10 marketinških trendova u 2018. godini

1118

U 2017. smo godini bili svjedoci mnogih promjena i razvoja koji će sigurno utjecati na razvitak marketinga. Umjetna inteligencija će nam proširiti horizonte, a činjenica da danas gotovo svaki potrošač ima pametni telefon, utjecat će na marketinške strategije za 2018. U ovom članku donosimo 10 trendova s CMO bloga koji će označiti 2018. godinu.

 

  1. Tehnička renesansa

Brojne tvrtke već provode eksperimente sa strojnim učenjem u svrhu procesiranja podataka za ponavljajuće zadatke da bi se stručnjaci sami mogli posvetiti kreativnom dijelu posla. Amy Inlow, voditeljica marketinga u agenciji Albert, tvrdi da će tehnologija upravljati podacima i provoditi kampanje, a marketing će biti oslobođen i vratiti se kreativi.

  1. Najava za mobitele

Trenutno je tržište zasićeno s telefonima i stručnjaci su počeli razmišljati o tome što slijedi. Neki najavljuju budućnost bez UI-a (korisničkog sučelja) u kojoj će se zasloni manje koristiti. Za to je potrebno potpuno usvajanje glasovne kontrole, jer bi tako korisnici upravljali uređajem isključivo svojim glasom.

  1. Dominacija platformi

Koncentracija korisničkog vremena provedenog na nekoliko platformi – posebice na Facebooku i Googleu – u 2017. je vrtoglavo narasla. Stručnjaci spekuliraju da bi Amazon mogao malo promiješati karte i uznemiriti monopol koji dva diva imaju u svijetu, ali činjenica je da će se marketing morati posvetiti strategijama za ove dvije platforme.

  1. Promjene u maloprodaji

Ne možemo ignorirati činjenicu da tehnologija polako uništava maloprodaju. Iako je maloprodaja još uvijek veoma jaka, online kupovina ima eksponencijalan rast. Ecommerce ne ide nikuda i trgovci moraju prilagoditi svoju ponudu da bi preživjeli. Primjer je Walmart koji pokušava dobiti Jet.com da bi se mogao natjecati s Amazonom na domaćem tržištu.

  1. Razlike se smanjuju

U marketingu će cilj biti nova konkurentna partnerstva. Razlike među marketinškim savjetnicima, kreativnim agencijama i dizajnerima će biti sve manje i marketing će se baviti korisničkim iskustvom, a manje provođenjem kampanja.

  1. TV – alat za oglase

Pametno oglašavanje tek uzima mah. Najavljuju se personalizacije televizijskih oglasa. „Kad je svijet postao digitalan, prije skoro dva desetljeća, TV je ostavljen u pozadini i smatralo se da će uskoro zastarjeti. Tijekom 2018. godine, TV će se pridružiti digitalnim kanalima i marketinški stručnjaci će početi obraćati više pažnje na televizijske strategije.“, rekao je Kevin Kohn, direktor iQ Media.

  1. Mini reklame

Master Lock je prije nekoliko godina završio u svim vijestima zbog jednosekundne reklame na Super Bowlu, ali to bi danas moglo postati normalno. YouTube je prošle godine predstavio format reklame od 6 sekundi i premda su neki govorili da se u tom vremenu ništa ne može reći, FOX ga je pustio u živo. Iznenađujuće je koliko kreativnosti stane u 6 sekundi.

  1. Više ciljanih skupina

Tijekom prošlih pet godina, svi marketinški planovi i strategije svodili su se na milenijsku generaciju. U 2017. godini su konačno shvatili da ne mogu tako jednostavno „slomiti“ 30-godišnjake. To je rezultiralo time da su odvojili starije pripadnike milenijske generacije od mlađih, a segmentacija tu ne smije završiti.

  1. Brend s porukom

Tvrtke sve češće zauzimaju stavove o problemima u društvu. Prema nekim istraživanjima čak 84 % kupaca slaže se s time da su brendovi odgovorni da učine svijet boljim mjestom.

  1. Reklame koje bude emocije

S obzirom na to da se prodaja mijenja i usredotočenija je na kupca, marketing se mora razvijati u skladu s time. Kampanje će postati zabavnije i izazivat će emocije kupaca. Važno je misliti na to da morate zaslužiti vrijeme i pažnju svojih kupaca.

To su samo neki od novih trendova koji nas očekuju u 2018. godini, a nama ne preostaje ništa drugo nego da ih pratimo i prilagođavamo se.

Zanima vas više?

Pročitajte i: