-blockera«

Google je krajem godine sudjelovao u dizajniranju koalicijske skupine trgovačkih društava, oglašivača, izdavača i oglašivačkih agencija koje žele očistiti internet od loših oglasa. Svrha Koalicije za bolje oglase (više: Coalition for better ads) je postati nekom vrstom regulatora web oglasa kako bi odgovorili na sve glasnije nezadovoljstvo korisnika oglašivačkih formatima i spriječili daljnji rast upotrebe alata za blokiranje oglasa (eng. ad blocker).

ad block Izvor: PageFair 2017 Ad Block Report

Sudeći prema podacima navodima PageFair 2017 Adblock Report, upotreba takvih alata munjevito raste – kako na stolnim računalima tako i na mobilnim uređajima. Statistike pokazuju koliko su korisnici umorni od oglasa, čak 30 % njih je zabrinuto zbog mogućnosti instaliranja zlonamjernih programa putem obmanjujućih oglasa, 29% korisnika oglase drži nametljivima, a 16% njih koristi ad blocker zbog brzine učitavanja stranice dok ih 14 % smatra da postoji previše online oglasa. Među drugim razlozima za upotrebu ad blockera su zabrinutost za privatnost, preslabo ograničavanje frenkventnosti oglasa i drugo.

Istraživanje usredotočeno na potrošače

Cilj grupe je uspostaviti globalne standarde online oglašavanja na temelju istraživanja koje će uzeti u obzir brojna mjerila poput mišljenja potrošača, vremena postavljanja oglasa, broja skripti za praćenje i tip oglasa.

Prva faza istraživanja obuhvatila je mišljenje više od 25.000 potrošača u Sjevernoj Americi i Europi, potrošači su ocjenjivali iskustvo s 55 oglasnih formata za stolna računala i 49 formata mobilnih oglasa. Istraživanje će postaviti smjernice za oblikovanje novih oglašivačkih standarda (više: Better Ads Standards).

Prvi rezultati pokazuju da su određeni oglasni formati nepoželjni i ne zadovoljavaju standarde koje Koalicija smatra prihvatljivim, opise formata namjerno ostavljam na engleskom jeziku, klikom na format bit ćete preusmjereni na stranicu koja prikazuje takvu vrstu oglasa:

Najlošije ocijenjeni mobilni formati:

Najlošije ocijenjeni desktop formati:

Izvor: Better Ads Standards, 2017

»Inicijativi za uvođenje kvalitetnijih oglasnih formata na tržištu trebao bi na vrijeme pristupiti cijeli oglašivački ekosistem: izdavači, oglašivači, online agencije.

Ne zaboravite – čak ako vam i nije stalo do potrošača i rezultate istraživanja, vjerojatno će vam biti stalo do prihoda od prikazivanja oglasa na vašim stranicama ili za smanjen doseg korisnika, kada Google instalira novi alat za blokiranje oglasa.«

Koji su formati oglasa najmanje nametljivi?

Na temelju istraživanja postoji nekoliko oglašivačkih formata koji ne ometaju korisničko iskustvo, pogledajte ih na nižem prikazu rezultata istraživanja:

Kako možemo pomoći oglašivačima i izdavačima?

Gornji rezultati su namijenjeni tome da nas potaknu na upotrebu boljih oglašivačkih standarda.

  • Oglašivači mogu bolje zahtijevati upotrebu primjerenih formata oglasa i boljih oglasnih standarda.
  • Izdavači mogu nastojati ponuditi bolje vrste oglasa na tržištu i postati dio zajedničkog napora za boljim online iskustvom potrošača.
  • Online agencije, udruženja oglašivača i ostali koji se bave tehnologijom mogu početi s razvojem novih oglasnih formata temeljenih na smjernicama koje postavljaju sami potrošači.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima vas više?

Pročitajte i: