
Kupovne navike potrošača se znatno razlikuju prema pojedinačnim skupinama proizvoda. Kategorija koja je u mnogočemu specifična je kategorija prehrambenih proizvoda kod koje većina kupaca još uvijek želi fizički kontakt i brzu dostavu. Posljedično, udio internetske prodaje u usporedbi s fizičkim trgovinama je daleko niži. Unatoč tome, kada je riječ o kategoriji svakodnevnih proizvoda, proteklih se godina spominju velike promjene u kupovnim navikama potrošača koji su sve više informirani i skloni hibridnim načinima kupovine kao što je to npr. “klikni i preuzmi”.
Kako hrvatski potrošači kupuju svakodnevne proizvode i u čemu se razlikujemo od potrošača u drugim državama? U nastavku članka pripremili smo usporedbu ponašanja hrvatskih i slovenskih potrošača.
3 od 10 POTROŠAČA U rh ISTRAŽUJE PONUDU PREHRAMBENIH PROIZVODA I NEKOLIKO DANA PRIJE KUPOVINE, U SLOVENIJI TO RADI 1 OD 10 POTROŠAČA!
Prema podacima istraživanja Consumer Barometer hrvatski potrošači su kod kupovine robe široke potrošnje oprezniji jer ih gotovo trećina proučava ponudu i nekoliko dana prije same kupovine, dok je u Sloveniji takvih potrošača znatno manje. I Hrvati i Slovenci za odabrane proizvode, u više od 60% slučajeva, odlučuju na temelju prijašnjeg iskustva pri čemu obično u mislima imaju jednu odabranu marku ili uopće ne odabiru na temelju marki.

Potrošači obje države informacije najčešće traže neposredno prije kupovine u fizičkoj trgovini, a ključan izvor za istraživanje ponude, i to bez obzira zaključuje li se kupovina u online ili fizičkoj trgovini, je internet na kojem prije kupovine proizvode i cijene uspoređuje 3 od 5 Hrvata i 2 od 5 Slovenaca.
Internet kupovina proizvoda svakodnevne potrošnje je kod nas i u susjednoj Sloveniji izrazito fokusirana na lokalno tržište jer tu vrsta proizvoda u inozemstvu kupuje mali postotak potrošača. Spomenuto istraživanje donosi podatke i o odnosu online i offline kupovina u kategoriji. Prema očekivanjima, u obje države najveći udio kupovine robe svakodnevne potrošnje je obavljen u fizičkim trgovinama. Broj online kupovina kod nas iznosi 2%, a kod slovenskih potrošača 4%. Ipak udio raste iz godine u godinu, a kupci očito sve bolje razumiju praktičnost i širinu ponude koju im omogućava online kupovina, te prije svega, višekanalna prodaja.
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.
Zanima vas više?
Pročitajte i:






























