5 razloga zašto morate imati mobilnu verziju web trgovine

523

Razvoj mobilnih tehnologija značajno mijenja ponašanje potrošača. Prema prošlogodišnjim podacima DZS-a, broj kućanstava koji koristi pristup internetu putem širokopojasnih mobilnih mreža porastao je sa 31 % na 38 % i to uglavnom zahvaljujući sve većoj dostupnosti mobilnih uređaja. Bez sumnje, sve veća dostupnost internetskih sadržaja na pametnim telefonima postala je važan trend koji će utjecati na daljnji razvoj e-trgovine.

Udio mobilne internet populacije vrtoglavo raste

Istraživački projekt Shopper’s Mind 2016 pokazao je da u procesu informiranja prije kupovine za pretraživanje informacija na web stranicama trgovaca, pametne telefone ili tablete upotrebljava 41 % hrvatskih korisnika interneta. Kako je upotreba tablet računala u opadanju, i veći dio možemo pripisati pametnim telefonima.

Slično dokazuje i Consumer Barometer prema kojem četvrtina Hrvata koristi pametne telefone za usporedbu cijena, proizvoda i karakteristika u procesu kupovine, a otprilike jednaki broj potrošača u fazi istraživanja, putem mobitela traži ideje za kupovinu.

Svoju zadnju web kupovinu je putem mobitela obavilo 6 % hrvatskih korisnika interneta čime se uvrštavamo iznad prosjeka većine EU zemalja. Udio kupovina izvršenih preko mobilnih uređaja se razlikuje s obzirom na kategorije proizvoda i usluga, na primjer u kategorijama mobilnih telefona ili kod kupovine ulaznica iznosi otprilike desetinu.

činjenica  je da gubite kupce ako vaša web stranica nije optimizirana za mobilne uređaje.

Rast udjela mobilne internet populacije bilježimo i na jeftinije.hrProšle je godine u rujnu, udio korisnika koji su posjetili portal preko nekog mobilnog uređaja, iznosio 15%, danas je već oko 20% što znači rast od 33 % na godišnjoj razini. Brojka je još i viša u pojedinim kategorijama proizvoda, na primjer u kategoriji opreme za djecu.

Još nemate mobilnu verziju svoje web trgovine?

Provjerite 5 razloga zašto mobile mora postati vaš prioritet:

1.Mobilni korisnici se ponašaju drugačije

Zahtijevaju informacije u što kraćem roku, a statistike koje pokazuju i da impulzivnije kupuju.

2. Mobilni promet ustrajno raste

Sa mobilnih uređaja je obavljena čak četvrtina svih globalnih internet pretraživanja i činjenica je da su mobilne stranice postale jednako, ako ne i više važne od svojih desktop verzija.

Čak 60 % korisnika mobitela napušta web stranicu ukoliko za učitavanje treba više od 2 sekunde.

3. Utječe na povećanje stope konverzije

Desktop web stranice prikazane na mobilnim uređajima su neučinkovite pri konvertiranju posjetitelja u kupca, a rezultati su neusporedivo bolji kod mobilnih verzija web stranica s kvalitetnim CTA elementima.

4. Smanjivanje bounce rate-a

Sadržaji koji dobro izgledaju na desktopu, često znaju biti teško čitljivi na mobilnim uređajima. Ako se posjetitelji moraju mučiti s nečitljivim sadržajem, sigurno se neće zadržavati na vašim stranicama. Posljedično će i bounce rate biti vrlo visok.

5. Branding

Ako nudite kvalitetno korisničko iskustvo na mobilnim uređajima, lakše ćete učvrstiti svoj brand na tržištu. U ovom slučaju postoji veća vjerojatnost da će se korisnici vratiti na vašu stranicu i putem desktopa.

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.