
Uspoređujući se s ostalim državama članicama EU, često nismo svjesni da smo na nekim područjima vrlo razvijeni. Stoga smo pregledali rezultate istraživanja Digital Agenda Scoreboard kojeg provodi Europska komisija i koje je ponudilo detaljan uvid u e-commerce sektor unutar Europske unije. Prema rezultatima istraživanja stanje na domaćoj e-commerce sceni je u najvećoj mjeri u skladu s prosjekom EU, a prema 5 e-commerce indikatora smo i iznadprosječni.
Spomenuto istraživanje omogućuje pregled svih glavnih indikatora koji pokazuju stupanj razvijenosti online trgovine odnosno web kupnje u pojedinim državama te ih uspoređuje s EU prosjekom – od udjela web kupaca s obzirom na cjelokupnu populaciju do prometa od web trgovine s obzirom na veličinu poduzeća.

Pojašnjenje pojedinačnih indikatora za Hrvatsku:
- prema udjelu ukupnog broja korisnika interneta koja su u protekla 3 mjeseca prodavali proizvode ili usluge putem interneta zasjeli smo na prvom mjestu u odnosu na sve ostale države članice EU
- gotovo petina svih malih i srednjih poduzeća (10 do 249 zaposlenih) u Hrvatskoj prodaje putem interneta
- 9 % svih malih i srednjih poduzeća podržavaju prekograničnu prodaju u druge članice EU
- čak 46 % svih malih i srednjih poduzeća koja primaju e-commerce narudžbe dostavlja u druge države članice EU
- od svih malih i srednjih poduzeća desetina ih iskorištava B2C mogućnosti online prodaje
MIŠLJENJE STRUČNJAKA: Hrvatska je već prilično dobro razvijeno informacijsko društvo iako se s određenim web rješenjima tek upoznajemo
Za komentar usporedbe Hrvatske i EU zamolili smo mag. Darka Dujića, izvršnog direktora sMind d.o.o.:
»
Nikako se ne smijemo stavljati u marginalan položaj u Europi! Hrvatska je iz perspektive upotrebe interneta već prilično razvijeno informacijsko društvo. Jasno je da su potrošači prepoznali ključne prednosti interneta, prije svega na razini informiranja i prikupljanja znanja za pametne kupovne odluke. Čak su i poduzeća nakon dugo vremena shvatila da je internet postao ključan informacijski okvir te da barem donekle predstavlja napredak tvrtke. Potrebno je osvijestiti da neka web rješenja i prednosti tek upoznajemo, a među njima je svakako i područje web kupovine. Struktura lokalne tradicionalne trgovine s jedne strane te (ne) povjerenje u internet kupovine i plaćanje s druge strane su u ovom trenutku neki od ograničavajućih faktora, a istovremeno i prilike za napredovanje.«




























Nikako se ne smijemo stavljati u marginalan položaj u Europi! Hrvatska je iz perspektive upotrebe interneta već prilično razvijeno informacijsko društvo. Jasno je da su potrošači prepoznali ključne prednosti interneta, prije svega na razini informiranja i prikupljanja znanja za pametne kupovne odluke. Čak su i poduzeća nakon dugo vremena shvatila da je internet postao ključan informacijski okvir te da barem donekle predstavlja napredak tvrtke. Potrebno je osvijestiti da neka web rješenja i prednosti tek upoznajemo, a među njima je svakako i područje web kupovine. Struktura lokalne tradicionalne trgovine s jedne strane te (ne) povjerenje u internet kupovine i plaćanje s druge strane su u ovom trenutku neki od ograničavajućih faktora, a istovremeno i prilike za napredovanje.«

