Stefan Jørgensen: Internacionalizacija karakterizira online tržište

Što opažate kod globalnih trendova na području e-trgovine? Mogu li se očekivati zanimljivi obrati?

U posljednje je vrijeme vrlo važan trend internacionalizacija i to iz perspektive svih e-commerce igrača. Lijepo ide ruku pod ruku s činjenicom zbog koje je i Amazon uspio – na jednom mjestu ponuditi ogromnu količinu proizvoda koje imaju i svi ostali na internetu. Danas svatko želi svuda po svijetu imati pristup bilo kojem proizvodu. Zašto ne bi mogli kupovati vaše specijalitete ako živimo u Kini? Klasična višekanalna internet trgovina je pokrenula ovaj trend omogućivši uspostavu popisa proizvoda na npr. Ebay-u u različitim državama.

Bitno je imati web trgovinu koja je spremna brzo iskoristiti i automatizirati sva ta oruđa.

U međuvremenu su i tehnologije postale puno naprednije. Mislim da će mnogi biti iznenađeni koliko se prepreka, poput dostave, lokalizacije, marketinga i korisničke podrške, mogu zaobići suvremenim softverskim rješenjima koje već postoje i koje će u bliskoj budućnosti biti automatizirane.  To bi dozvolilo trgovcima da se usredotoče na ono, što je na kraju krajeva i najvažnije – odnos sa strankama. Bitno je dakle, imati web trgovinu koja je spremna brzo iskoristiti i automatizirati sva ta oruđa.

stefan_jorgensen_intervju

Poznajete li regionalno poslovno okruženje? Što mislite o njemu?

Dolazim iz male zemlje, slične vašoj, a osim toga imao sam i neke poslovne partnere iz Slovenije pa mogu reći da takva okolina donosi neke ključne prednosti. Tržište je samo po sebi premaleno da bi u njemu preživjelo puno velikih tvrtki, ali istovremeno omogućava prilično skladno, optimizirano i napredno tržišno okruženje. Tvrtke mogu razvijati inovativne i optimizirane modele i procese zbog tržišta koje je više homogeno nego ono u  Njemačkoj ili SAD-u. Izazov je da neke tvrtke teže »zoni ugode« i /ili većinu svoje pažnje poklanjaju nacionalnom tržištu i konkurenciji unutar tog tržišta.

Ako vaše tvrtke u ranim fazama svog razvoja krenu razmišljati o internacionalizaciji, imaju veliki potencijal da iznenade i uspiju.

Kakvi su vaši savjeti za regionalne start-upe / web trgovce, kako se snaći i preživjeti u »digitalnoj džungli«?

Glavna prilika za start-upe i web trgovce je iskorištavanje nacionalnog tržišta i drugih sličnih malih tržišta kako bi postali istinski profesionalci u svom poslu, a da pri tome ne privlače previše pozornosti. Trgovci na manjim nacionalnim tržištima brže razumiju da moraju raditi međunarodno ako žele daljnji rast poslovanja. U Njemačkoj možeš narasti i do 40 puta prije nego si prisiljen razmišljati međunarodno, ali to je isključivo samo zbog velikog broja stanovništva. Dakle, ako vaše tvrtke u ranim fazama svog razvoja krenu razmišljati o internacionalizaciji, imaju veliki potencijal da iznenade i uspiju s vrlo pojednostavljenim poslovanjem, optimiziranim u zatvorenom poslovnom okruženju.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.