Prilikom kupnje automobilskih guma (zimskih ili ljetnih) proteklih se sezona razvio trend u kojem se može prepoznati jasna poveznica između prodaje i vremenskih uvjeta. Upravo su potonji često bili okidači koji bi upozorili potencijalne kupce na obaveznu zamjenu guma na njihovim limenim ljubimcima i tako ih dodatno potaknuli na kupnju.   

Ako smo išta uspjeli naučiti pažljivim promatranjem navika potrošača u vrijeme korone, to je činjenica da trendovi kupovine ni u kom slučaju nisu nepromjenjivi već se vrlo brzo transformiraju u skladu s novim zahtjevima i potrebama potrošača. U novoj realnosti moramo prihvatiti iznimno oprezne i brzo prilagodljive moderne kupce koji temeljito i racionalno razmišljaju o kupovini, a karakterizira ih i donošenje odluka u relativno kratkom vremenu. 

Za vrijeme izolacije na Jeftinije.hr smo pratili percepciju potrošača i njihov odaziv na novonastalu situaciju. Kako smo već i pisali na našem portalu u članku  U samom kupovnom procesu su se pojavile i tzv. odgode kupnji. U nesigurnim uvjetima ponašanje kupaca još se više racionaliziralo odgodom kupovine određenih proizvoda (najprimjetnije pri kupnji proizvoda trajne vrijednosti). A u novonastaloj realnosti te se odgođene kupnje brzo pretvaraju u kupovine “unaprijed” jer su sve oprezniji kupci svjesni eventualnih nesigurnosti i u skladu s njima žele se unaprijed osigurati. U segmentu sezonskih proizvoda – u našem primjeru su to zimske automobilske gume kod kojih zakonski određen datum zamjene diktira zanimanje potrošača – to znači više kupnji čak i prije razdoblja prijašnjih sezona. 

Prošli smo mjesec primijetili rast u segmentu Auto – moto opreme s indeksom 114 %

Za primijetiti je da su se u iščekivanju ponovnog pokretanja nekih gospodarskih industrija ili neodgodivih ekonomskih zadataka potrošači ispravno reagirali i osigurali sebi proizvode koji su im potrebni za posao i izvršavanje planiranog, a jednako vrijedi i za automobilske gume.

Trend potražnje zimskih guma siječanj – prosinac 2019:

Top brandovi zimskih guma:

Zbog iznimne razine informiranosti potrošača nove stvarnosti koji je upoznat s mogućnošću nepredvidljivih mjera koje se mogu pojaviti u kratkom vremenskom roku, potrebno se pripremiti na širenje prodajnih sezona od onih na koje smo navikli prošlih godina. Na primjer, trend izraženog zanimanja za zimskim gumama prošlih se godina pojavljivao krajem kolovoza, a za sve one koji su odugovlačili – trajao je sve do prosinca. Vrhunac je očekivano dosegnut početkom studenog prema zakonski određenom datumu zamjene guma te pripremi automobila za sigurnu vožnju u hladnim, zimskim uvjetima. 

Ove godine očekujemo znatno raniji početak sezone i povećanje zanimanja kupaca i zato savjetujemo pravovremenu provedbu svih oglašivačkih i marketinških aktivnosti prije trenutka porasta potražnje. Optimalnu prepoznatljivost možete osigurati oglašavanjem na najvećoj platformi za online kupovinu.

GDJE MOGU OBJAVITI SVOJE PROIZVODE?