Web trgovci i oglašivači, ne zaboravite na potrošače starije od 45 godina!

U planiranju oglašavanja i prodajnih aktivnosti često zaboravljamo na demografsku skupinu potrošača iznad 45 godina, koja također značajno utječe na različite sektore. Nazivamo ih digitalnim imigrantima koji su odrastali bez interneta, ali su zbog praktičnosti brzo usvojili digitalne tehnologije.

Više od 60 % europskih potrošača iznad 50 godina prije kupovine ponudu proizvoda i usluga istražuje na internetu

Na portalu sMind nedavno smo objavili članak o tome na koje se starosne skupine trebaju usredotočiti web trgovci. Rezultati istraživanja Shopper’s Mind 2016 pokazali su da starosne skupine potrošača od 12 – 24  i 25 – 34 predstavljaju najvažniju ciljnu skupinu na području internet prodaje, ali su nam istovremeno otkrili nevjerojatan potencijal skupina potrošača iznad 45 godina. U obje starosne skupine najmanje je web kupaca, ali je svejedno njihov udio iznenađujuće visok s obzirom na opće uvjerenje. Naime, u starosnim skupinama od 45 – 54 godine udio online kupaca je 75 % dok je u skupini  od 55 – 65 godina udio online kupaca čak 80 %.

45-godinaU prilog ovim zaključcima idu i nedavno objavljeni rezultati istraživanja Konsumerbarometer 2016 koje je u provedbi njemačkog poduzeća Commerz Finanz obuhvatilo više od 10.000 potrošača u 13 država Europske unije. Rezultati su pokazali da demografska skupina iznad 50 godina predstavlja vrlo aktivne i digitalno osviještene potrošače.

iznad-45Prema spomenutom istraživanju, u EU je trenutno oko 150 milijuna potrošača starih između 50 i 75 godina, a i u brojnim robnim grupama je gotovo polovica kupaca starija od 50 godina. Podaci su otkrili i nekoliko specifičnosti kupovnog ponašanja u toj demografskoj skupini.  Zanimljiv je podatak da pripadnici te dobne skupine ne kupuju spontano već u procesu kupnje intenzivno na internetu pretražuju relevantne podatke. Pri tome ih tri četvrtine pretražuje internetske stranice prodavača, polovica ih čita mišljenja i iskustva drugih kupaca, a više od 60% njih koristi portale za usporedbu ponuda i cijena.

U Commerc Finanz-u smatraju i da potrošači iznad 50 godina imaju više vremena za kupnju, veću kupovnu moć, a osim toga i više vremena provode gledajući televiziju i pretražujući internet – čak 27 sati tjedno!

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.

Zanima Vas više?

Pročitajte i: