Darko Dujić: Web trgovci usredotočeni samo na cijenu teško će konkurirati

Portalu Netokracija.com nedavno je intervju dao mag. Darko Dujić, izvršni direktor grupacije Ceneje d.o.o., dinamične tvrtke koja upravlja najvećim internetskim portalima za usporednu kupovinu u regiji, ceneje.si, jeftinije.hridealno.rs i idealno.ba. U nastavku pročitajte nekoliko zanimljivih isječaka iz razgovora.

Dujić je govorio o kupovnim navikama slovenskih i hrvatskih potrošača, utjecaju tehnologije i interneta na područje web kupovne te o ostalim zanimljivim e-commerce trendovima. Između ostalog dotaknuo se i utjecaja mobilnih korisničkih tehnologija:

“Potrošači imaju znatno širi i brži pristup relevantnim informacijama. Naravno, povećava se informacijska kompleksnost, a time i potreba za sposobnost odvajanja relevantnih od nerelevantnih ili netočnih informacija. U tom kontekstu rastu brojni agregatori na različitim područjima, baš poput Jeftinije.hr na području kupovine, koji omogućavaju točne i relevantne informacijske prečace.”

Utjecaj interneta na odluke o kupovini

Oko 90% hrvatskih i slovenskih korisnika interneta u procesu kupovine do informacija o proizvodima i uslugama dolazi putem interneta čime se uvrštavamo u europski prosjek. Darko o tome kaže:

“Korisnici su prepoznali ključne prednosti interneta u pogledu informiranja i prikupljanja znanja. A i tvrtke su nakon dugo vremena shvatile da je internet postao ključni informacijski okvir i da predstavlja, barem u određenoj mjeri, napredak tvrtke.”

Ddarko dujicodaje kako su kroz istraživanja o internet kupovini u Sloveniji i Hrvatskoj u protekle četiri godine provjerili kupovne navike više od 150.000 internet kupaca te kroz svoje platforme Ceneje.si i Jeftinije.hr primijetili stalno povećanje broja kategorija u kojima se kupuje putem interneta, kao i učestalost kupovina.

S obzirom na promjenjivost kupovnih navika potrošača, postavlja se pitanje da li se trgovci u dovoljnoj mjeri prilagođavaju tom trendu. Dujič objašnjava da iako ih je već nekoliko dovelo performance marketing na iznimno visoku razinu, kod mnogih trgovaca još uvijek postoje mogućnosti za poboljšanje.

“Svi oni koji cijenu drže jedinim faktorom kupovine, nažalost, nedovoljno iskorištavaju podatke o kupovnim navikama i taktikama kako bi optimizirali svoju prisutnost na tržištu.”

Model 4T

Ključna područja na koje bi se web trgovci trebali usmjeriti bez obzira radi li se o pure playeru ili omnichannel trgovcima, Darko vidi kao model 4T: tehnologija, promet (traffic), transparentnost i povjerenje (trust).

“Veliki broj trgovaca je trenutno usredotočen samo na 1P – price – što znači da će teško konkurirati prema samo jednom faktoru.”

Darko je prokomentirao i aktualnosti na hrvatskome tržištu online kupovine na kojem je odnedavno prisutna Abrakadabra, Agrokorov A007 projekt.

Pročitajte cijeli intervju »

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.