
Tijekom novogodišnje kupovine potrošači u istočnoj i zapadnoj Europi tražili su iznenađujuće slične proizvode što ukazuje na ujednačavanje tržišta u smislu želja i potreba potrošača. Najveći percipirani porast potražnje bio je ujednačen u gotovo cijeloj regiji – proizvodi koje su potrošači tražili bili su namijenjeni istoj aktivnosti – zimskim sportovima.
Najveći porast potražnje zabilježen je kod sličnih proizvoda – sportske opreme za zimske sportove. U većini država CEE regije, u smislu potražnje, u istom razdoblju prošle godine najveći su skok imale čizme za skijaško trčanje. U Češkoj je potražnja porasla za 353 %, u Slovačkoj za 384 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Zanimanje slovačkih potrošača za kupnju skija za skijaško trčanje poraslo je za čak 568 %, a u Češkoj za 283 %. Mađarski su kupci, u usporedbi s potrošačima u susjednim zemljama, radije klizali. Potražnja za klizaljkama je na mađarskom tržištu krajem 2021. porasla za nevjerojatnih 1450 % (u usporedbi s 2020.). Slovenci su u ostali vjerni svom tradicionalno najpopularnijem zimskom sportu – skijanju, što se odrazilo i na veliku potražnju za skijama koja je bila čak 167 % viša nego godinu ranije dok je potražnja za pancericama porasla za 464 % u odnosu na prethodnu godinu.
S druge strane, tijekom predblagdanskog razdoblja 2021., hrvatski su kupci tražili potpuno drugačije proizvode od potrošača u analiziranim zemljama CEE regije. Najveću potražnju zabilježili su robotski usisivači (203 %) i sezonski popularna, božićna rasvjeta (202 %). Razliku u potražnji kod hrvatskih kupaca moguće je pripisati ranijoj razvojnoj fazi ecommerce tržišta i manjoj normalizaciji online kupnje nego u drugim državama. Svakako su od važnog značaja i drugačiji klimatski uvjeti zbog kojih u prvom planu nisu zimski sportovi već se potražnja prilagođava lokalnim karakteristikama.