Prvi april ili Dan budala izvrsna je prilika za inovativne marketinške kampanje. Jeste li spremni okušati se u nečem drugačijem ove godine?

Uz dobro osmišljenu prvoaprilsku šalu možete pokazati zabavnu stranu brenda uz istovremeno povećanje angažmana sa svojim kupcima. Budući da prvoaprilske šale brzo postaju viralne, pazite da vaša ideja bude razrađena, a sadržaj pozitivan. Ono što se nažalost može dogoditi je i negativan publicitet. To se dogodilo Google-u 2016. godine,  pa za posljedicu neke tvrtke namjerno izbjegavaju takve podvale jer žele spriječiti negativno izvještavanje i brzo širenje dezinformacija.

Posljednjih godina vidjeli smo uglavnom više zabavnih kampanja. Neki su postigli zaista odlične reakcije i velik odaziv, a brendovi su istovremeno povećali svoju vidljivost i ostavili snažan dojam na online okolini.

Na Jeftinije.hr odabrali smo TOP 5 uspješnih prvoaprilskih marketinških kampanja. Nadamo se da ćemo vas nasmijati svojim odabirom.

1. BMW – LUNARNA BOJA

Marka BMW neprestano traži nova rješenja i nadilazi sve automobilske prekretnice. Budući da su predani istraživanju i stvaranju novih tehnologija, osmislili su rješenje za solarno i digitalno punjenje električnih vozila. No, s prvoaprilskom šalom, otišli su korak dalje. 2019. godine objavili su da su stvorili lunarnu boju koja sadrži revolucionarnu tehnologiju, odnosno mogućnost pasivnog noćnog punjenja električnih vozila.

Kampanja je privukla pozornost potrošača i povećala interes za električna vozila. U priopćenju za javnost napisali su da sve dok kupci čekaju ovu revolucionarnu boju, mogu isprobati solarno punjenje, koje BMW već ima u ponudi.

2. VIRGIN ATLANTIC – PTICA ILI AVION?

Aviokompanija Virgin Atlantic se također našalila i to 2017.godine. Podvali se također pridružio tadašnji predsjednik tvrtke, gosp. Richard Branson. Na web stranici objavili su članak s promotivnim videom koji otkriva nevjerojatne novosti za zrakoplovstvo, avion s pokretnim krilima.

Kako je novost priopćio sam predsjednik, vijest je dobila na vjerodostojnosti. Gosp. Branson u videu otkriva svoje oduševljenje pticama i objašnjava kako su došli do ideje s pokretnim krilima. Cijela stvar je bila je potkrijepljena grafovima, tehničkim detaljima i mišljenjima stručnjaka. Video je u vrlo kratkom vremenu dosegao 203 tisuće pregleda na YouTubeu.

3. GOOGLE WIND

Nizozemska je jedna od izuzetno ugodnih i prijateljskih zemalja za boravak. Najveći nedostatak je što tamo pada kiša 145 dana u godini. Google je 2017. godine iskoristio ove podatke kao prvoaprilsku šalu za pokretanje Google Winda.

Sistem čija je zadaća identificirati i analizirati kretanje oblaka, a zatim aktivirati svih 1170 vjetrenjača diljem zemlje kako bi spriječio loše vrijeme. Zvuči dobro, zar ne?

4. LEGO – PRONAĐI KOCKU

Svi ljubitelji Lego kockica sigurno znaju koliko se brzo male kocke izgube. O tome je razmišljao i Lego te najavio pokretanje aplikacije “Pronađi kocku”.

Prema njihovim predviđanjima, aplikacija bi omogućila korisniku da označi kocku koja traži. Mogao bih ga filtrirati po obliku i boji, a zatim uz pomoći telefona, odnosno aplikacije, pronaći kocku. Ljudi su vrlo pozitivno reagirali na ideju i potaknuli Lego da stvarno počne razmišljati o kreiranju slične aplikacije.

5. HONDA – SELFIE EDITION

Još od 1948. godine, kada se Honda pojavila na tržištu, smatra se inovativnim i pouzdanim brendom. Tvrtka nastoji pružiti samo najbolje iskustvo te je 1. travnja iskorišten kao najava za nove, modernije značajke.

Budući da su selfiji 2016. godine bili gotovo jedino o čemu su mladi razmišljali, predstavili su Hondu HR-V Selfie Edition. Ciljnu skupinu nagovorili su da novom modelu Honde doda poseban selfie sustav koji može fotografirati iz deset različitih kutova. Tako bi vlasnici novih automobila trebali dobiti najbolje selfije. Ali budite oprezni – sustav radi samo kada je automobil parkiran. Istodobno su istaknuli i da se vozači ne smiju fotografirati tijekom vožnje. Za sve one koje vijest privukla, poveznica ih je odvela do predstavljanja nove Honde HR-V. Nema selfie kamera, naravno.

Nakon razdoblja lockdowna i epidemije, te neizvjesnih i nesigurnih vremena u kojima smo se nedavno našli, možete iskoristiti prednost prvoaprilske šale i povećati online prisutnosti brenda i izgraditi odnos s kupcima. Možda im na taj način uljepšate dan i stavite osmijeh na lice. Kakvu kampanju planirate ove godine? Javite nam, možda vas u sljedećem članku istaknemo. Na Jeftinije.hr kreirali smo…PREZENTACIJA NAŠE KAMPANJE!

5 ideja za inovativnu prvoaprilsku kampanju

Iskoristite ovu jedinstvenu priliku i obratite se svojim kupcima. Predlažemo vam da:

  • stvorite lažni/ zanimljiv/ neobičan proizvod ili uslugu koju predstavljate u obliku videozapisa
  • ponudite popust koji se čini predobrim da bi bio istinit (takav popust odmah će privući pozornost, ali čak i ako nije stvaran i dalje ponudite kupcima nešto zauzvrat)
  • objavite lažnu objavu
  • iznenadite kupce (npr. popust na checkout-u, besplatan poklon)
  • “fool day – no fool” (iskoristite dan i recite istinu, poput BMW-a kada je 2015. objavio da poklanjaju novi BMW osobi koja prva dođe u njihov salon – ispostavilo se da to nije šala);
  • pripremite e-mail kampanju (budite drugačiji, impresionirajte naslovom i koristite humor).

Ne propustite dobru prvoaprilsku priliku i prepustite se zabavnom sadržaju. Smijeh je najbolji lijek. Držimo fige da i vi budete impresionirani prodajom ili rezultatom vaše marketinške kampanje.