
Oglašavanje je već odavno temelj poslovne strategije i ima ključnu ulogu u poticanju rasta i prepoznatljivosti. Učinkovito oglašavanje često čini razliku između uspješne tvrtke i one koja teško opstaje na tržištu. Tvrtkama pomaže dosegnuti ciljanu publiku, izgraditi prepoznatljivost brenda i, na kraju, povećati prodaju i prihode. Kada govorimo o isključivo online prodaji, oglašivači se često suočavaju s izazovima u razumijevanju faktora koji potrošače potiču na kupnju.
Oglašavanje u maloprodajnim medijima (engl. Retail Media Advertising) predstavlja most između ova dva svijeta. Riječ je o dinamičnom i inovativnom pristupu, koji koristi jedinstvene prednosti online prodajnog okruženja kako bi povezao brendove s potrošačima. Omogućuje brendovima da se obrate kupcima u trenutku kupovine, kada je vjerojatnost donošenja odluke o kupovini najveća.
Budući da se ova praksa još nije u potpunosti razvila na našem tržištu, u ovom članku navodimo nekoliko primjera iz stranih tvrtki. No, nemojte da vas to obeshrabri, jer će vam njihovi zaključci pokazati što možemo očekivati kada ova nadogradnja klasičnog oglašavanja postane dostupna i kod nas.
Maloprodajni mediji – Više od klasične trgovine
Unatoč nazivu, maloprodajni mediji nisu ograničeni samo na klasične trgovce. Prema podacima GroupM-a, u ovu djelatnost uključuju se i tvrtke poput PayPala, taksi službe poput Ubera, zrakoplovne kompanije i druge platforme.
“Maloprodajne medije obično povezujemo s trgovinama prehrambenih proizvoda, ali postoji šira definicija koju možemo nazvati trgovinom,” objašnjava Paul Wright, voditelj međunarodnog poslovanja u Uber Advertisingu. “Mnoge financijske i putničke tvrtke te druge organizacije raspolažu važnim podacima o potrošačima i imaju mogućnost prikazivanja oglasa temeljenih na tim podacima.”
Izvor: GroupM (groupm.com)
Navodi kako maloprodajni mediji mogu ciljati potrošače u različitim fazama kupnje koristeći primjere Uber Eatsa i Uber prijevoza. “Uber Eats je klasičan primjer maloprodajnih medija, gdje se oglasne prilike povezuju s transakcijama restorana, proizvoda ili dostavljačkih partnera. Postoje sponzorirani proizvodi, kao i elementi brendiranja i promocije. S druge strane, oglašavanje putem Uber prijevoza predstavlja stvarnu namjeru u digitalnom svijetu. Ako se netko sprema na aerodrom, vjerojatno će putovati, što otvara brojne prilike za oglašavanje povezanih proizvoda i usluga.”
Maloprodajni mediji pokrivaju cijeli prodajni lijevak
Sada je jasno da maloprodajni mediji ne nude samo sponzorirane objave u posljednjem koraku kupovnog puta. Određene platforme raspolažu podacima koji brendovima mogu značajno pomoći u svim fazama prodajnog lijevka. S bogatim skupom podataka o kupcima, oglašivač putem maloprodajne platforme dobiva jedinstven uvid u ponašanje korisnika i trendove unutar pojedinih kategorija.
Maloprodajni mediji predstavljaju više od pukog prodajnog prostora uz inventar proizvoda. Pružaju priliku za pristup “cijelom prodajnom lijevku”, uzimajući u obzir sve scenarije gdje se potrošač nalazi na svom kupovnom putu i kako mu se najbolje obratiti. To može biti putem sponzoriranih objava, prilagođenog sadržaja ili brendiranih kampanja – sve s ciljem da se kupca dotakne pravom porukom u pravom trenutku.

Vrijedno zapamtiti
Iako maloprodajni mediji postoje u osnovnom obliku već neko vrijeme, trenutno se događa tektonski pomak u njihovoj primjeni i dostupnosti. Uključivanjem podataka o kupovinama kupaca, oglašivačima nude visoku razinu personalizacije, važne uvide u kupovni put korisnika i potpunu mjerljivost.
Na našem tržištu postoji veliki potencijal za razvoj sličnih rješenja, a u prvom su planu online tržnice poput Amazona i platforme za usporedbu cijena poput Jeftinije!, Potonja korisnicima ne služi samo za istraživanje, već i za finalizaciju kupovine, čime postaje jedna od rijetkih platformi koja osigurava pristup svim fazama prodajnog lijevka.
U Jeftinije! kažu da već rade na razvoju rješenja koje će uskoro predstaviti tržištu. “KBrendovima će uskoro biti omogućeno da svoje proizvode predstave pravim kupcima u trenutku kada aktivno traže rješenja. Umjesto širokog i manje učinkovitog oglašavanja, omogućit će se ciljana izloženost proizvoda u ključnom trenutku donošenja odluke o kupovini,“ dodaje David Čreslovnik, generalni direktor tvrtke Jeftinije!
