KUPUJTE SIGURNO ONLINE Donosimo nekoliko savjeta kako sigurnije kupovati na Internetu

633

Surfate Internetom ili Facebookom i ugledate upravo ono što vam treba. Bilo da je riječ o baš toj haljini ili baš tom foto aparatu, sigurni ste da je to to! Sve izgleda savršeno, oko vam bježi na cijenu, a kad ono…

Cijena savršena i prilično realna za vaša očekivanja i sada samo žurite kliknuti “kupi”. Kroz glavu vam prolazi misao kako ćete se morati malo pomučiti, barem što se vremena tiče dok ne napišete sve svoje podatke, ali neka. Isplatit će se.

Nakon nekoliko minuta presretni ste. Brzo ste obavili sve što je potrebno, a čak vam se ‘magično’ popunio obrazac s podacima, zbog čega ste bili izuzetni sretni što je sav taj proces protekao puno brže nego što ste prvotno pomislili.

Stiže paketić!

Prolazi dva tjedna i već standardno pronađete ‘ceduljicu’ u svom poštanskom sandučiću. Vaš proizvod je stigao! Žurite na poštu podižete paket i brzo jurite kako bi ga otvorili. Isprva vam se paket malo čini prelagan, a po rubovima paketića vidite da je prošao pravi mali pakao. Ali neka, unutra se nalazi vaš savršen proizvod kojeg trebate, platili ste ga i on je napokon tu. No tada..

Otvarate svoj paketić i vidite kako proizvod nije ono što ste očekivali, a najmanje platili. Prvo što osjetite je bijes, zatim počnete razmišljati kako ćete to reklamirati, a na samom kraju kako ćete opet čekati neko vrijeme kako bi ‘možda’ dobili željeni proizvod. Na samom kraju pomislite ‘koliko para, toliko muzike’.

Ovo su zasigurno primjeri koje ste doživjeli barem jednom u životu. Razočarani online kupnjom, no svejedno se ‘ulovite’ kako kupujete opet.

Što dalje?

Potražite telefonski broj na online stranici gdje ste kupili proizvod. Kontaktirajte direktno prodavača i/ili korisničku službu, a zatim probajte dogovoriti što brži povrat proizvoda.

Pokušajte pronaći na njihovoj online stranici obrazac za povrat. Ako postoji, ispunite ga s detaljnim obrazloženjem, fotografirajte proizvod ako ste u mogućnosti I pošaljite im putem emaila. Možete zatražiti I povrat novca ukoliko to želite.

Ako i dalje niste zadovoljni, ne možete se dogovoriti ili iz nekog trećeg razloga i dalje nisu ispunjena vaša očekivanja, nemojte se ustručavati ostaviti recenziju na Facebooku/online stranici prodavača ili pak nekom forumu. Tako ćete pomoći budućim kupcima u njihovom odabiru prilikom kupnje.

Oznaka povjerenja CERTIFIED SHOP® je jedina oznaka u Hrvatskoj

Obratite pozornost na certificate koje posjeduju sigurni online trgovci. Vrlo je bitno da znate prepoznati oznaku povjerenja koja vas zaista štiti kao kupca.

Zvjezdice u oznaci obilježavaju razinu pouzdanosti web trgovca. Što je veći broj zvjezdica, sigurnija je vaša kupovina

Oznaka povjerenja CERTIFIED SHOP® je jedina oznaka u Hrvatskoj koja omogućava trgovcu korištenje europske oznake povjerenja EMOTA, koju ima već preko 14.000 trgovaca!

Primjerice, najveći hrvatski portal za usporedbu proizvoda i ponuda jeftinije.hr, omogućava vam pretraživanje preko 520.000 proizvoda u skoro 300 trgovina, na jednom mjestu.

Kako znamo da cijena nije jedini faktor u online kupovini, i da je sigurnost kupovine jedan od ključnih čimbenika u odluci, portal jeftinije.hr pomaže kupcima pri odabiru najbolje ponude sa prikazom oznake CERTIFIED SHOP® kod trgovaca, koji su vrijedni povjerenja.

CERTIFIED SHOP® i EMOTA označavaju sigurnu online kupovinu – u cijeloj Europskoj Uniji!

Savjeti za ubuduće

Birajte poznate tvrtke, proguglajte iskustva drugih korisnika (zato je bitan onaj feedback, odnosno recenzija). Ako se traži previše osobnih podataka radije odustanite od kupnje.

Zapamtite: Informacija je znanje, a znanje je moć. Radije potrošite malo vremena na istraživanje prije nego što ubacite proizvod u košaricu. To bi vam moglo uštedjeti mnogo vremena, novaca ali i živaca.