2021. je bila iznimna u svakom aspektu online kupovine. Interes potrošača za kupnju putem interneta se pojačao, taj je oblik kupnje uvelike zamijenio tradicionalnu kupovinu i omogućio novu online stvarnost s kojom ćemo odsada svi živjeti. Što možemo zaključiti iz pregleda godine i kupovnih navika korisnika platforme za usporednu kupovinu Jeftinije.hr?

Raste prisutnost online kupaca

Ove se godine velika skupina potrošača fokusirala na online kupnju, a prema podacima Statiste, u Hrvatskoj, tijekom 2021. putem interneta kupuje čak 59 %  potrošača od 16 – 74 godine što je posljedično dovelo do još veće normalizacije online kupnje. No, što je kupce zadržalo u digitalnim svijetu i što možemo očekivati u narednim godinama? 

Prema časopisu eMarketer, izbjegavanje gužve tijekom kupnje najveća je briga za čak 32 % kupaca u Ujedinjenom Kraljevstvu. Čini se da se potrošači ne obraćaju web trgovinama samo zbog nužde i ugodnosti već i zbog sigurnog okruženja u svjetlu epidemije.

Dakle, kupci su online, ali što su zapravo htjeli kupiti u 2021.?

Udobna online kupovina sve više istiskuje tradicionalni način kupnje u fizičkim trgovinama. U skladu s potrebama potrošača razvijaju se nova digitalna rješenja, a jedno od takvih je i Čarobnjak za poklone – Jeftinije.hr koji štedi vrijeme prilikom kupnje jer omogućuje raznolik te istovremeno fokusiran odabir poklona za svaku prigodu.

U 2021., prema podacima Jeftinije.hr, online kupnja je zadržala svoj značajan zamah, a potražnja je premašila rekordnu pandemijsku 2020. godinu. U 2021. nije bilo moguće uočiti veće specifičnosti u potražnji proizvoda prema pojedinim kategorijama. Sve su u prosjeku bile čak i nešto posjećenije nego godinu ranije, no bilo je moguće uočiti određene specifičnosti kupovnog ponašanja kojeg nismo primijetili ranijih godina.

Pametni satovi i mjerači – osvojili su kupce u 2021. godini.

Rast potražnje za proizvodima u online trgovinama ne jenjava, možemo primijetiti veliki porast u gotovo svim segmentima proizvoda. Tako je, na primjer, potražnja za pametnim satovima i mjeračima (u odnosu na prošlu godinu) ostvarila rast od čak 98 %.

»2021. godina je i dalje u znaku pandemije, ali Covid mjere su drugačije od zemlje do zemlje i manje restriktivne nego su bile u 2020. godini. ZERO-Covid strategija više nije opcija što je utjecalo na rast web trgovaca. Na više razvijenim tržištima dominantni web trgovci su čak imali i pad u prometu u odnosu na prethodnu godinu, ponajviše zbog ogromnog rasta 2019./2020. Na hrvatskom manje razvijenom tržištu, pada nije bilo jer je inercija koju je Covid stvorio, ali i uz dodatnu pomoć kroz ogromna ulaganja u digitalni marketing (dosad neviđena na ovim prostorima) prije svega dominantnih fashion “powerhouse” iz EU dovela do daljnjeg rasta u 2021. godini većine kategorija proizvoda.

Vjerujem da će 2022. godina donijeti još više ulaganja u digitalni marketing većine vodećih domaćih i EU igrača koji će time generirati potražnju i da će se rast nastaviti pa i do dvoznamenkastog broja ukupnih ecommerce kupovina i prije nego to neki očekuju«, opisuje trenutnu situaciju Igor Martinović, Sales Manager na Jeftinije.hr.

Najpopularnije kategorije online kupovine u 2021.?

Istraživanje Shopper’s Mind 2021 koje je Jeftinije.hr proveo s partnerima, agencijama Valicon i iProm, pokazalo je nastavak trenda online kupnje te povećanje intenziteta i učestalosti online kupnje. Prosječna vrijednost online košarice bila je 268 kn, a kupci trenutno najradije kupuju u kategorijama elektronike, mode i segmenta – ljepota i zdravlje.

Potražnja uočena analizom Jeftinije.hr podataka ukazuje na već tradicionalnog pobjednika kada je riječ o najpopularnijim kategorijama – to su mobiteli i pametni telefoni. Slijede pametni satovi i mjerači, LCD/LED televizori i ljetne automobilske gume. U top 10 najpopularnijih kategorija, uz gore navedene, našle su se i dječje tenisice, hladnjaci sa zamrzivačem, zimske gume, klima – uređaji, perilice rublja i prijenosna računala.

Koje su proizvode hrvatski online kupci najviše tražili u 2021.?

Proizvod kojeg je ove godine tražio najveći broj potrošača je XIAOMI robotski usisavač Vacuum MOP essential.

Među 10 najpopularnijih proizvoda koje su hrvatski potrošači odabirali tijekom 2021. našle su se i Apple bežične slušalice, parni čistač, pametni satovi, pametni telefon pa čak i krevet i kuhinjski blok.

Koliko su Hrvati potrošili na online kupnje u 2021. godini?

Shopper’s Mind 2021 istraživanje pokazalo je da prosječna online košarica kod hrvatskih kupaca iznosi 268 kn. Na platformi za online kupnju Jeftinije.hr možemo primijetiti da je prosječna potražnja online kupca, uključujući pronalaženje odgovarajućeg proizvoda i usporedbu ponuda, iznosila čak 1.694 kn u 2021., što je više i od po mnogočemu rekordne 2020. godine, kada je iznosila 1.609 kn.