
Najčešće pogreške s kojima smo se suočili u praksi su upotreba neprimjerenih znakova u UTM parametru, dodavanje parametara kada to nije potrebno i nerazumijevanje sintakse.
1. Upotreba neprimjerenih znakova
URL mora s UTM-om činiti neprekinut niz sastavljen od određenih znakova. Iz tog razloga savjetujem upotrebu točno određenih znakova poput razmaka, navodnih znakova, zagrada, postotaka i slično.
Držite se alfanumeričkih znakova, brojki i donjih crtica, znaka ?, a znak & ostavite na mjestima međusobnog povezivanja parametara.
Primjer pogrešnog zapisa: https://www.smind.hr/web-trgovac-godine/?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=web trgovac godine&utm_content=događanje/ljudi
Naučite koristiti UTM parametre »2. Dodavanje parametara kada to nije potrebno
Jedan od klasičnih primjera gdje je dodavanje UTM parametara nepotrebno je oglašavanje u AdWords sustavu. Radi se o tome da kod naših URL-a automatski dodaje UTM parametre i prenosi ih u Google Analytics.
PRIJE DODAVANJA UTM-a OBAVEZNO SE UPOZNAJTE SA ZAKONITOSTIMA POJEDINOG ALATA.
Zato kod upotrebe AdWords oglašavnja u analitici možete potražiti rezultate pod parametrima utm_source=google, utm_medium=cpc, utm_campaign=ime_kampanje i slično.
3. Nerazumijevanje sintakse
Prvi parametar je od URL-a odvojen upitnikom, a ostali parametri međusobno su odvojeni znakom &. Tu je važno upozoriti da UTM niz nikada ne smije započeti sa znakom upitnika (?parametar_1¶metar_2& …). Ponekad je potrebno prilagoditi početak, na primjer kada oglašavamo stranicu koja već sadrži određene parametre.
Primjer:
Želimo oglašavati web stranicu smind.hr, ali samo članke koji se odnose na pretragu »pobjednici web trgovac godine«. Na web stranici trebamo utipkati niz za pretraživanje i kopiramo URL stranicu s rezultatima pretraživanja.
URL kojeg oglašavamo zbog rezultata pretraživanja već sadrži određene parametre (s= …):
- https://www.smind.hr/?s=pobjednici+web+trgovac
Naš UTM niz stoga ne smijemo započeti sa znakom pitanja, već moramo započeti znakom & nakon čega samo nastavimo niz zadanih parametara.
- Pogrešna upotreba: http://www.smind.si/?s=pobjednici+web+trgovac?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=web_trgovac_godine&utm_content=fotografija
- Ispravna upotreba: http://www.smind.si/?s=pobjednici+web+trgovac&utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=web_trgovac_godine&utm_content=fotografija
Razumijevanjem gore opisanih problema spremni ste za svijet online oglašavanja upotrebom UTM parametara i možete se usredotočiti na analizu kampanja u Google Analyticsu.
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.