Unatoč značajnoj neizvjesnosti kojom su sada izložena sva gospodarska predviđanja većina ih očekuje zaokret u roku od 2,3 mjeseca i početak ponovnog gospodarskog rasta u drugoj polovici 2020. Čini se da je u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije, iz perspektive usporavanja rasta, online trgovine privilegirana u usporedbi s drugim gospodarskim granama – koje već jesu i hoće u budućnosti – zbog specifičnosti poslovanja u razdoblju izvanrednih mjera – pretrpjele veće negativne posljedice u postepidemijskom razdoblju. 

Zadnjih pet godina online prodaja kontinuirano raste, bilježimo konstantan rast na godišnjoj razini. U vrijeme izmijenjene stvarnosti kupovine na Jeftinije.hr smo mogli primijetiti iznimno uspješno poslovanje nekih web trgovaca koji su svoju prodaju povećali za 10 puta i više.  

Novi razmjeri u potrošačima bude – nove potrebe

U članku Zašto će potrošači uvijek kupovati proizvode poput prijenosnika, televizora i mobitela? smo analizirali zanimljivo uspostavljanje nove stvarnosti koja se oblikovala tijekom i nakon razdoblja korone. Primijetili smo pojavu novih prodajnih sezona koje su se oblikovale na temelju aktualne razine potražnje za specifičnim proizvodima i segmentima proizvoda te u potpunosti preoblikovale vrijeme i ritam sezona. Čini se da se Maslowljeva teorija potreba održala i u online trgovini. Potrošači su promijenili proizvode koji im osiguravaju određene potrebe – pa su nakon početne opskrbe hranom i nabavke zaštitnih sredstava i proizvoda – prešli na nivo kognitivnih i estetskih potreba te samoostvarenja te posljedično proizvoda koji im omogućuju dosezanje individualnih potreba u sigurnosti vlastitog doma.

Stvaranje kućne oaze mira, zabave i kuta za učenje

U razdoblju od ožujka do svibnja 2020. primijetili smo značajan rast u grupama proizvoda zaštitnih sredstava i računalne opreme u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, velikim dijelom i zbog toga što je prijenos cjelokupnog obrazovanja, a velikim dijelom i posla zahtijevao kupovinu neophodnih proizvoda u iznimno kratkom vremenskom razdoblju. U segmentu Audio & video nakon početnog razdoblja osiguranja osnovne sigurnosti, prilagodbe i odgovarajućeg odgovarajuće opremanja kućnih ureda i učionica, kupci su počeli tražiti proizvode koji će im poslužiti u stvaranju ugodnog kuta u kojem će se moći opustiti uz omiljenu glazbu, različit vizualan sadržaj i televizijske programe.

Potražnja za Hi-Fi opremom premašila je za više od 3-puta pretraživanja u istom razdoblju prošle godine. Isto kao i plazma televizori. Rast potražnje za zvučnicima je bila viša od 200 %

Doduše, može se prepoznati ekstreman interes za spomenute proizvode, a očito je i da kupci nisu bili spremni na novu stvarnost. Iznimno je teško bilo pretpostaviti kakve će prilagodbe biti potrebne za ponovno uspostavljanje (barem) približno prijašnjeg stanja duha i tijela. Uz sve očitija predviđanja drugog vala epidemije, potrošači će se pripremiti puno bolje nego su to mogli u ovoj prvoj fazi i zato je ključna pravovremena pripremljenost web trgovaca i ponuda koje će zadovoljiti sve nove (ili ponovne) potrebe ljudi u socijalnoj izolaciji te konkretno isticanje proizvoda koje će kupci tražiti. 

Uz sve očitija predviđanja drugog vala epidemije ključna je pravovremena pripremljenost i ponuda web trgovaca

Ima smisla pripremiti se do jeseni i osigurati mjesto među onim gospodarskim dionicima koji će u drugoj polovici godine rasti, zahvaljujući razboritim prodajnim i marketinškim aktivnostima.

GDJE MOGU OBJAVITI SVOJE PROIZVODE?

Što očekivati od novog izgleda ecommerca?

Zbog iznimno brze prilagodbe potrošača i opsežnog prelaska ka najučinkovitijem i najsigurnijem načinu kupovine u danim okolnostima web trgovina– se ne samo uspješno razvija, već i raste. 

Trgovci će iskoristiti nove, u prvoj fazi lokalne mogućnosti i iskoristiti vlastito znanje u većem udjelu poslovanja. Tako će biti moguće stvoriti novi, lokalni, čak i nacionalni lanac vrijednosti koji će u koracima nove stvarnosti polako poprimati drugačiji, globalno orijentiran izgled.

Sada je još važnije prodajne snage usmjeriti prema novim poslovnim mogućnostima te mogućnostima za povećanje konverzija. Činjenica je da će se učestalost online kupnji povećavati, jednako kao i broj novih korisnika u samom iskustvu online kupovine. 

GDJE MOGU OBJAVITI SVOJE PROIZVODE?

Zato što vjerujemo da vaš poslovni uspjeh ne ovisi isključivo o vama, već se aktivno isprepliće s radom vaše konkurencije, razvili smo alat Brand Performance Insights koji omogućuje praćenje trenutnog stanja robnih marki te pretraživanja proizvoda po ključnim kategorijama za prethodni dan, tjedan ili mjesec. Svima koji koriste naš alat, svakog jutra pripremamo redovita izvješća koja donose dodanu vrijednost opreznijim odlukama za veću online prodaju.

*Klikom na donji gumb dozvoljavam praćenje mojih aktivnosti i interesa alatima za marketinšku automatizaciju.

*S primanjem Shopper's Mind sadržaja.