
Nedavno smo u jednom od članaka na portalu sMind objavili rezultate istraživanja Shopper’s Mind – sMind koji nam otkrivaju kako različiti poticaji (oglašavanje, PR sadržaj, … ) utječu na odluke o kupovini online kupaca. Sada smo podatke usporedili sa istraživanjem Google Consumer Barometar, u okviru kojeg je provjereno na koji se način internetska populacija prvi put upoznaje s nekim proizvodom kojeg kasnije kupi. Kod ovih rezultata ne smijemo zaboraviti i na druge relevantne izvore u procesu kupovine kao što su to platforme za usporednu kupovinu.
Prošle godine se preko neke vrste oglasa desetina hrvatskih online korisnika prvi put upoznala sa zadnjim kupljenim proizvodom od kojih je 30% prvu informaciju dobilo u online oglasu, 31% u TV oglasu, 12% u oglasu u tiskanim medijima, 8% u oglasu u trgovini, a 7% putem oglasnih plakata. Više pogledajte u infografici:
Neki oglašivači još uvijek podcjenjuju moć pojedinih kanala
Dr. Jelena Rašula, voditeljica digitalnog marketinga u Ceneje d.o.o. i autorica sadržaja na portalu sMind, ovako komentira rezultate: »Online oglašivači mogu biti optimistični kada vide ove podatke jer je jasno da je u inozemstvu takav oblik oglašavanja prihvaćeniji te pozitivno utječe na iskustvo kupovine. U Hrvatskoj pak imamo dosta izazova i mogućnosti za napredak.«
Što je s različitim kanalima internetskog oglašavanja? Prema podacima različitih neovisnih istraživanja, oglašavanje na društvenim mrežama je najučinkovitije prije svega kod skupina proizvoda u području mode, ljepote i sporta, u nekim glavnim tehničkim kategorijama prednjači AdWords oglašavanje, a direktni marketing ima najbolji utjecaj kod kupovine u kategorijama proizvoda za dom i dječju opreme.
»Mnoge tvrtke još uvijek podcjenjuju moć društvenih mreža na kojima mogu učinkovito promovirati svoje proizvode i usluge. Moramo shvatiti da je u svijetu digitalnog marketinga svaka kampanja, usmjerena na direktnu prodaju, iznimno i detaljno mjerljiva, a ako se postiže zadovoljavajući ROI*, oglašivaču je zapravo svejedno plasira li svoj oglas na društvene mreže ili druge kanale online oglašavanja,” dodaje dr. Jelena Rašula.
*ROI = return on investment = povrat na investiciju
Ne zaboravite na ostale relevantne izvore u kupovnom procesu!
Kod spomenutih oblika riječ je o plaćenom oglašavanju, a s druge strane potrebno je uzeti u obzir i druge relevantne izvore informacija u procesu kupovine pojedinog potrošača na kojima trgovci moraju biti prisutni sa svojom ponudom. U tom pogledu sve su važnije platforme za usporednu kupovinu koje potrošačima omogućuju usporedbu i pregled ponuda različitih trgovaca te informiranje o proizvodima. Podaci istraživanja Shopper’s Mind – sMind pokazali su da se u fazi istraživanja prije kupovine više od četvrtine hrvatskih online potrošača informira na platformama za usporednu kupovinu.
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.
Zanima vas više?
Pročitajte: