Gubite li promet sa HTTPS web stranica?

Sve je više internet portala i web trgovina u posljednje vrijeme suočeno sa gubitkom praćenja posjeta i konverzija mjerenih u Google Analyticsu.

Usklici poput “ŠTO SE DOGAĐA?”, “GDJE NAM JE NESTAO PROMET?” I “ŠTO JE S NAŠIM GOOGLE ANALYTICS KODOM?” sve su češći. Zašto?

Radi se zabrinutim usklicima onih koji na svojim web stranicama još uvijek upotrebljavaju (zastarjeli) HTTP protokol dok njihov promet – posjete stranice i zarada – dolazi (također) sa HTTPS web stranica. Nećemo o tome što je HTTP protokol jer za rješavanje problema to i nije važno.

Zašto dolazi do poteškoća?

Google Analytics i web preglednici ne znaju kako pratiti promet koji sa HTTPS stranice dolazi na HTTP  web stranicu. Radi se o problemu koji je tehničke prirode i sa kojim se u principu nema smisla boriti jer ga ne možete promijeniti. Svi oni koji promet iz vanjskih izvora u Google Analaytics prate putem Acquisition > All Traffic > Referrals naići će na ovaj problem s praćenjem ili nestankom podataka. Što je više vaših web izvora s HTTPS protokolom (a činjenica je da ih je sve više s obzirom da se radi o neizbježnom trendu u smjeru sigurnosti pretraživanja na webu) više podataka će vam nedostajati.

ZA PRAĆENJE SVIH VANJSKIH WEB IZVORA UVIJEK UPOTRIJEBITE UTM PARAMETRE!

Ono što možete i morate promijeniti, ako želite osigurati cjelovito praćenje svog prometa i oglasnih kampanja je dodavanje UTM parametara svim web poveznicama sa kojih preusmjeravate promet na svoju web stranicu. Tada ćete promet, sa UTM parametrima, u Google Analytics spremati unutar Acquisition > Campaigns.

Naučite koristiti UTM parametre »

Usporedba iz stvarnog svijeta

Dođete sa prijenosnikom u kafić na kavu, spojite se na nezaštićen Wi-Fi i ulogirate se na svoju omiljenu web stranicu. Zatim s osmijehom predate svoj prijenosnik simpatičnoj djevojčici za susjednim stolom da ga pričuva dok na brzinu odete na WC. U međuvremenu, djevojčica može vidjeti sve vaše privatne podatke, a usput će i sama nešto pohraniti na vaše računalo… I da, kada se vratite ne zaboravite uzeti laptop sa sobom 🙂

Ako vam se scenarij čini nerealan ili ste pomislili da sami nikada tako nešto ne bi napravili, upravo to vam se dogodi svaki puta kada posjetite neku stranicu sa HTPP protokolom koja ne kodira podatke korisnika. S duge strane, HTPPS web stranice ulijevaju povjerenje i štite identitet korisnika pa su i vaši podaci sigurni od neželjenih pogleda.

HTTPS PROTOKOL KORISTI 30% NAJVEĆIH SVJETSKIH WEB STRANICA, UDIO STALNO RASTE.

Na stranicama Shopper’s mind – sMind uskoro će biti objavljen i članak u kojem ćete vidjeti zašto je HTTPS protokol važan, koje su njegove prednosti te kako svoje stranice možete pretvoriti u „S format“. HTTPS protokol omogućava sigurno pretraživanje na webu i štiti od znatiželjnih promatrača. Time se definitivno poboljšava sigurnost pretraživanja i održava povjerenje posjetitelja / kupaca. 

Pročitajte više: