U 2017. smo godini bili svjedoci mnogih promjena i razvoja koji će sigurno utjecati na razvitak marketinga. Umjetna inteligencija će nam proširiti horizonte, a činjenica da danas gotovo svaki potrošač ima pametni telefon, utjecat će na marketinške strategije za 2018. U ovom članku donosimo 10 trendova s CMO bloga koji će označiti 2018. godinu.
-
Tehnička renesansa
Brojne tvrtke već provode eksperimente sa strojnim učenjem u svrhu procesiranja podataka za ponavljajuće zadatke da bi se stručnjaci sami mogli posvetiti kreativnom dijelu posla. Amy Inlow, voditeljica marketinga u agenciji Albert, tvrdi da će tehnologija upravljati podacima i provoditi kampanje, a marketing će biti oslobođen i vratiti se kreativi.
-
Najava za mobitele
Trenutno je tržište zasićeno s telefonima i stručnjaci su počeli razmišljati o tome što slijedi. Neki najavljuju budućnost bez UI-a (korisničkog sučelja) u kojoj će se zasloni manje koristiti. Za to je potrebno potpuno usvajanje glasovne kontrole, jer bi tako korisnici upravljali uređajem isključivo svojim glasom.
-
Dominacija platformi
Koncentracija korisničkog vremena provedenog na nekoliko platformi – posebice na Facebooku i Googleu – u 2017. je vrtoglavo narasla. Stručnjaci spekuliraju da bi Amazon mogao malo promiješati karte i uznemiriti monopol koji dva diva imaju u svijetu, ali činjenica je da će se marketing morati posvetiti strategijama za ove dvije platforme.
-
Promjene u maloprodaji
Ne možemo ignorirati činjenicu da tehnologija polako uništava maloprodaju. Iako je maloprodaja još uvijek veoma jaka, online kupovina ima eksponencijalan rast. Ecommerce ne ide nikuda i trgovci moraju prilagoditi svoju ponudu da bi preživjeli. Primjer je Walmart koji pokušava dobiti Jet.com da bi se mogao natjecati s Amazonom na domaćem tržištu.
-
Razlike se smanjuju
U marketingu će cilj biti nova konkurentna partnerstva. Razlike među marketinškim savjetnicima, kreativnim agencijama i dizajnerima će biti sve manje i marketing će se baviti korisničkim iskustvom, a manje provođenjem kampanja.
-
TV – alat za oglase
Pametno oglašavanje tek uzima mah. Najavljuju se personalizacije televizijskih oglasa. „Kad je svijet postao digitalan, prije skoro dva desetljeća, TV je ostavljen u pozadini i smatralo se da će uskoro zastarjeti. Tijekom 2018. godine, TV će se pridružiti digitalnim kanalima i marketinški stručnjaci će početi obraćati više pažnje na televizijske strategije.“, rekao je Kevin Kohn, direktor iQ Media.
-
Mini reklame
Master Lock je prije nekoliko godina završio u svim vijestima zbog jednosekundne reklame na Super Bowlu, ali to bi danas moglo postati normalno. YouTube je prošle godine predstavio format reklame od 6 sekundi i premda su neki govorili da se u tom vremenu ništa ne može reći, FOX ga je pustio u živo. Iznenađujuće je koliko kreativnosti stane u 6 sekundi.
-
Više ciljanih skupina
Tijekom prošlih pet godina, svi marketinški planovi i strategije svodili su se na milenijsku generaciju. U 2017. godini su konačno shvatili da ne mogu tako jednostavno „slomiti“ 30-godišnjake. To je rezultiralo time da su odvojili starije pripadnike milenijske generacije od mlađih, a segmentacija tu ne smije završiti.
-
Brend s porukom
Tvrtke sve češće zauzimaju stavove o problemima u društvu. Prema nekim istraživanjima čak 84 % kupaca slaže se s time da su brendovi odgovorni da učine svijet boljim mjestom.
-
Reklame koje bude emocije
S obzirom na to da se prodaja mijenja i usredotočenija je na kupca, marketing se mora razvijati u skladu s time. Kampanje će postati zabavnije i izazivat će emocije kupaca. Važno je misliti na to da morate zaslužiti vrijeme i pažnju svojih kupaca.
To su samo neki od novih trendova koji nas očekuju u 2018. godini, a nama ne preostaje ništa drugo nego da ih pratimo i prilagođavamo se.
Zanima vas više?
Pročitajte i: