Iznimnim porastom online kupovine i sveopćoj prisutnosti potrošača u online svijetu, jedan se dio populacije, koji u prošlosti nije imao iskustva s digitalnim poslovanjem, prepun novih pitanja susreo s novim izazovima. Oni su vaši novi kupci, vaš potencijal kojem želite približiti novu realnost i predstaviti im sve pozitivne karakteristike digitalizirane kupovine.

Možda je to segment starijih potrošača koji u prošlosti nisu željeli kupovati u online trgovinama zbog nepovjerenja u takav način kupnje ili u time nisu bili vješti ili pak onih potrošača koji u online uslugama (još) nisu prepoznali dodanu vrijednost …

Razmislite o okolini u kojoj prodajete

Novonastale su ih okolnosti potaknule da naprave prvi korak u online putovanju u gotovo svim područjima života. Na internet se preselio i dobar dio komunikacije, odrađivanje hitnih zadataka i posljedično –  kupovina. Ono što spomenutim skupinama potrošača treba je pouzdanost web trgovina i povjerenje te osjećaj sigurnosti tijekom samog procesa kupnje.

Zbog konstantnog i pouzdanog rasta web trgovine na globalnoj razini, s pravom možemo očekivati da će sada više od 80 % Hrvata redovito kupovati putem interneta.

U proteklim tjednima i mjesecima koji su nam donijeli drugačiju stvarnost kupovine te potpuno novo okruženje na koje će se najbolji trgovci promišljeno i učinkovito prilagoditi, primijetili smo temeljne promjene u načinu na koji kupujemo. Već u 2019. je u Hrvatskoj, prema podacima Europske komisije, čak 50,2 % hrvatskih građana, korisnika interneta, kupovalo online, odnosno 40,2 % cjelokupne populacije. Među onima koji su već kupovali online porasla je učestalost broja kupnji u stalnim segmentima proizvoda, a primijećen je i veliki prijelaz potrošača prema novim segmentima proizvoda koje sada kupuju online. Zbog konstantnog i pouzdanog rasta web trgovine na globalnoj razini, s pravom možemo očekivati da će sada više od 80 % Hrvata redovito kupovati putem interneta.

Što možete učiniti kako bi vas kupci primijetili u mnoštvu drugih web trgovina i zapamtili kao sigurnu i pouzdanu web trgovinu?

Svojim kupcima želite povećati povjerenje u vašu web trgovinu. Postoji nekoliko načina kojima to možete postići, neki su učinkovitiji, a dugotrajniji. Prvi je, na primjer, podizanje osviještenosti potrošača o svim aspektima, slabostima i prednostima online kupovine. Drugi će vas do željenog rezultata – sigurne kupovine, povećanja osjećaja povjerenja i veće stope zadovoljstva kupaca – dovesti malo brže i to provjerenim putem.

Važnost oznaka povjerenja

Iznimno jak učinak na pozitivan dojam kojeg kupac ima prema određenoj web trgovini imaju oznake povjerenja, a trgovac za dobivanje takve oznake treba poduzeti sve sigurnosne mjere koje kupcima omogućuju sigurnu i neometanu kupovinu.

Pouzdana međunarodna oznaka povjerenja, koju mogu dobiti i hrvatski online trgovci je na primjer oznaka  koja dokazuje iskazano povjerenje vaših kupaca. Odlikuje ju strogo pridobivanje najrelevantnijih mišljenja putem ankete o zadovoljstvu kupaca koji su već izvršili kupnju u vašoj web trgovini.

U građenju reputacije sigurne i pouzdane web trgovine obratite pozornost na tehničku usklađenost vaše web trgovine s važećim zakonodavstvom i postavljenim okvirima. Upravo zbog dugotrajne provjere važećih propisa može doći do nenamjerne neusklađenosti, što si kao pouzdani online trgovac ne želite priuštiti. Pri dobivanju spomenute oznake povjerenja na sve će vas upozoriti i umjesto vas provjeriti neovisne institucije koje dodjeljuju certifikate.

Pri odluci i odabiru oznake povjerenja savjetujemo vam da se odlučite za onu koja će vam omogućiti redovite izvještaje i povratne informacije s kojima možete redovito ažurirati i prilagođavati svoju trgovinu i otkloniti sve eventualne nedostatke. Uvid u proces rada vaše web trgovine u očima kupaca, mogućnost za optimizaciju i prijedlozi tehničkih poboljšanja su možda upravo ono što trebate kako biste privukli nove ili zadržali svoje vjerne kupce.