
Izgleda da je Google napravio još jedan korak prema tome da korisnicima e-pošte pomogne očistiti neželjenu promocijsku poštu iz njihovih spremnika. Android Police izvještava da se odsad korisnicima Google aplikacije za e-poštu Inbox prikazuje prozorčić koji nudi mogućnost brze odjave od promocijske e-pošte koju nisu otvorili u zadnjem mjesecu.
Nova funkcija Inbox Tip je dostupna kao obavijest na vrhu korisnikovog inbox-a, te mu nudi mogućnost da se odjavi od pošte određenog pošiljatelja. Nudi mogućnost »Odjava«, kojom se može brzo i jednostavno odjaviti od primanja e-pošte tog pošiljatelja, te mogućnost »Ne, hvala«, nakon koje ostane prijavljen na novosti.
Nekim korisnicima aplikacije Google Inbox koji imaju odvojene poruke pod »Promocije«, nova funkcija se već prikazuje. Funkcija je trenutno vidljiva samo na Android telefonima i desktop verziji aplikacije. Na androidpolice.com su objavili slike zaslona:
Inbox Tip na Android telefonu
Inbox Tip na desktop verziji aplikacije Inbox
Nije sasvim jasno kada se funkcija pojavila, ali izgleda da se još uvijek ne prikazuje svim korisnicima. Vjerojatno će biti korisna samo kod pošte koju Google prepoznaje kao promocijsku s mogućnošću odjave, pa vjerojatno neće raditi za svu promo poštu.
Portal engadget.com je čitateljima htio pružiti dodatne informacije o novoj funkciji, ali se trenutno Inbox Tip nije prikazao ni jednom njihovom uredniku, pa su za dodatne informacije kontaktirali direktno Google. Kada bude više dostupnih informacija, sigurno ćemo pisati o tome.
Tražili smo mišljenje i od Mateja Kolšeka, direktora marketinga na vodećem hrvatskom portalu za uspoređivanje cijena i proizvoda jeftinije.hr:
Novi pokušaj Googleovog »čišćenja« sigurno će odjeknuti u marketinško-prodajne krugove, jer se radi o konkretnom utjecaju na marketinške kampanje tvrtki. Utjecat će na doseg sadržaja koji se generira, bez obzira na to je li sadržaj kvalitetan ili ne. Neotvorena e-pošta nije pokazatelj kvalitete sadržaja, nego se može raditi samo o nekvalitetno ili nepravilno segmentiranoj bazi primatelja.
Važno je i kako će se obavijest prikazivati – jedan mjesec neotvaranja e-pošte mi se čini kao prestrogo namješten vremenski okvir. Bilo bi bolje da se prati frekvencija poslane pošte i prema tome prilagođava prikaz obavijesti za odjavu. Firma koja šalje mjesečne e-novosti može odmah pasti u potencijalno neaktualne, a druge firme u to vrijeme mogu poslati preko 10 ili čak više desetaka poruka (kad govorimo o dnevnim mailovima).
Bit će zanimljiva i percepcija ljudi, tj. utjecaj takvih obavijesti na njihovu svijest o pojedinim brendovima (firmama). Ljudi će vjerojatno reagirati na dva načina: ili će misliti »to stvarno ne trebam« i odjaviti se, ili »ajme, na to sam sasvim zaboravio/la« i čak otvoriti zadnji e-mail. Na taj način bi Google obavijest imala pozitivan utjecaj. Na neki način će Google tom promjenom pomoći tvrtkama i umjesto njih pročistiti bazu primatelja, a s druge strane je to upozorenje firmi da očito mora promijeniti način slanja i sadržaj poruka.
Tehnički gledano, za firme je važno kako imaju uređene prijave i odjave od e-pošte. Ako imaju samo jednu prijavu koja sadržava slanje različite marketinške pošte (redovite e-novosti, automatski odgovori, …) i samim time jednu odjavu, ova promjena za njih može biti negativna, jer će gubiti primatelje čak i na sadržajima koji su ljudima možda zanimljivi. Dobro je imati organizirane odjave za različite tipove pošte, jer se tako primatelj može odjaviti npr. samo od tjednog mailinga, ali ostati prijavljen na sezonske akcije.
Za zaključak mogu reći da je promjena Googlea korak u pravom smjeru, jer svi znamo da sve veća poplava e-pošte ne može trajati u nedogled i da je potrebno odvojiti zrno od korova. Nadam se da će tehnički testirati različite načine i uvjete prikaza obavijesti, čime bi se riješili problemi nejednakog postupanja s različitim tipovima pošiljatelja.
Zanima vas više?
Pročitajte i: