INTERVJU Tomáš Braverman: “Zašto bi se web trgovci trebali držati samo svojeg tržišta?”

772

Tomáš Braverman je više od 6 godina izvršni direktor vodeće platforme za usporednu kupovinu i konzultantske platforme u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini. Heureka Group s više od 55.000 internetskih trgovina stvara virtualni katalog u kojima se nalazi najmanje 50 milijuna proizvoda.

Kao izvršni direktor Heureka Grupe, jedne od najvećih ecommerce platformi za usporednu kupovinu u regiji, imate neprocjenjiv uvid u online kupce s jedne strane i web trgovce s druge strane – jesu li njihova očekivanja sinkronizirana?

T.B. – Pa, očekivanja su vrlo različita zapravo. Kupci žele kupiti proizvode po najjeftinijim cijenama, a prodavači žele prodati po najvišoj mogućoj cijeni. No, to je ljepota maloprodaje, općenito. Cijena, s druge strane nije jedini faktor koji će privući kupce, a trgovci mogu napraviti i druge zanimljive jedinstvene prodajne ponude kao što su npr.: jedinstvenost proizvoda, savršena briga o kupcima, točno određena mjesta gdje se proizvod može podići itd. I na taj način trgovci mogu biti zanimljiviji pojedinim kupcima na jedan drugačiji način, a ne samo zbog najpovoljnije cijene.

Dolazite iz Češke koja se često opisuje kao najrazvijenija ecommerce zemlja u regiji. Što mislite zašto je to tako?

T.B. – Mislim da je to zato što su Česi poduzetnici po prirodi i svaki Čeh želi imati trgovinu što je prije moguće. S druge strane, u svako vrijeme spremni smo kupiti po najboljoj mogućoj cijeni i pronaći najbolje ponude. To je većinom razlog zašto imamo najviše trgovina po glavi stanovnika na svijetu i jedan od najvećih udjela maloprodajnih trgovina online.

Europa je „rascijepano“ tržište, ali to može biti i prilika. Zašto bi web trgovci trebali prodavati izvan granica svoje zemlje?

T.B. – To je savršen način za rast i širenje. Jednom kad je web trgovac izgradio sve što je potrebno za vođenje trgovine kao što su skladište, web, stalna briga o kupcima i sl. tada nije teško proširiti se na inozemno tržište. Barem to nije teško više danas. Zašto bi se držali samo svojeg tržišta?

“Svaki uspješan web trgovac u određenom pogledu graditelj je vrijednosti.” – Tomáš Braverman

Na ovogodišnjem Ecommerce Day govorit ćete o tome koje bi strane zemlje trebali web trgovci osvojiti. Možete li otkriti o čemu ćete govoriti?

T.B. – Pokazat ću i reći više informacija o zemljama oko vas i na taj način objasniti koje zemlje imaju najviše potencijala za proširenje na njihova tržišta.

Tko su danas pravi graditelji vrijednosti u maloprodaji?

T.B. – Svaki uspješan web trgovac u određenom pogledu graditelj je vrijednosti. 😊

Osim Tomáša Bravermana na Ecommerce Day 2019. stižu i druga brojna svjetska i domaća imena koja nemojte nipošto propustiti! Najbolja predavanja, govornici koji motiviraju i inspiriraju, velike ideje, iskustva, prakse, networking, najveći performans i dobra hrana sve su to razlozi da dođete na konferenciju Ecommerce Day 2019. u zagrebački Kraš Auditorium 17.4.2019. godine!

Prijavite se: Ovdje i vidimo se!

English version download here: Tomáš Braverman_interview