Hoće li Facebook revolucionarno pojednostaviti proces kupovine?

Facebook je nedavno, na svojoj F8 konferenciji, predstavio automatizirane programe, takozvane botove koji omogućuju kupovinu direktno iz Messengera. Korisnici odsada mogu unutar Messenger platforme jednostavno napisati koji proizvode traže, a bot će umjesto njih potražiti sve informacije o ponudi pa čak i obaviti kupovinu. O Bots for Messenger mogućnostima za mišljenje smo pitali stručnjake iz tvrtke sMind d.o.o.

Mag. Darko Dujić, izvršni direktor sMind d.o.o.:

FACEBOOK POKUŠAVA ISKORISTITI MOBILNOST I DRUŠTVENI ASPEKT KUPOVINE, A NA TOM PODRUČJU VEĆ POSTOJE VRLO SNAŽNA RJEŠENJA WEB TRGOVACA I „VIRTUALNIH TRŽNICA”.

darko dujicPristup sadržajima na našoj platformi jeftinije.hr putem mobilnih uređaja povećava se za 10-15 % na godišnjoj razini što znači da potrošači relevantne informacije zapravo dobivaju bilo kada i bilo gdje. Facebook pokušava s jedne strane iskoristiti trend mobilnosti korisnika, a s druge strane društveni aspekt kupovine. Tako ovom posljednjom novinom dolazi na područje na kojem već postoje vrlo snažna mobilna rješenja velikih web trgovaca i »virtualnih tržnica«. Prije svega radi se o face-to-face borbi sa Googleom koji želi postati vodeće rješenje mobilnih e-commerce platformi, isto tako i sa Amazonom i ostalim velikim internetskim platformama.

Trebamo uzeti u obzir da je područje web kupovine izrazito fragmentirano na razini lokalnih tržišta. U Sloveniji primjerice potrošači u većini slučajeva, čak 43%, kupuju isključivo kod domaćih trgovaca, a 15% web kupaca više od polovine svojih kupovina obavlja u inozemstvu. Istovremeno treba napomenuti da novo Facebookovo rješenje u velikoj mjeri gradi na temeljnim prednostima koje ta društvena platforma ima u donosima. U tom kontekstu, bilo je već nekoliko eksperimenata kojima se pokušalo iskoristiti slične platforme kao dio neke vrste »društvene« kupovine, međutim nisu bili masovno uspješni i prepoznati. Prodor i upotreba će u prvom redu ovisiti o spremnosti pojedinih trgovaca, da u okvirima društvenih platformi koriste takva rješenja, ali i o njihovoj učinkovitosti. Naravno, radi se o promjeni procesa kupovine i novim taktikama kupovine od strane potrošača.

Dr. Jelena Rašula, voditeljica digitalnog marketinga u sMind d.o.o.:

Radi se o novoj eri mobilne kupovine, a Za takve revolucionarne pristupe i izazove u Hrvatskoj trebamo prije svega odvažne trgovce.

Jelena-Rasula-smind-1000x1000“Facebook se već nekoliko godina odmiče od toga da je isključivo društvena mreža i približava se konceptima poput povezanosti, umjetne inteligencije i virtualne stvarnosti. Dok druge platforme o botovima razmišljaju kao o automatiziranim pružateljima informacija, Facebook im daje daleko širu primjenu – potpuno pojednostavljen proces kupovine jednim jedinim klikom, direktno iz Facebook Massengera.

U idealnom primjeru izgledala bi ovako, preko Messengera botu jeftinije.hr napišete što tražite: »Želim kupiti perilicu rublja energetskog razreda A+++, širine 45 cm, sa gornjim otvorom za rublje, do 2500 kn, od pouzdanog trgovca«. Naš bot bi među 535 perilica rublja iz više od 11 trgovina potražio perilicu koja odgovara vašim uvjetima, a među trgovcima potražio onog koji ima najveći stupanj povjerenja, kojeg provjeravamo prilikom dodjeljivanja oznake Certified shop. Umjesto vas bi obavio kupovinu (vaši podaci bi bili sačuvani u telefonu) i samo vam proslijedio potvrdu o narudžbi. Da, kupovina bi mogla postati toliko pojednostavljena.

Za takve revolucionarne pristupe i izazove u Hrvatskoj trebamo prije svega odvažne trgovce. Oni koji ne žele u potpunosti upravljati iskustvom kupovine svojih kupaca te time u principu eliminirati suradnju s platformama koje omogućavaju ovakvu vrstu usporedne kupovine na kojima brzo postaje očigledno tko se ističe među konkurencijom. Na jeftinije.hr trenutno okupljamo više od 200 trgovaca koju su prepoznali mogućnosti u tome da se odluke o kupovini događaju na našem uspoređivaču ponuda. Čvrsto vjerujemo kako je među njima ipak većina onih koji su skloni takvim revolucionarnim idejama jer samo tako mogu izgraditi svoju konkurentsku prednost.

Radi se o novoj eri mobilne kupovine, u kojoj će botovi postati savjetnici u kupovini, sa svim kvalitativnim podacima o proizvodima, trgovcima i ponudama, koji će omogućavati pametnu kupovinu. Na jeftinije.hr takve inicijative podupiremo jer se i sami bavimo ponudom optimalnih rješenja koja će našim korisnicima omogućiti pametnu kupovinu bilo kada i bilo gdje.”

Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.