Sezona obavezne upotrebe zimskih guma, koja traje od 15. studenog do 15. travnja, uskoro se bliži kraju. Na najvećem hrvatskom portalu za usporedbu cijena Jeftinije.hr svake godine bilježimo povećano zanimanje za kupovinom automobilskih guma znatno prije spomenutih datuma. Kako se na to povećanje potražnje pripremaju web trgovci? Što raspoznaju kao trend kupnje? Kako planiraju svoje marketinške aktivnosti s obzirom na informacije o potražnji? Na sve to, u intervju nam je odgovorio g. Gregor Korelc iz ljubljanskog autocentra Avtostop.

 

Kada web trgovci vide početak trenda pretraživanja ljetnih guma i postoje li kakva odstupanja?

Zbog sve blažih zima i klimatskih promjena dolazi do sporije izmjene uobičajene zimske i ljetne sezone. Tome se prilikom kupnje guma prilagođavaju i potrošači. U zadnjih nekoliko godina primjećujemo da se kupci za kupnju i zamjenu guma odlučuju brže i više ne čekaju na početak odnosno kraj zimske sezone. U prosjeku, nove gume kupci traže i kupuju već 1 – 2 mjeseca prije zakonski određenih rokova.

Koji su glavni kriteriji i mjerila na temelju kojih kupci biraju nove gume? Preporučujete li odabir s obzirom na sezonske testove gume? Koje gume trebaju pogledati?

Glavni kriterij na temelju kojeg se kupci odlučuju za kupnju su karakteristike guma (prianjanje na suhoj ili mokroj podlozi, indeks buke, potrošnja goriva itd.). Primjećujemo i promjenu trenda, prošle smo godine prodali znatno više kvalitetniji guma koje su na testovima dobile visoke ocjene nego u prethodnim godinama. Kupci su svjesni da su dobre gume, s besprijekornim kočnicama, ključne za sigurnost u prometu.

Kod testova guma treba uzeti u obzir da se provode na određenom tipu vozila i da se testira jedna dimenzija za osobna i jedna za gospodarska vozila. Testovi daju opću ocjenu zato kupcima preporučujemo da se za kupnju nekog modela guma ne odlučuju isključivo na temelju tih ocjena. U našem autocentru savjetujemo kupcima da pročitaju više nezavisnih testova guma, pogotovo – ako su im dostupni – testove koji su provedeni na identičnom tipu vozila (npr. Renault Megane 2010. godišta) i u istim dimenzijama.

Zašto to preporučujemo? Jer se svaka guma na različitim vozilima drugačije „ponaša“. Npr. nije nužno da će najbolje ocijenjena i najskupnija Continentalova guma biti najbolji izbor za Renault Megane iz 2010. Neka podvozja automobila su izrazito osjetljiva, a druga manje. Neka su vrlo mekana, „plutajuća“, a druga opet vrlo tvrda itd. Osim toga, kupci na svoja vozila montiraju veće ili manje dimenzije od propisanih, a neki kupci montiraju potpuno izvanserijske dimenzije. Zato vam preporučujemo ove testove guma: ADAC test (najpoznatiji test njemačkog autokluba), HAK-ov test te Tire Rack test.

S obzirom na vaše dugogodišnje iskustvo s kupcima, koliko vozača na proljeće mijenja svoje zimske gume ljetnima, a koliko njih zimske gume koristi i u toplijim mjesecima? Kakve su prednosti jednih i drugih?

Prema našem iskustvu još uvijek otprilike 80% vozača koristi sezonske gume. To znači da u zimskoj sezoni koriste zimski komplet guma, a u ljetnoj ljetni. Takva kombinacija je i preporučljiva i najsigurnija. Ako živite u gorskim krajevima, u zimskoj sezoni obavezan je i komplet lanaca u prtljažniku automobila.

Preostalih 20% vozača koristi iste gume i ljeti i zimi. Vozačima to kategorički ne savjetujemo jer ljetne gume nisu primjerene za zimsku vožnju i obrnuto. Zaustavni put ljetne gume je zimi dvostruko duži, a isto vrijedi i za zimsku gumu u ljetnim uvjetima. Osim toga, zimska se guma u toplim mjesecima izrazito brzo troši dok će ljetna u zimskim mjesecima „otvrdnuti“ i tako postati „plastična“ i beskorisna. Odzivnost gume ovisi naravno o njenoj istrošenosti.

Za odluku o kupnji zimskih guma jasan je međuodnos vremenskih uvjeta i same potražnje. Što je po vašem mišljenju presudno za povećanje potražnje ljetnih guma već prije proljeća – s obzirom na to da njihova montaža nije propisana zakonom? 

