Znate li koliko konkurenta u vašoj branši već prodaje na internetu?

Broj trgovina koje kao jedan od prodajnih kanala koriste internet brzo raste, ali ipak postoje velike razlike kada promatramo prema pojedinim sektorima i veličini tvrtke. Provjerite kako se na tržišne promjene odaziva vaša konkurencija i što možete napraviti za poboljšanje poslovanja!

Prema posljednjim podacima istraživanja Digital Agenda Scoreboard kojeg provodi Europska komisija u Europskoj uniji je tvrtki koje koriste internet kao jedan od kanala prodaje 17% u Hrvatskoj ih je 19,6% dok u susjednoj Sloveniji broj iznosi 16,4%.

Važne razlike kod trgovine na veliko i malo te s obzirom na veličinu tvrtke

Veće razlike u udjelu tvrtki koje svojim strankama omogućuju online narudžbu pokazuju se kod pregleda pojedinih sektora. U sektoru trgovine na veliko, europski prosjek je gotovo trećina tvrtki, baš kao u Hrvatskoj, ali i susjednoj Sloveniji. S druge strane, u maloprodaji taj je postotak znatno niži: na razini EU približno petina tvrtki, u Hrvatskoj njih oko 16%, a u Sloveniji oko 20%.

KOD VELIKIH TVRTKI IZ SEKTORA PROIZVODNJE, NA WEBU PRODAJE GOTOVO POLOVICA

Zanimljive su razlike s obzirom na veličinu poduzeća. Među velikim tvrtkama (s 250 zaposlenika i više) na internetu prodaje znatno više u proizvodnom sektoru – prosjek EU je oko 40% svih tvrtki, u Sloveniji je to gotovo polovica dok u Hrvatskoj jedna trećina! U uslužnom sektoru, s druge strane, u EU prodaje oko 35% velikih tvrtki, u Sloveniji malo više od 30% , a u Hrvatskoj 35,8%.

Kod srednjih (50 do 249 zaposlenika) i malih tvrtki (10 do 49 zaposlenika) postotak online prodaje je veći u uslužnom sektoru. Srednje velikih tvrtki koje prodaju online u EU je otprilike trećina, kao i u Sloveniji i Hrvatskoj. U proizvodnom sektoru europski i slovenski prosjek za srednje tvrtke je opet jednak i iznosi 20% dok je u Hrvatskoj 5% niži.

U uslužnom sektoru u EU na internetu prodaje 18% malih tvrtki, a u Hrvatskoj i Sloveniji približno jedna petina. Udio internet prodaje je najniži među malim tvrtkama u proizvodnom sektoru – prosjek EU iznosi gotovo 4% dok je u Hrvatskoj malo viši, 4,47%.

Znate li pratiti trendove u vašoj industriji? Dobivajte uvid u realne podatke koje vam trebaju za poboljšanje poslovanja!

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.