Kako postići rekordnu prodaju putem interneta? Evo što savjetuje Blaž Regina, stručnjak za online strategiju

523

Povećanje upita potrošača internet kupovine posljednjih pet godina snažno utječe na budući rast prihoda u svim područjima poslovanja, kako u B2B tako i u B2C segmentu, od maloprodaje do usluga. To je činjenica. A činjenica jest kako se većina poduzeća prema svojim kupcima još uvijek ponaša kao maćeha. – smatra Blaž Regina, stručnjak za online strategiju.

Ovaj stručnjak ističe kako se poduzeća svaki dan susreću s izazovima kako u praksi tako i u sve konkurentnijem svijetu poduzeća. Poduzeća donose nove načine i strategije marketinga koji su uvjet za uspješan nastup na tržištu. Stoga odlučujući čimbenik za daljnji rast predstavljaju: svijest, spoznaja i pravilna vizija onih koji u poduzeću donose odluke.

Blaž ističe kako se rukovodeće pozicije u tvrtki prije ulaganja u marketing trebaju zapitati:

-“Kako ćete ubuduće očuvati daljnji rast vašega poduzeća, a koji će prvenstveno ovisiti o svijesti i spoznaji što je više-kanalna prodaja i kako u nju pravilno ući te kako ulagati prikladna sredstva?” uz pojašnjenje kako konkurencija u međuvremenu postaje sve bolja, internetska konkurencija sve veća, a moderan potrošač sve zahtjevniji.

U narednim godinama o tome će ovisiti hoće li se vaše poduzeće nastaviti razvijati: hoćete li stagnirati, nazadovati (bez obzira na to kako se dugo nalazite na tržištu), kako ste uspješno do sada poslovali i/ili kako fantastičan proizvod ili uslugu imate.” – nadodaje Blaž.

Većina poduzeća ne zna se prilagoditi novonastalim promjenama

Brz trend i rast internet kupovine nastavit će se i u budućnosti. Puno toga ovisiti će upravo o ulaganju u marketinške aktivnosti.

Ipak, kada govorimo o promjenama koje su se u posljednjih godina dogodile uslijed digitalizacije i posljedične promjene navika potrošača, ne možemo zaobići činjenicu da se većina poduzeća još uvijek ne zna prilagoditi svim tim promjenama. – ističe Blaž, a kao glavne razloge navodi:

  • interni nedostatak odgovarajućeg kadra,
  • nedostatak vremena,
  • nedostatak znanja kod rukovodećih struktura,
  • negativna iskustava iz prošlosti prilikom nastupanja na internetu, a što sve posljedično uzrokuje i negativan odnos prema pravilnom ulaganju u aktualne marketinške kanale.

Ne kaže se uzalud ona stara “koliko para, toliko muzike”

Cijena je naravno oduvijek odlučujući faktor prilikom svakog ulaganja. No, ponekad poduzetnici “padaju u zamku” pokušavajući na svakom koraku uštedjeti.

– “Ovdje se radi o spirali iz koje će se poduzeća u budućnosti sve teže izvući. Često u razgovorima s direktorima poduzeća (velikih i malih) naletim na prvo pitanje o cijeni: Koliko košta online strategija? To u poslu i jest jedan od ključnih pokazatelja neznanja i nedostatka primjerenih informacija kod onih koji u poduzeću donose odluke. Naime, ne mogu si zamisliti direktora koji se ne bi odlučio za investiciju ako su mu unaprijed predstavljeni strategija, tijek i profitabilnost investicije. – tvrdi Blaž i nadodaje:

Zato svim direktorima koji odluke za digitalnu transformaciju svojeg poduzeća usvajaju samo na temelju cijene, preporučujem da na cijelu stvar pogledaju nešto šire. Gorak okus loše kvalitete ostaje još dugo nakon što je osjećaj niske cijene već odavno zaboravljen. Iz tog razloga onim direktorima koje kao prvo zanima cijena, postavim klasično pitanje: Da li vas zanima cijena za uspjeh ili cijena za dobar osjećaj s poraznim rezultatom?”– pojašnjava Blaž.

Ako se za ponuditelja odlučujete samo na temelju cijene, onda ćete teško pronaći kvalitetu na tržištu

Blaž je istaknuo činjenicu kako danas svi žele brzo, jeftino i odlično rješenje, ali takvog rješenja na tržištu jednostavno nema.

– Argumentacija je poprilično jednostavna: ako tražite jeftino i brzo rješenje, neće biti odlično. Ako tražite brzo i odlično rješenje, ono također neće biti jeftino. A ako pak tražite jeftino, a odlično rješenje, ono na kraju neće biti ni brzo ni odlično. – pojasnio je Blaž uz objašnjenje:

– “Poduzetnicima koji želite započeti profitabilni nastup na internetu preporučujem da prvo pomognu sami sebi i da su u prvom redu iskreni do sebe. Razumijem, doduše, tu čestu praksu traženja niske cijene koja je, usput rečeno, samo posljedica straha (bilo radi nepoznavanja ili zbog prošlog negativnog iskustva).

S druge strane, treba imati na umu kako različite cijene od strane agencija na kraju ipak nije cijena za isti konačni rezultat. Ako je agencija iskrena, onda će vam sa zadovoljstvom argumentirati zašto treba uložiti točno određenu investiciju i zašto se mora izabrati upravo određen pristup. Primjerice, u agenciji Spletnik posao niti nećemo uopće započeti bez jasnog signala da naručitelj zna zašto ulaže i prije svega u što ulaže.”

Da danas nije nikakva tajna da se nastup na internetu može procijeniti već prije samog početka ulaganja, pojašnjava Blaž kako postoje alati koji će za određenu djelatnost vrlo precizno pokazati kakav je tržišni potencijal, koja je investicija potrebna za određen rezultat te tko su najjači internetski konkurenti i u koje aktivnosti ulažu.

– “Stoga moj prijedlog glasi da se kod odluke za idealnog partnera, a ne samo za dopadljivog ponuđača, odlučujete na temelju konkretnih razgovora i informacija. Ne nasjedajte samo simpatičnom pristupu. Na kraju će sve ionako biti ovisno o vašoj odluci, odnosu i korektnosti ponuđača. A ako će vaša odluka biti pogrešna, shvatit ćete kako internet za vas zapravo i ne funkcionira. Ovim završnim zaključkom (koji je na žalost vrlo čest, a zapravo je potpuno pogrešan) široko ćete otvoriti vrata upravo onim vašim konkurentima koji u svoj rast već danas ulažu jer rade na temelju pravilnih spoznaja.” – poručio je Blaž Regina.

Blaža smo imali prilike vidjeti i čuti upravo na ovu temu na najvećoj hrvatskoj ecommerce konferenciji Ecommerce Day 2019. koja se održala u travnju, u zagrebačkom Kraš Auditoriumu. Naime, Blažova prezentacija oduševila je brojne posjetitelje. Kao 3 ključna djela njegove prezentacije Blaž je naveo:

  • približiti ljudima ono što je njima najbitnije oko nastupa na webu
  • kako postići pravu ponudu,
  • kako postići dobre rezultate i kako ih zadržati.

Također, dao je i savjet svim web trgovcima:

-“Što više vremena potrošite na učenje i sami tražite know-how. Kada se odlučite za nastup na Internetu nemojte tražiti najjeftinije ponude već najugodnije. Najveći izazov bit će za one koji nisu još uvijek dosta prisutni na Internetu ili nisu dovoljno jaki da mogu udružiti sve kanale koji danas postoje: mailing, društvene mreže, PPC itd.”