Provjerite po čemu su hrvatski web kupci drugačiji od slovenskih!

Istraživanje Shopper’s Mind, kojeg partnerski provode grupacija Ceneje i istraživačka agencija Valicon, ove je godine od siječnja do ožujka, na uzorku od 4,436 hrvatskih online potrošača, proučavalo najnovije trendove u njihovim posljednjim kupovinama.

Prisutni ste na slovenskom tržištu ili o tome razmišljate? Onda obavezno provjerite po čemu se hrvatski potrošači razlikuju od slovenskih!

Trenutno na internetu vrlo često kupuje 47% hrvatske online populacije dok petina hrvatskih korisnika interneta na webu kupuje redovito. O upornom rastu učestalosti online kupovina govori i podatak da je gotovo trećina hrvatskih online korisnika zadnju od kupovina obavila u posljednjih mjesec dana.

Učestalost online kupovina među hrvatskim korisnicima interneta

Pogostost-nakupovanja-HR

Izvor: Shopper’s Mind Hrvatska, istraživanje online kupovine u partnerskoj suradnji Ceneje i istraživačke agencije Valicon, sij – ožu 2016, uz upotrebu online panela „JaZnam“, n=4.436, korisnici interneta

Hrvatski Web kupci su više naklonjeni elektroničkim načinima plaćanja

Okvirni iznos kupovine kod 65% web kupovina iznosi oko 350 kn. Vrlo je zanimljiv trend načina plaćanja hrvatskih internet kupaca – čak 33% njih plaća PayPal-om, 28% pouzećem, a 16% kreditnom karticom.

Tu se primjećuje značajna razlika sa susjednom Slovenijom gdje postoji određena razina nepovjerenja u elektroničke oblike plaćanja pa je sa 46% udjela najčešći način plaćanja upravo pouzećem dok se za PayPal odlučuje tek 15% slovenskih internet kupaca. Hrvatska tako uspješno slijedi trendove razvijenih europskih online gospodarstava u kojima prevladavaju elektronički oblici plaćanja.

KnowledgeBites-PAYPAL

Hrvatska je prema utjecaju interneta i na njemu prikupljenih informacija prije odluke o kupovini  iznad prosjeka Europske unije. Internet ima značajan utjecaj na cjelokupnu djelatnost trgovine, ne samo one na webu, već i na tradicionalne prodajne kanale. Velika većina,  gotovo 90% hrvatskih korisnika interneta se prije kupovine informira o proizvodu ili usluzi pri čemu koriste različite kanale – prevladavajući izvor informacija još uvijek su internet tražilice poput Googlea na kojem pretražuje 61% ispitanika, a podaci pokazuju kako ih u posljednjih nekoliko godina brzo sustižu i online uspoređivači; 55% ispitanika prije kupovine uspoređuje proizvode dok ih 26% uspoređuje cijene.

Načini plaćanja web kupovina u Hrvatskoj

Nacini-placanja-u-HR

Izvor: Shopper’s Mind Hrvatska, istraživanje online kupovine u partnerskoj suradnji Ceneje i istraživačke agencije Valicon, sij – ožu 2016, uz upotrebu online panela „JaZnam“, n=4.436, korisnici interneta

Možemo li očekivati dodatan rast web trgovine u Hrvatskoj?

Igor Martinović sa portala jeftinije.hr ističe da je s obzirom na prošlogodišnje Shopper’s Mind istraživanje vidljiv veliki napredak u pogledu razvoja web kupovine. S obzirom na to da su ove godine na hrvatsko tržište došla i dva nova velika regionalna igrača, s obzirom da raste povjerenje u online kupovinu te s obzirom na isticanje pouzdanih web trgovaca kroz oznake povjerenja, sasvim sigurno slijedi znatan rast cijelog sektora.

»Očekuje nas veći broj novih manjih web trgovina koji će napredovati na istom valu ulaganja. Sve veća konkurencija pozitivna je za krajnjeg potrošača jer omogućava podizanje kvalitete usluge«, dodaje Martinović.