Ecommerce trendovi za 2020

1042

Ecommerce prostor razvija se nevjerojatnom brzinom. Očekuje se da će globalni prihodi prodaje u 2020. doseći čak 3,500 milijarde eura. Veoma je važno poznavati i implementirati najnovije trendove koji će dovesti do povećanja prodaje i optimizacije procesa svih dionika online poslovanja. Nekoliko najvažnijih novosti iz svijeta digitala, ecommerca te savjeta za uspješniju prodaju koji će koristiti svim web trgovcima, sažeo je i s nama podijelio mag. Darko Dujić, izvršni direktor Ceneje d.o.o – najvećeg portala za usporedbu cijena u Hrvatskoj Jeftinije.hr te član uprave grupe Heureka.

Kako bi opisali stanje web trgovine u 2019. i što na temelju prošle godine možemo očekivati u 2020.?

Globalni podaci za web trgovinu već više od desetljeća dostižu rast s dvoznamenkastim brojem. Na određenim se tržištima udio online trgovine kreće između 15 i 25% ukupne trgovine dok se određene usluge u potpunosti već sele na web. Možemo zaključiti da će se sličan trend nastaviti i na našim prostorima, uostalom prepoznajemo ga već zadnjih nekoliko godina.

Što je po vašem mišljenju omogućilo eksponencijalni rast web poslovanja proteklih godina?

Činjenica je da je izvor rasta vidljiv posebno u povećanju frekvencije web kupovine, a ne treba ni zanemariti sve veći broj kategorija proizvoda koje je moguće kupiti u web trgovinama. U Hrvatskoj više od 82% stanovništva ima pristup internetu, a time i mogućnost ostvarivanja online iskustva kupovine. Digitalna prisutnost već dugo nije samo marketinški projekt poduzeća, već osnova postojanja.

Koje trendove u ecommercu trgovci mogu očekivati u 2020.?

U naglom razvoju kojem svjedočimo pojavljuju se veoma zanimljivi trendovi. Zbog dinamičnog ispreplitanja tehnoloških rješenja i promjena kupovnog ponašanja koje utječu na optimizaciju procesa unutar same trgovine te iskustva kupovine, dolazi do izmijenjenog ponašanja potrošača pri kupovini. Na području logistike, nabave, marketinga i dostave puno se može čuti o umjetnoj inteligenciji (AI)  i strojnom učenju (machine learning) kao sastavnim dijelovima cjeline koji svojim rješenjima značajno mijenjaju procese i iskustvo. To uključuje web stranice, prijedloge, podatke o kupovinama, preporuke, opise, …  Sve spomenute promjene prisutne su u ecommercu neprekidno već nekoliko godina, i zato 2020. neće donijeti poseban iskorak na tom području, već ćemo vidjeti dosljednu provedbu rješenja naprednih poduzeća. Iznimno je važno biti brz, iskoristiti brojne prednosti i prilike koje nude spomenuta rješenja. Ključ su obrane postojanja i zaštita od remećenja od strane novih sudionika na tržištu te sa sobom nose ogroman potencijal koji je moguće iskoristiti već danas, ali i u nadolazećim godinama.

 

Možete li istaknuti usluge i inovacije u web poslovanju kojim bi se hrvatski web trgovci trebali prioritetno posvetiti i implementirati ih u svoje poslovanje?

Glavna tema svih velikih trgovaca u posljednje vrijeme je brza distribucija, a fleksibilnost dostavnih službi i dostava u roku dan ili dva –  postaje očekivana norma koju treba zajamčiti i u Hrvatskoj. Na primjeru Slovenije, protekla je godina bila zaista značajna za razvoj web trgovine, dosegnut je visoki rast, a vidjeli smo i brojne pozitivne promjene na području načina plaćanja, posebno mogućnosti plaćanja s odgodom, kreditiranja putem interneta te znatno povećanje fleksibilnosti dostave. To su prioritetni dijelovi poslovanja kojima bi se svaki trgovac u regiji trebao posvetiti.

 

Što možemo, i u hrvatskom ecommerce prostoru, naučiti od globalnih igrača na području web trgovine?

Proteklih godina zaista je neizbježno poznavati nove smjerove koji oslikavaju globalni pogled ecommerca. Prisutna su prije svega nova rješenja integracija u cjelovite ekosustave trgovina, sustava plaćanja, distribucije, komunikacije i marketinga. U Aziji su daleko ispred ostalih, ali i u Europi i regiji svjedočimo velikim pomacima na tom području i brzom razvoju rješenja. Mnogi se svjetski proizvođači odlučuju za D2C rješenja (direct to consumer), među kojima je i Nike sa svojom samostalnom online strategijom kojom je proteklih mjeseci uzrokovao stampedo odlazaka sličnih jedinstvenih dobavljača na Amazonu. Slijedi se cilj – kako stvoriti usredotočeno, profinjeno iskustvo kupovine s maksimalnom udobnošću i autentičnim iskustvom odabranog branda. Važno je napomenuti da je mobile first filozofija duboko ukorijenjena u razvoju rješenja svih onih koji se bave trgovinom, i to ne samo putem interneta. S marketinške strane treba obratiti pažnju na razvoj novih rješenja na području sadržaja kojeg stvara korisnik, povezivanja proizvoda ili influencer marketinga. Jedan od zanimljivijih trendova je nadogradnja influencer marketinga u live stream kupovinu na način na koji to radi Alibaba live i slični.

Na Jeftinije.hr – najvećem hrvatskom portalu za usporednu kupovinu gdje svoje proizvode objavljuje više od 266 trgovina s više od 1.000.000 dnevno aktivnih ponuda – možete si osigurati najvišu konverziju. Odlučite se za objavu proizvoda iz svoje web trgovine i povećajte prodaju. Na portal za usporedbu cijena dolaze potencijalni kupci web trgovina koji su zagazili već duboko u proces kupovine. Znaju što traže i zato im putem Jeftinije.hr možete jednostavno i brzo predstaviti svoje proizvode. Upravo one koje žele kupiti!

Objavite proizvode svoje web trgovine i povećajte prodaju, klikom ovdje.