ALIBABA završila na američkoj “black listi” – opet!

1231

Trgovački predstavnik SAD-a, odnosno USTR (tijelo koje je odgovorno za razvoj i preporuke trgovačkih odnosa SAD-a prema predsjedniku SAD-a) u proteklu srijedu je vratilo najveću e-commerce platformu u Kini Taobao.com na svoj popis “crnih tržnica”, poznatih po prodaji krivotvorene robe i povrede prava intelektualnog vlasništva (IPR).

Taobao je B2C web shop Alibaba grupe, odnosno kineski pandan nama poznatijem Amazonu, na kojem i drugi trgovci mogu prodavati svoje proizvode. Predsjednik Alibaba Group, Michael Evans, rekao je u priopćenju da je grupacija “vrlo razočarana” odlukom USTR-a kojom se Taobao.com uključuje na tzv. “crnu listu “.

Samo u 2016. godini aktivno smo uklonili više nego dvostruko spornih proizvoda u odnosu na 2015. Zbog toga nam se čini nerazumnim zaključak USTR-a da je Alibaba manje učinkovita u borbi protiv krivotvorenja nego u 2015. godini ili kada su nas prvi put uklonili s liste prije četiri godine”, rekao je Evans. Nadodao je i da ova odluka USTR nije temeljena na stvarnim činjenicama već da bi mogla biti pod utjecajem trenutne političke klime.

Možda baš u to grmu leži zec? No, upozorenje treba uzeti u obzir s obzirom na sve veći broj ljudi koji se prema sMind istraživanju odlučuje na prekograničnu kupovinu.

Prvi put na listi od 2011. godine

Taobao je prvi put postavljen na crnu listu USTR-a 2011. godine, ali je s iste uklonjen 2012., nakon što se obvezao smanjiti broj piratske i krivotvorene robe na svojim internetskim stranicama. U priopćenju ističu da je od rujna 2015. do kolovoza 2016. zatvoreno čak 180.000 trgovina na Taobao.com.

Kako steći povjerenja kupaca nakon svega?

Sama brojka zatvorenih trgovina je impresivna gledajući je iz Hrvatske ili europske perspektive, zar ne?

To je jedan od razloga zašto je sMind u partnerstvu sa EMOTA-om pokrenuo inicijativu te uspostavio prvu nacionalnu oznaku povjerenja na hrvatskom tržištu koju podržava i nacionalna udruga eCommerce Hrvatska. Istu oznaku dosada je zavrijedilo 45 hrvatskih trgovaca (kao na primjer eKupi.hr, PonudaDana.hr, Conrad.hr, Allianz.hr, Emmezeta.hr, Wow-Junkie.com…)

mag. Darko Dujić, izvršni direktor grupacije Ceneje koja upravlja portalom Jeftinije.hr i Smind.hr:

darko dujic»“Potrošači kupuju kod trgovaca kojima vjeruju, a samo povjerenje je još važnije u digitalnom okruženju u kojem kupci nemaju izravan dodir s trgovcima. Kako sMind prati razvoj web trgovina na više tržišta (Hrvatska, Slovenija, Srbija i BiH), zanimljivo je primijetiti da slovenski domaći trgovci uživaju veće povjerenje svojih kupaca i u tom su polju napravili veći iskorak u izgradnji povjerenja u odnosu na hrvatske web trgovce kojima veliku konkurenciju još uvijek rade strane web trgovine. Ipak, određen broj hrvatskih trgovaca se žurno budi i shvaća važnost izgradnje dugoročnog odnosa i povjerenja, što možemo vidjeti na povećanom broju prijava za certifikacijom i analizom web trgovina.«

Više o koristima oznake povjerenja i kako je steći saznajte neobvezujućom prijavom na LINK.