POTRAŽNJA ZA IGRAČKAMA U NEKIM JE KATEGORIJAMA DOSEGLA RAST OD 500%

Još od 12. ožujka 2020.godine, čak i tijekom kraćih i dužih razdoblja otvaranja u vrijeme koronavirusa, kupnja je poprimila jednu potpuno drugačiju dinamiku. Nakon proglašenja pandemije i ponovnim kasno-jesenskim ograničenjima, internetska je prodaja u Hrvatskoj postala jedan od najpopularnijih izbora potrošača. Iako trgovine i trgovački centri rade uobičajenim radnim vremenom još od svibnja 2020.g., porast potražnje u web trgovinama ne jenjava.

Tako smo i na Jeftinije.hr i na Ceneje.si, najvećim portalima za usporedbu ponuda iz gotovo 300 web trgovina u Hrvatskoj i gotovo 500 web trgovina u Sloveniji, tijekom cijele 2020. bilježili rast potražnje za proizvodima različitih kategorija. U trenutku kada su već za nama brojni značajni datumi u godini za kojih obično bilježimo povećan broj kupnji – poput sv. Nikole i sve popularnijeg Black Friday-a – i kada smo u ciljanoj fazi traženja božićnih i novogodišnjih poklona, upravo su igračke najtraženiji proizvod.

Potražnja za igračkama u Hrvatskoj je bila veća nego 2019. i to za nevjerojatnih 94%! I u Sloveniji je zabilježen rast, potražnja za igračkama je u odnosu na 2019., skočila za čak 63%. Porast potražnje za igračkama vidljiv je tijekom cijele godine, međutim najveći je u studenom, mjesecu koji označava početak predblagdanske kupovine i tijekom kojeg potrošači mogu iskoristiti brojne Black Friday ili Cyber Monday promocije. U Hrvatskoj smo u studenom 2020. zabilježili porast potražnje za više od 210 % u odnosu na 2019. godinu (u 2019. zabilježena je 1,8 puta veća potražnja u odnosu na godinu ranije). U Sloveniji je na primjer u studenom 2019. zabilježena dvostruko veća potražnja u odnosu na godinu ranije dok je u studenom 2020. potražnja bila za čak 350 % veća! Trend online kupovine je dobio zamah na kojeg pretjerano ne utječe niti status fizičkih trgovina, čak i kada su one otvorene, ROPO (research online, purchase offline) efekt dolazi do izražaja.

Što smo u studenom 2020. godine najviše pretraživali i u kojim kategorijama?

Iste su dvije kategorije najtraženije u obje države – društvene igre i Lego kocke. Razlika je u tome što su u Hrvatskoj društvene igre najtraženija kategorija (i to već drugu godinu zaredom) dok su u Sloveniji to Lego kocke. Na visokim mjestima po potražnji u Hrvatskoj su i lutke, plišane igračke i figurice dok je u Sloveniji veća potražnja za puzzlama i slagalicama, plišanim igračkama i lutkama.

Koji su proizvodi, posljedično i kategorije, zabilježili najveći rast potražnje u studenom 2020.? U Hrvatskoj se dogodio porast potraživanja za automobilskim stazama i garažama za više od 4,5 puta nego godinu ranije dok se u Sloveniji potražnja za slagalicama povisila više od 6 puta u odnosu na studeni 2019. Na raznim mjestima širom svijeta slagalice su 2019. godine dosegle 370 % povećanja prodaje iz godine u godinu pa se isti trend može prepoznati i na drugim tržištima.

Što je s pojedinačnim proizvodima?  U studenom 2020.  je na Jeftinije.hr najtraženija bila igračka Tom, mačak koji govori XL, a slijedili su ga XXXLesnina kućica za lutke te Lego Classic kreativne kockice. U Sloveniji, na Ceneje.si, u studenom prošle godine je najtraženija bila lutka Ella leteća vila, a slijedile su je Lego Duplo kocke u kutiji te Tom, mačak koji govori S.

Kao što se već može zaključiti iz pretraživanja kategorija, među najtraženijim proizvodima u Hrvatskoj su bile društvene igre, a u Sloveniji Lego kocke i Spin Fighters igračke. Među top brandovima i na Jeftinije i na Ceneje prednjači Lego kao najtraženiji brand. U Sloveniji ga slijede Ravensburger, Spin Fighters, Hasbro i Bruder dok su hrvatski kupci nakon Lega najviše pretraživali proizvode brandova Hasbro, Tom, Fisher i Mattel.

Što sve gore navedene informacije znače brandovima i trgovcima dječjim igračkama (uz, naravno ostale proizvode) i kako im mogu pomoći u planiranju poslovanja?

Božićno-novogodišnja groznica je iza nas, ali kao što smo rekli, potraga – i konačno – kupnja igračaka odvija se tijekom cijele godine, jer su uvijek aktualne. Iz tog razloga ima smisla da svoju ponudu uvrstite na vodeće generatore ponuda u regiji, portale Jeftinije.hr i Ceneje.si, kao i Idealno.rs i Idealno.ba. Isto tako, koristite ove podatke kako bi isplanirali i iskoristili brojne mogućnosti isticanja vaših proizvoda te uz pomoć podataka o sezonskim trendovima napravili strateški plan online nastupa i oglašivačkih kampanja – tek tada ćete moći optimalno s pravim proizvodima doći do pravih kupaca i to tijekom cijele godine!

Za više informacija uvijek smo vam dostupni na jeftinije.hr za razgovor ili (video) konzultacije.