Znate li iskoristiti online prisutnost za povećanje prihoda?

Sve više poduzeća iskorištava mogućnosti koje nudi prisutnost na internetu i e-commerce, kako unutar, tako i izvan nacionalnih granica. Prema podacima Europske komisije, broj hrvatskih poduzeća koja prodaju putem interneta je tijekom 2015. premašio i sam prosjek Europske unije. Još uvijek niste među njima? U nastavku pogledajte kako iskoristiti prisutnost na internetu za unaprjeđenje vaših poslovnih rezultata!

Petina poduzeća u RH je u 2015. prodavala ili primala narudžbe i rezevacije putem interneta

Eurostat izvještava da 70% hrvatskih poduzeća s manje od 10 zaposlenika ima svoju web stranicu i prisutni su na nekoj od društvenih mreža. Međutim, znatno manji broj ih prodaje ili oglašava putem interneta.

Pogledajmo prvo nekoliko činjenica o kupovini putem interneta. Prema zadnjim podacima Valicona, agencije za istraživanje tržišta, od travnja 2015. do ožujka 2016. na internetu je kupovalo 1, 9 milijuna hrvatskih potrošača u dobi od 15 do 65 godina. Isto pokazuju i podaci najvećeg istraživanja internet kupovine u regiji, Shopper’s Mind – tijekom 2014. na internetu je kupovalo 22% svih korisnika interneta dok je u 2016. broj online kupaca porastao na vrtoglavih 86%. Prema svim pokazateljima, i ove se godine može očekivat porast broja online kupaca, ali i porast učestalosti online kupovina.

kb-korisnici-internetaA kako na trend reagiraju trgovci? Eurostat izvještava kako je u 2015 godini gotovo 20 % hrvatskih poduzeća primalo narudžbe ili rezervacije putem interneta, odnosno prodavalo proizvode putem interneta. Ako pogledamo poduzeća prema veličini, putem interneta je prodavalo 17,7 % malih poduzeća, 23,9 % srednje velikih te čak 33,9 velikih poduzeća.

Najveći udio prihoda prodajom putem interneta ostvaren je unutar granica Hrvatske, a 9% prodajom u druge članice EU. Iako učestalost online kupovina u Hrvatskoj iz godine u godinu raste, u kategoriji trgovine putem interneta itekako postoji potencijal za dodatan rast.

Osim e-commerca, važan dio digitalne ekonomije je i online oglašavanje. Podaci Eurostata govore kako se ove godine na internetu oglašavala gotovo cijela trećina hrvatskih poduzeća pri čemu ih je većina koristila oglasni prostor internetskih pretraživača, društvenih mreža poput Facebooka i YouTubea te drugih web stranica. I u ovom segmentu vidljive su razlike s obzirom na veličinu poduzeća: među malim i srednje velikim poduzećima u 2015. na internetu se oglašavalo njih 31%, a među velikim poduzećima malo više od 43%.

ove godine na internetu se oglašavala gotovo cijela trećina poduzeća u RH

Prema podacima spomenutog istraživanja Shopper’s Mind internet predstavlja glavni izvor informacija u kupovnom procesu hrvatskih potrošača – gotovo 90 % korisnika interneta koristi upravo taj kanal za samostalno informiranje o proizvodima i uslugama pa čak i ako kupovinu kasnije zaključuju u fizičkoj trgovini. Najčešće korišteni izvori su internetski pretraživači te portali za usporedbu poput jeftinije.hr, koji na jednom mjestu omogućuje usporedbu ponuda, cijena i karakteristika proizvoda.

Ovi podaci jasno prikazuju da je trgovcima u klasičnim i u online kanalima u ovom trenutku ključno ispravno prikazati svoju ponudu na internetu.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.