Online prodaja je dosegla nevjerojatne razmjere. Osim očitih prednosti prodavateljima – znatno nižih troškova (bez troškova najma/zakupa prostora, niži troškovi radne snage), veće prilagodljivosti i responzivnosti na trendove, globalno prodajno okruženje – te prednosti za kupce – jer tko nije oduševljen idejom kupovine iz vlastitog naslonjača? Da online prodaja tijekom posljednjih nekoliko godina raste, pokazuju i podaci DZS.
Međutim, ovakav streloviti razvoj online trgovine sa sobom donosi i činjenicu da je konkurencija sve jača. Sastavili smo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da uvijek budete korak ispred drugih.
1. OPTIMIZIRAJTE PROCES KUPNJE I PLAĆANJA
Čak 71 % svih košarica nikada ne dođe do točke kupnje. Koji su razlozi tome?
Visoka poštarina, premalo mogućnosti plaćanja, zahtjevi za obveznom registracijom, previše koraka, zahtjevi za unošenje nepotrebnih podataka, loše dizajnirana polja za unos podataka – posebno na mobilnim uređajima, i slično.
Evo nekoliko zanimljivih statistika:
-
-
- 73 % kupaca će potražiti besplatne mogućnosti dostave za određeni proizvod.
- Najveći stupanj napuštanja košarice događa se u kategoriji elektronike, otprilike 74 %.
- Visoki troškovi poštarine predstavljaju približno 44 % svih napuštenih košarica, dodatnih 6 % kupaca odbija kupnju zbog dugog vremena isporuke.
-
Prozorčić za potvrdu kupnje i plaćanje, posljednja je točka putovanja kupnje vaših posjetitelja. Jedan od najboljih načina povećanja konverzije i prodaje je da taj proces što je moguće više pojednostavite i olakšate i time ubrzate proces predaje narudžbe i odabira plaćanja. Ako malo bolje razmislite, upravo tom koraku vaš posjetitelj konačno postaje i vaš kupac, zato je posebno važno da sve bude što jednostavnije.
Za lakši i jednostavniji postupak plaćanja slijedite ove savjete:
-
-
- Omogućite kupcima različite načine plaćanja.
- Ne prisiljavajte kupce na registraciju.
- Ne preusmjeravajte ih na druge web stranice.
- Omogućite jednostavno rješavanje problema.
- Ne zahtijevajte nepotrebne informacije.
- Umirite kupce sigurnosnim certifikatima.
- Istaknite jasne CTA gumbe tzv. pozive na akciju.
-
2. JEDNOSTAVNA NAVIGACIJA U TRGOVINI
Ne glede na to, kaj prodajate, je UX ključnega pomena. Izraz UX odnosi se na korisničko iskustvo i definira kako se osjećaju vaši kupci dok pretražuju vašu online trgovinu. Jedan od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva je poboljšanje navigacijske strategije. Sastavili smo ih nekoliko koji su vrlo jednostavni za upotrebu a pri tome su dokazano učinkoviti.
Uvrstite kategoriju/rubriku Vijesti na svoju web stranicu.
Kupci koji se vraćaju u vašu web trgovinu žele biti u mogućnosti vidjeti vašu najnoviju ponudu. Tražeći nove proizvode ne žele pregledavati „stare“ već viđene proizvode. U glavnu navigaciju uključite karticu „Novi proizvodi“ kako bi redovni kupci znali odakle početi s pretraživanjem.
Omogućite funkciju „Nedavno pregledano“.
Prilično je nezgodno kada tijekom pretraživanja poželite ponovno pogledati proizvod kojeg ste vidjeli prije samo nekoliko klikova i onda otkrijete kako to i nije tako jednostavno. Omogućite mogućnost prikaza pregledanih proizvoda ili personalizaciju prikaza. Poželjno je i omogućiti opciju „dodaj proizvod na popis omiljenih“.
Upotrijebite padajuće (dropdown) izbornike
Otvaranje izbornika jednim klikom odlična je strategija koja osigurava jednostavniju navigaciju kroz sve vaše proizvode. Pronaći ono što se traži te istovremeno moći provjeriti zalihe željenog proizvoda jedan je od najjednostavnijih načina kojima svima onima koji kupuju putem interneta možete osigurati ugodno korisničko iskustvo.
To znači da je presudno imati mogućnost jednostavne navigacije u web trgovini s učinkovitim kategorijama, filtrima i tražilicom te jasnim pokazateljem stanja zaliha.
Korištenje kategorizacije proizvoda možete nadograditi automatskom ponudom prijedloga proizvoda (slično kao Google) te istovremeno prikazati informaciju o zalihama.
3. DODATNA ISTAKNUTOST DRUGIH PROIZVODA
Posjetiteljima tijekom pretraživanja prikažite i druge slične proizvode. o mogu biti proizvodi koje su drugi kupci kupili uz proizvod kojeg trenutno pregledavaju, ali i slični ili komplementarni proizvodi. Na primjer, kupac će vjerojatno trebati i baterije uz daljinski upravljač ili dodatnu memorijsku karticu uz fotoaparat kojeg trenutno pregledava. Tu se krije vaša prilika za povećanje prihoda jer prikazujete proizvode koje posjetitelj nije tražio ili na koje je čak zaboravio da će mu trebati. Ipak oprezno! Ovu funkcionalnost nemojte dodavati u koraku plaćanja jer u toj fazi iskustva kupnje želite smanjiti broj bilo kakvih ometanja.
4. OCJENE PROIZVODA
Vaši kupci su najbolji ambasadori vaše web trgovine i vaših proizvoda. Niže navodimo samo nekoliko činjenica koje potvrđuju pozitivne aspekte dodavanja „recenzija kupaca“, neka vas brojke uvjere koliko je korisno na web stranicu dodati opciju komentiranja proizvoda. Za osjenjivanje proizvoda možete npr. ponuditi 5 % popusta kod iduće kupnje. Time ćete adresirati dvije važne teme. Stvorit ćete mrežu komentatora i osigurati da vam se kupci vrate.
-
-
- 58 % potrošača radije kupuje u web trgovinama koje imaju ocjene proizvoda (MarketingSherpa)
- 63 % kupaca vjerojatnije će obaviti kupnju u web trgovini koja ima recenzije korisnika (iPerceptions).
- Ocjene potrošača su gotova dvostruko pouzdanije od opisa proizvođača (EXPO Communications)
-