Prema našem iskustvu, kupci imaju osjećaj da su u zimskoj sezoni ljetne gume jeftinije i dostupnije. Zato će gume za iduću sezonu kupiti mjesec ili dva ranije. Osim toga, žele izbjeći gužve i/ili mogućnost da željenih guma više ne bude na zalihama trgovine.

Vremenski uvjeti se iz sezone u sezonu mijenjaju tako da gotovo više ni nema pravila. Možda baš ove godine možemo očekivati snijeg u travnju, kada će po datumu već biti dozvoljena upotreba ljetnih guma. Kupcima preporučujemo da u tom periodu prate vremensku prognozu za idućih 14 dana i da ne žure sa zamjenom guma. Sama kupnja ljetnih guma može se svakako napraviti ranije.

Kako bi – iz perspektive web trgovca – iskoristili informaciju o točnom trenutku povećanja potražnje za ljetnim gumama?

Svaki se trgovac mora prilagoditi trendovima i upitima tržišta. U spomenutom primjeru prilagođava se marketinška kampanja i procjenjuje se hoće li se produžiti tijekom određenog razdoblja. Svakako moramo biti jako pažljivi i oprezni s vremenskim uvjetima jer ne želimo obmanjivati svoje kupce.

Za kojim gumama imate najviše upita – za ljetnim gumama nižeg, srednjeg ili višeg cjenovnog razreda?

Kupci se često za kupnju odlučuju 1 – 2 mjeseca prije zakonskog roka. Već smo ranije spomenuli razloge za to (zalihe, gužva, stres, stiska s vremenom itd.). Kupci unaprijed planiraju trošak kupnje novih guma, u prosjeku je to između 1500 – 3000 kn s montažom (naravno, sve ovisi i o dimenzijama guma).

Zbog sve većeg broja proizvođača i trgovina gumama, a time i veće ponude na tržištu, gume su proteklih godina drastično pojeftinile. Tako su gume višeg cjenovnog razreda sada lakše dostupne prosječnom kupcu. U našem autocentru proteklih godina primjećujemo trend kupnje kvalitetnijih i skupljih guma, ne kupuju se više najjeftinije. Prema našem iskustvu, kupac neće zbog 300 – 700 kn razlike u cijeni za komplet guma, riskirati svoju sigurnost na cesti.

Kao trgovci, ali i stručnjaci s tog područja taj trend svakako podržavamo. S kvalitetnim gumama ćete odvoziti više kilometara, a osim toga s njima ćete biti sigurni u mokrim ili suhim uvjetima.

UPIŠITE SVOJU TRGOVINU

Približite se milijun ljudi koji su u procesu kupovine

Nudimo izuzetno povoljan sistem obračuna koji se zasniva na preusmjeravanju potencijalnih kupaca u vašu internet trgovinukako bi omogućili najveću stopu konverzije na vašoj internet stranici.

POSTANITE CERTIFIED SHOP

Pridružite se web trgovinama vrijednim povjerenja!

CERTIFIED SHOP® jedina je oznaka u Hrvatskoj koja temelji na tri najvažnija elementa web kupovine: provjerena mišljenja kupaca, sukladnost s tehničkim i pravnim standardima te analiza tajnog kupca.
Pridobijte mišljenja kupaca i poboljšajte korisničko iskustvo
još danas!

OGLAŠAVAJTE NA JEFTINIJE.HR

Objavite svoje proizvode na jeftinije.hr i povećajte prodaju!

Pridružite se skupini od gotovo 300 zadovoljnih web trgovaca koji predstavljaju svoju ponudu u 12 glavnih skupina proizvoda. Objavom proizvoda u primjerenoj kategoriji predstavite svoju ponudu pravim potrošačima koji upravo u tom trenutku istražuju proizvode te se nalaze u zaključnoj fazi procesa kupnje. 

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.



BUDITE MEĐU NAJBOLJIMA NA WEBU!

Prijavite se na Shopper's Mind novosti i 1x tjedno primajte najčitanije ecommerce novosti!
Osigurajte uvid u relevantne trendove i dinamiku vašeg poslovanja te otkrijte pozadinu ponašanja suvremenih potrošača.

Slanjem obrasca suglasni ste s:

Klikom na gumb "ŽELIM PRIMATI NOVOSTI" dozvoljavam praćenje mojih aktivnosti i interesa alatima za marketinšku automatizaciju.

S primanjem personaliziranih poruka i ponuda.

S primanjem Shopper's Mind sadržaja.

Slanjem podataka potvrđujete da se slažete Općim uvjetima. Svrhe obrade, način pohrane i zaštite osobnih podataka te vaša prava opisani su u Pravilima o privatnosti.