
Ecommerce div je u prošli ponedjeljak otvorio prvi supermarket bez blagajni. Je li to potez koji će promijeniti način kupovanja namirnica i cijelu maloprodaju? Kako donose bbc.com i businessinsider.com, trgovinu Amazon Go, koja se nalazi u Seattleu, tijekom prošle godine već su isprobali zaposlenici Amazona. Sustav se temelji na mnogo kamera instaliranih na stropu, senzora i algoritama koji identificiraju svakog kupca i prate proizvode koje isti izabere. Tako nestaje potreba za plaćanjem na blagajni.
nakon što potrošač napusti trgovinu Amazon Go, iznos se jednostavno naplati s njegove kreditne kartice.
Prilikom ulaska u trgovinu kupac prvo mora skenirati svoj pametni telefon s aplikacijom Amazon Go. Senzori koji se nalaze na policama, automatski na račun dodaju sve proizvode koje uzme u ruke, te skinu sve koje vrati. Nakon što napusti trgovinu, iznos se jednostavno naplati s njegove kreditne kartice.
Trgovina u Seattleu je za Amazonove zaposlenike otvorena još od prosinca 2016. godine. Očekivali su da će prije biti spremna za javnost, ali su se pojavili tehnički problemi. Između ostalog, sustav se nije mogao baviti s više od 20 ljudi istovremeno, a posebno ako se radilo o grupi ljudi, kao što je obitelj. Bez obzira na to, voditeljica Amazon Go Gianna Puerini objašnjava da je trgovina u vrijeme testiranja radila dobro i naglašava da to predstavlja veliki napredak s vidika računalne tehnologije i strojnog učenja. Ecommerce div je morao brzo ukloniti nedostatke, jer već postoje konkurenti koji nude vrlo slična tehnološka rješenja.
Trenutno nisu otkrili namjeravaju li otvoriti više trgovina Go. One su odvojene od lanca Whole Foods, kojeg je Amazon kupio prošle godine, o čemu smo već pisali na portalu Shopper’s Mind Hrvatska. Amazon za sada ne planira uvođenje tehnologije bez blagajni u stotine trgovina Whole Foods, ali to se sigurno može očekivati, jer što brže potrošači završe s kupovinom, vjerojatnije je da će se vratiti u istu trgovinu.
Supermarket koji jednom zauvijek uspije prekinuti duge redove na blagajnama, bez sumnje će imati veliku prednost pred konkurentima.
I ovoga smo puta za stručno mišljenje o Amazonovom potezu upitali mag. Darka Dujića, direktora grupe Ceneje koja upravlja vodećim platformama za usporedbu proizvoda i ponuda u regiji:
»Očito se sprema još jedna kupovina diva slična onoj lanca Whole Foods prije pola godine. Trgovina s proizvodima za svakodnevnu upotrebu vrlo je zanimljiva za implementaciju novih tehnologija. Bez obzira na najavljivanje da tehnološka rješenja Go ne budu brzo proširena na mreže trgovina, za očekivati je da će ih Amazon u slučaju uspješnog testa implementirati u fizičke lokacije trgovačkih mreža, te tako početi aktivno mijenjati kupovno ponašanje i očekivanja kupaca. Otvoreno testiranje novih tehnologija poput ovog, kao i preuzimanja klasičnih trgovaca, pokazuju ključni trenutak kada tradicionalni trgovci neće više imati vremena za vlastitu transformaciju poslovanja. Možemo čekati i promatrati ili se podići i pronaći nove ideje i rješenja u trgovini.«
Trgovina u Seattleu nije prvi Amazonov pokušaj da se probije u svijet fizičke trgovine. Godine 2015. je u Seattleu otvorio prvu fizičku knjižaru, a danas ih je u SAD-u već 15. Prema rezultatima trećeg kvartala koje je tvrtka predstavila lani u listopadu, javnost je po prvi puta dobila uvid u prihode ostvarene u fizičkim trgovinama. Oni su iznosili 1,28 milijarde dolara, a većinu su ostvarili supermarketi Whole Foods.
Iako Amazonove fizičke trgovine trenutno nisu »izvor zlata«, analitičari misle da ih Amazon uspješno iskorištava za podizanje prepoznatljivosti svojeg brenda i promociju sheme Prime membership. Za članove knjižare vrijede online cijene, a svima ostalima naplaćuju redovitu cijenu i to je samo jedna od prednosti.
Što očekivati? Financijski direktor Amazona, Brian Olsavsky, nedavno je najavio da u nadolazećim mjesecima i godinama planiraju nove fizičke trgovine, ali krajnja strategija još nije kreirana.
Zanima vas više?
Pročitajte i: