Modna industrija – najbrže rastući ecommerce sektor

online-rast-modne-industrije

Početkom ove godine, Ecommerce Foundation javnosti je prezentirala zanimljive podatke ecommerce benchmark istraživanja provedenog na uzorku 1068 kompanija. Usredotočit ćemo se na online stopu rasta (ukupan broj online narudžbi upućen vašoj tvrtki podijeljen s ukupnim prometom vašeg poduzeća) jer taj pokazatelj govori o značaju vašeg online poslovanja.

Rast u Modnoj industriji

Rast online prodaje u kategoriji Mode (odjeća, obuća, modni dodaci…) stabilan je već godinama, međutim stvarni rast modne industrije zapravo je u padu.

Na primjer, rast britanske modne industrije bio je 17.9% u 2009., zatim porast 21.9 % u 2010. te je dosegao 20.2% u 2012. Zadnjih nekoliko godina, stopa je bila ispod 20%, a za 2016. i 2017. očekuje se rast 10% (Statista, 2015) što je jasan pokazatelj da online tržište mode postaje sve zrelije.

Nadalje, zanimljivo je vidjeti da su poduzeća u modnoj industriji imala online rast prodaje od gotovo 40%. Rast tržišta mode u cjelini je možda u padu ali kompanije unutar tog tržišta sigurno nisu.

online-stopa-rastaEuropsko tržište 

Mnoge europske države imaju visoko razvijeno e-commerce tržište što rezultira vrlo visokom stopom online rasta u Europi. Naravno, postoje i velike razlike među državama. U južnim i istočnoeuropskim zemljama online trgovina još prilično kaska za zemljama zapadne Europe jer potrošači imaju manje raspoloživog dohotka za trošenje te, možda važniji razlog, postoji manjak povjerenja u online kupovanje.

Kako možete povećati online stopu rasta?

  • Omogućite komentare i ocjenjivanje proizvoda – zamolite vaše potrošače da daju komentar i/ili ocjenu na kupljeni proizvod/uslugu. Kupci najviše vjeruju preporukama stvarnih kupaca koji su već imali iskustvo s vašom web trgovinom (potaknite ih nekim benefitom poput sakupljanja bodova za popust prilikom kupovine, mogućnost osvajanja nekog novog proizvoda i/ili “emocionalnim nagradama” u vidu njihova doprinosa zajednici).
  • Osigurajte kvalitetne slike proizvoda – slika koja privlači pažnju najbolje će dočarati kvalitetu i vrijednost proizvoda. Adekvatno prikazan proizvod zasigurno će naći svoje mjesto u potrošačkoj košarici.
  • Upselling i cross-selling – povećanje količine kupljenog proizvoda ili kupovina komplementarnih proizvoda odličan su način za povećanje prihoda stoga kupcima uvijek predložite proizvode na temelju analize prošlih kupovina (pretraživanja).
  • Testiranje – testiranje CTA elemenata može značajno popraviti konverzije i prihode. Više pročitajte na Ne pretpostavljajte. Testirajte. 
  • Istaknite (i opišite) vaš najprodavaniji proizvod – pomaže vam stvoriti sliku o ciljnoj skupini, zašto posjećuju vašu web trgovinu i kupuju upravo te proizvode.
  • Osigurajte oznaku povjerenja koja kupcima govori da je u vašoj web trgovini kupovina sigurna. O nacionalnim i europskim oznakama povjerenja možete se informirati na Oznake povjerenja. 
  • Ostanite u kontaktu – lojalni kupci su iznimno važni za dugoročan opstanak trgovine, stoga se potrudite ostati u kontaktu s kupcima (npr. koristite e-mail automatizaciju da podsjetite kupaca koji nije dugo bio u vašoj trgovini na vašu ponudu).

Zanima vas više?

Pročitajte i: