
Trgovinu proizvodima svakodnevne potrošnje u posljednje vrijeme karakterizira posebna dinamika. Na portalu Shopper’s Mind – sMind nedavno smo objavili usporedbu kupovnih navika hrvatskih i slovenskih potrošača, a u ovom ćemo članku analizirati neke od ključnih istraživanja koji predstavljaju jedinstveno znanje za sve one koji posluju u ovoj kategoriji.
NA PORIJEKLO HRANE PRILIKOM KUPOVINE PREHRAMBENIH PROIZVODA POSEBNO PAZE STARIJI POTROŠAČI
Kupovnim navikama u kategoriji proizvoda svakodnevne potrošnje su se između ostalog bavila i istraživanja u izvedbi TNS, IAB i Googla čiji Consumer Barometer omogućava i usporedbu Hrvatske i Slovenije. Potrošači u obje zemlje dijele vrlo slične navike kupovine, posebno kada je riječ o kategoriji proizvoda svakodnevne potrošnje. Između ostalog, vrlo su slične u fizičkim lokacijama u kojima potrošači najčešće obavljaju svoje kupovine. Prema očekivanjima, velika većina potrošača kupuje u supermarketima i hipermarketima, u Hrvatskoj je to čak 71 %, dok manji dio potrošača, u Hrvatskoj 5 % a u Sloveniji 8 %, svoje kupovine obavlja u trgovinama robnih marki.

Zanimljiva razlika u ponašanju potrošača vidljiva je kod kupovine proizvoda svakodnevne potrošnje u malim lokalnim prodavaonicama u kojima u Sloveniji kupuje čak 22 % ispitanih potrošača dok je u Hrvatskoj broj znatno manji i iznosi 9 %.
ONLINE KUPOVNE NAVIKE U FMCG KATEGORIJI SE OD OSTALIH ROBNIH GRUPA RAZLIKUJU PREMA UČESTALOSTI KUPOVINE, METODAMA PLAĆANJA I PREMA VRIJEDNOSTI KOŠARICE
Kakvi su trendovi online kupovine svakodnevnih proizvoda? Prema podacima najvećeg istraživanja online kupovnih navika u regiji Shopper’s Mind – sMind, navike kod kupovine prehrambenih proizvoda se znatno razlikuju u usporedbi s drugim vrstama proizvoda. Istraživanje je provedeno na više od 4000 hrvatskih korisnika interneta i omogućilo je uvid i u trendove slovenskog tržišta s obzirom na to da je ponašanje potrošača u obje države na mnogo načina slično.
Učestalost online kupovina u kategoriji Prehrana
Gledajući učestalost kupovina, gotovo polovica anketiranih je posljednju web kupovinu obavila u proteklih mjesec dana, a čak trećina u proteklom tjednu. 3 od 5 ispitanika prehrambene proizvode kupuje putem interneta barem jednom mjesečno što je 12 % više od prosjeka svih web kupovina bez obzira na vrstu proizvoda. Zanimljiva je i okvirna vrijednost košarice koja u 7 od 10 kupovina iznosi između 370 i 1450 kn.
Sa susjedima dijelimo slične navike i po pitanju preuzimanja prehrambenih proizvoda kupljenih putem interneta. Preuzimanje u fizičkoj trgovini bira čak 96 % Hrvata te 94 % slovenskih potrošača ispitanih u sklopu istraživanja Consumer Barometer. Usporedbe radi, svega 2 % potrošača u obje zemlje odabire dostavu prehrambenih proizvoda na adresu stanovanja.
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.
Zanima vas više?
Pročitajte i:
- [USPOREDBA HR – SLO] Hrvati istražuju ponudu svakodnevnih proizvoda čak nekoliko dana prije kupovine






























