
2016. smo primijetili nekoliko Googleovih poteza koji su potaknuli nagađanja o učincima tih promjena na organske posjete. Trenutno smo svjedoci još jedne promjene koja se odnosi na optimizaciju web stranica (SEO); Googleov algoritam se mijenja na način da će indeksacija ići po principu “mobile-first”. Promjena je to, koja će nedvojbeno utjecati na redoslijed prikazivanja rezultata pretraživanja.
Što znači algoritam mobile-first?
Pojednostavimo li – prije su Googleovi roboti indeksirali stranice kao korisnici računala i “običnih” web stranica (desktop korisnici), a sada će u procesu indeksiranja Google robot imitirati korisnika mobilnog uređaja (mobile user). Ergo, pregledavat će i mobilne verzije stranica.
Je li to dobro ili loše za nas?
Ako vaša mobilna stranica sadrži puno manjih sadržaja ili poveznica, to bi moglo negativno utjecati na vaš SEO obzirom na prikaz na stranici rezultata. Također možemo pretpostaviti da, ako imate izazova s učitavanjem vaše mobilne stranice (npr. dugo vrijeme učitavanja), to isto može negativno utjecati na vaše organske posjete.
Nemamo stranice optimizirane za mobilne uređaje – panika!
Takva panika nije nužna. Ako nemate stranice optimizirane za mobilne uređaje, Google će indeksirati vašu “web” verziju stranice, ali iz perspektive mobilnog korisnika. Doduše, svakako je potrebno razmisliti o tome da sve više korisnika interneta pretražuje stranice koristeći mobilne uređaje i da biste trebali učiniti nešto u smjeru toga da se vaša stranica prilagodi i mobilnim korisnicima.
Kako ću znati na koji način Google vidi našu stranicu?
Možete si pomoći Google Search Console-om (nekadašnji Google Webmaster) tako da kliknete na mogućnost »crawl«, zatim na »Fetch as Google«. Prikazana stranica omogućava vam da pretražite web mjesto kao Googlebot. Izaberite pregled »mobile smartphone«, kliknite na »Fetch«. Ako izaberete mogućnost »Fetch and Render«, možete provjeriti kakvo korisnično iskustvo pruža vaša stranica iz perspektive mobilnog korisnika.

Što stručnjaci misle o toj promjeni?
Više o temi možete pročitati na stranciama poput searchengineland.com ili entrepreneur.com, gdje je objavljen članak Google’s New Mobile-First Index and the Death of Desktop SEO, a mi smo za mišljenje pitali Darka Dujića, direktora Ceneje d.o.o.
“Rast pretraživanja mobilnim uređajima je u zadnjih 18 mjeseci, i s hitrom penetracijom LTE standarda, eksponencijalan. U Sloveniji i Hrvatskoj se internetski korisnici također brzo prilagođavaju i već u velikoj mjeri upotrebljavaju mobilne uređaje za pregledavanje i traženje informacija.
Dodatno je potrebno spomenuti da je, prema podacima izvješća Mary Meeker, godišnji rast mobilnog oglašavanja 66%, dok je kod »desktop« oglašavanja tek 5%. Promjena algoritma je zapravo prilagodba ponašanju korisnika koje je 2016. postalo primarno na mobilnim uređajima. Google je tog trenda svjestan već neko vrijeme i mora na ovaj način reagirati, i što se algoritma tiče, ali i prilagodbom poslovnog modela.”
Više o temi nam je ispričao i Mario Frančešević, osnivač agencije za digitalni marketing i oglašavanje SeekandHit.
“Iako se na prvi pogled promjene prema mobile-first indeksiranju od strane Googlea čine drastične, ovo je nastavak inicijativa koje Google provodi već neko vrijeme. Činjenica je da je mobile preuzeo primat desktopu u određenim segmentima (broj pretraživanja je veći s mobilnih uređaja, na primjer), što u neku ruku i logično, no isto tako utjecaj na online prodaju raste značajno.
Uzevši to u obzir, a i mnoge druge izmjene koje je Google predstavio zadnjih godina, ova izmjena ne iznenađuje. No isto tako, ostaje za vidjeti kako će se to odraziti na promet web stranica — teško je predvidjeti utjecaj bez konkretnih podataka.
Svakako treba spomenuti da se već neko vrijeme savjetuje vlasnicima web stranica kako one moraju biti mobile-ready, tako da je ovo još jedan od signala koji bi trebao “natjerati” sve da ozbiljno razmisle o mobilnim verzijama web stranica kao ravnopravnom segmentu online prisutnosti u svakom pogledu.”
Članak je preveden sa Shopper’s Mind Slovenija – smind.si.





























“Rast pretraživanja mobilnim uređajima je u zadnjih 18 mjeseci, i s hitrom penetracijom LTE standarda, eksponencijalan. U Sloveniji i Hrvatskoj se internetski korisnici također brzo prilagođavaju i već u velikoj mjeri upotrebljavaju mobilne uređaje za pregledavanje i traženje informacija.
“Iako se na prvi pogled promjene prema mobile-first indeksiranju od strane Googlea čine drastične, ovo je nastavak inicijativa koje Google provodi već neko vrijeme. Činjenica je da je mobile preuzeo primat desktopu u određenim segmentima (broj pretraživanja je veći s mobilnih uređaja, na primjer), što u neku ruku i logično, no isto tako utjecaj na online prodaju raste značajno.

