TRGOVCI PAŽNJA! – Mastercard će vam s ovim olakšati

Razvoj online poslovanja kao posljedica tehnološkog napretka i digitalizacije od iznimne je važnosti za gospodarsku sliku Hrvatske. Posljednjih godina zabilježen je 20-postotni rast prometa u web trgovini koja postaje važan dio naše poslovne stvarnosti. U vrijeme kada online prodaja dominira kao kanal kupnje proizvoda i usluga, korisničko iskustvo postaje sve važnije.

Mastercard je uz pomoć tvrtke Ethoca razvio način koji vam omogućuje izravan utjecaj na izgled ispisa kartičnih transakcija. Rješenje nude svim trgovcima i to potpuno BESPLATNO!

Globalno Mastercardovo istraživanje iskustva potrošača provedeno na 15 tržišta pokazalo je da je pandemija COVID-19 virusa sa sobom donijela brojne promjene. Jedna od njih je i značajan pad gotovinskih plaćanja. U Europi je čak 64 % ispitanih kao svoj omiljen način plaćanja navelo beskontaktno plaćanje, a gotovo polovica ispitanika (6750) u budućnosti namjerava još češće koristiti plaćanje karticama (izvor: Mastercard). Učestalija je postala i kupnja putem interneta. Usporedba učestalosti kupnje u 2019. i 2020. godini pokazuje znatno povećanje udjela anketiranih koji povremeno, redovito ili intenzivno kupuju u web trgovinama, ali i smanjenje broja onih koji nemaju iskustva s online kupnjom. 80 % od 3660 anketiranih potrošača u Hrvatskoj godišnje izvrši barem 4 online kupnje (izvor: Valicon). U travnju 2020. u odnosu na isti mjesec prethodne godine, prema izvornim indeksima, web trgovina je zabilježila rast prometa i to za 19,8 %, a u odnosu na ožujak iste godine porast je dosegao čak 48,9% (izvor: DZS)!

Kupci sve češće za plaćanje koriste kartice. Čak 58 % anketiranih hrvatskih potrošača (N=3524) je, tijekom zadnje kupnje, koristilo jedan od oblika kartičnog plaćanja (izvor: Valicon). Nije to generacijska navika jer je popularnost kartičnog plaćanja porasla među svim generacijama. Promjena je tek nešto uočljivija kod generacije tzv. baby boomera jer je udio kartičnog plaćanja kod svih ostalih generacija nešto viši od prosječnog.

Što je s iskustvom kupnje?

Iskustvo kupnje ne prestaje nakon izvršene uplate. Veliki postotak online kupaca pažljivo prati ispise transakcija u svojim aplikacijama za mobilno ili internet bankarstvo. No, kako se povećava broj web kupaca koji koriste mobilne uređaje za istraživanje i online kupnju, ugodno iskustvo kupnje postaje još važnije. Čak 65 % svih ispitanika koristi pametni telefon za informiranje o kupnju dok 46 % njih koristi mobitel i za zaključivanje narudžbe. Postotak potrošača koji za online kupnju koristi isključivo računalo je 31 % (izvor: Valicon)

Po važnosti, iskustvo kupnje za hrvatske kupce iznosi 93 %! Kako bi kupcima ponudili najbolje moguće iskustvo, morate misliti na svaki korak kupnje, uključujući i na sve ono što se događa nakon same narudžbe i provedenog plaćanja. Mastercard je u suradnji s tvrtkom Ethoca razvio način koji vam omogućuje da utječete na ispis kartičnih transakcija kod određenih banaka. To je ona dodana vrijednost koja će unaprijediti svako iskustvo kupnje.

Rješenje nude svim trgovcima i to potpuno BESPLATNO!

S lijeve strane je primjer loše prakse jer transakcijski ključ nije jasno definiran, a istodobno ne postoji nijedan drugi prezentacijski element koji bi kupcu ulio povjerenje u transakciju. Loše iskustvo kupnje, kako već znamo, dovodi do manjeg broja online kupnji. Korištenjem usluge možete promovirati svoj brand, spriječiti „kvazi“ zlouporabu (tzv. friendly fraud), a kao rezultat dobiti manje zahtjeva za povrat plaćanja (tzv. chargeback) koji neposredno utječu na prihode online prodaje i podići vrijednost svog branda.

Instalacija je jednostavna i besplatna!

      1. Posjetite web stranicu logo.ethoca.com
      2. ispunite obrazac (na engleskom)
      3. prenesite svoj logotip i …
      4. To je to! Jednostavno, zar ne?

Ako želite znati više o usluzi, obratite se svom pružatelju usluga platnog prometa ili lokalnom Mastercard predstavniku.